Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Lenka Zahradníčková lenkazah@kpm.zcu.cz 16. 12. 2013
2
Opakování Test
3
Jak je možné definovat marketing? Souhrn takových postupů a činností, jejichž cílem je uspokojování potřeb zákazníka. Filozofie úspěšného podnikání v tržní ekonomice, kde je základem úspěchu spokojený zákazník.
4
Jak se vyvíjel marketing? Výrobní koncepce Výrobková Prodejní Marketingová
5
V jaké části analýzy prostředí (okolí) je nutné věnovat marketingu pozornost? Mikroprostředí (interní prostředí podniku). Pozn. Nástroji marketingu je možné ovlivňovat mezoprostředí podniku.
6
Jaké marketingové strategie znáte? Výrobková strategie Servisní strategie Kontraktační strategie Komunikační strategie Distribuční strategie
7
Jak členíte produkt z pohledu marketingu? Jádro produktu Rozšířený produkt Totální produkt
8
Z jakého důvodu je pro podnik důležité plánování investic? Investiční strategie jsou nástrojem dosahování dlouhodobých cílů
9
Jak je realizována investiční strategie? Strategické rozhodování Investiční plánování viz minulé hodiny Výběr vhodného projektu Investiční proces Hodnocení
10
Jaké základní druhy investic znáte? Hmotné Finanční Nehmotné
11
Co patří mezi zdroje financování investic v podniku? Vlastní zdroje Cizí zdroje
12
Co je předmětem finančního řízení podniku? Strategické – finanční plánování, finanční analýzy, zabezpečení rentability Operativní – řízení likvidity
13
Jak je možné definovat finanční strategii? Jádro celopodnikové strategie Dlouhodobá ziskovost Růst hodnoty Návratnost investic Postavení na trhu Souvislost s řízením rizik
14
Kdo patří mezi subjekty finančního řízení? Vlastníci Statutární orgány Management Specialisté
15
Kdo patří mezi subjekty finančního řízení? Vlastníci Statutární orgány Management Specialisté
16
Definujte pojem funkční plány podniku, k čemu slouží? Takové plány, které slouží jako podklad pro sestavení finančního plánu. Na vrcholu stojí plán marketingu (prodejů) atd.
17
Z čeho se skládá finanční plán? Rozvaha VZZ CF
18
Co rozumíte pod pojmem divestice (desinvestice)?
19
Jakým způsobem se plánuje výkaz zisku a ztráty podniku? Plán výnosů Plán nákladů Plán VH
20
Jak se plánuje rozvaha podniku? Položky závislé na tržbách Ostatní položky Celková aktiva Pasiva Případně DEK
21
Jak se s ohledem na strategické řízení podniku plánuje CF? Z hlediska strategického řízení je vhodné plánovat cash flow nepřímou metodou
22
Co je předmětem personálního řízení podniku? Vše, co se týká lidí v pracovním procesu
23
Co patří mezi základní problémy, které by měla řešit personální strategie? Dlouhodobé získávání lidí Zařazování lidí do pracovního procesu Výkon pracovních pozic Vzdělávání a rozvoj lidí Kariérní perspektivy lidí Uvolňování lidí Obměna pracovníků
24
Jaký je rozdíl mezi motivem a stimulem? Motiv je vnitřní pohnutka Stimul je vnější pohnutka
25
Co je možné řadit mezi nové systémy práce? Práce doma, z domova Sídlení práce Kratší pracovní doba atd.
26
Jak mohou podniky přistupovat k bezpečí? Reaktivně Proaktivně Licoměrně
27
Co v současné době patří mezi oblasti, kde je potřeba počítat s nebezpečím? Majetku Osob Enviromentlní Informací atd.
28
Co v současné době patří mezi oblasti, kde je potřeba počítat s nebezpečím? Majetku Osob Enviromentální Informací atd.
29
Jak byste definovali informační strategii podniku? Popis současného stavu informačního systému, zjištění potřeb Definice cílového stavu Návrh řešení, jak dosáhnout cílového stavu
30
Pozn. prací s daty se zabývají dříve uvedené metody – BI a CI Business Intelligence Competitive Intelligence
31
Jak je možné definovat řízení rizik? Zabývá tvorbou činností, navzájem provázaných, které se snaží zamezit nebo zmírnit výskyt rizik
32
Jak je možné členit rizika? Interní Kapitálová Forem podnikání Spojená s managementem Image podniku Finanční rizika atd. Mimopodniková Bankovní Pojistná Dodavatelsko-odběratelská Politická Korupce Globální Technologického pokroku Vývoje ziskovosti v odvětví Změn priorit zákazníků Hospodářské a finanční krize
34
Risk Appetite Risk Capacity
35
Strategie řízení rizik – Retence – Přenos – Redukce – Vyhýbání se
36
20 otevřených otázek Stručné odpovědi Každá otázka hodnocena max. 2 body Maximum 40 Minimum k ústní 28 Ústní – Případné nedostatky z testu a projektu – Doplňující otázky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.