Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlois Jelínek
1
Learning for a Sustainable Environment Fórum vysokoškolských učitelů 1.června 2004, Praha – Jinonice Iva Hönigová
2
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 2 Learning for a Sustainable Environment (1.) Průvodce VŠ učitelů při tvorbě kursu reflektujícího udržitelný rozvoj Pro budoucí učitele V dalším vzdělávání učitelů Budoucím učitelům poskytuje: Orientaci v tématu udržitelného rozvoje Didaktické techniky
3
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 3 Learning for a Sustainable Environment (2.) Výzkumný projekt Konzultace – asi 10 států Rozdílné kultury Praktické ověřování Metodika a principy vývoje kursu
4
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 4 Learning for a Sustainable Environment (3.) Kurs má být adaptovatelný na místní kulturní i organizační podmínky Postup přizpůsobení je součástí Obecná filosofie výuky a skladby modulů Evaluační list ⇨ další rozvoj projektu
5
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 5 Obsah modulů Teoretické uvedení do tématu Cíle Návrh Struktury lekce Poznámky a komentáře pro vyučujícího Popis jednotlivých aktivit (simulační hry, diskuse) Materiály k jednotlivým aktivitám (fólie na zpětný projektor, texty ke čtení) Další literaturu
6
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 6 Témata modulů (1.) Vzdělávání k udržitelnosti Přizpůsobení kurikula Kurikulum základní/střední školy Pomůcka pro učitele, aby mohli takové přizpůsobení iniciovat ve své praxi Výuka prožitkem Zážitek ⇨ evaluace – zobecnění – aplikace na novou situaci.
7
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 7 Témata modulů (2.) Vyprávění příběhů Jak v nich rozpoznat zdroje Jak je využít ve výukce Jak zapojit další lektory (vypravěče ⇨ externisty do výuky) Tradiční moudrost Lokální tradice, lidové dovednost, podpora kulturní diverzity Jak ji objevit a využít
8
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 8 Témata modulů (3.) Hodnotové vyučování Kritické myšlení Formulace problému, orientace v problému, zhodnocení informací Vyučování mimo třídu Community problem solving Spíše dovednosti – spolupráce ve skupině, vyjednávání,.... Metody hodnocení žáků
9
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 9 Learning for a Sustainable Environment (4.) Editoři: John Fien, Debbie Heck, Jo-Anne Ferreira Projekt UNESCO(-ACEID) a Griffith University (Austrálie) ISBN 0-909291-37-3 Ke stažení na: http://www.ens.gu.edu.au/ciree/LSE
10
1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 10 Další projekty Education for Sustainable Development Toolkit Rosalyn McKeown University of Tennessee http://www.esdtoolkit.org
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.