Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Rozhodovací procesy
2
Rozhodovací procesy lze chápat jako
procesy řešení rozhodovacích problémů s více variantami řešení. Dekompozice rozhodovacího procesu: ANALÝZA NÁVRH ŘEŠENÍ VOLBA ŘEŠENÍ KONTROLA VÝSLEDKŮ
5
Administrativní model rozhodování model deskriptivní
Disponuje omezený rozsah informací Omezené schopnosti řešit rozhodovací problémy Nestanovuje všechny varianty Hledá variantu dostatečně dobrou Jak probíhají reálné rozhodovací procesy
6
Koncepty manažerských funkcí
Typické činnosti, které by měl manažer v procesu své řídící práce účelně a účinně řešit. Plánování - planning Organizování - organizing Personální zajištění - staffing Vedení lidí - leading Kontrola - controlling
7
Skupinové rozhodování
Podílejí se komise týmy specifické skupiny odborníků aj. To se týká především neprogramovatelných problémů, které vyžadují odborné znalosti z různých oborů, které může mít jeden člověk jenom stěží.
8
Výhody Při určování cílů Stanovení alternativních řešení
lepší uplatnění většího množství znalostí Stanovení alternativních řešení zaručuje širší pojetí řešení z hlediska různých funkčních oblastí Hodnocení alternativních řešení díky týmovému přístupu zahrnuje více hledisek
10
Písemná dokumentace
11
Hodnota Forma Čas, jednoetapové, víceetapové úkoly Dostupnost
Přehlednost Podklad pro analýzy Dokumentace, průkaznost Čas, jednoetapové, víceetapové úkoly Dostupnost
12
Přínosy Informování Systematičnost Koordinace Přístupy účastníků
Podíl na rozhodování Zpětná vazba
13
Nedostatky Není stanoven cíl Není stanoven program
Nevyhodnocené předchozí úkoly Nepřipravené podklady pro jednání Nekvalitní zápisy Porady bez zápisu
14
Utváření výkonnostního klimatu v organizaci
Formální pravidla řízení Závazné postupy Řízení procesů Uplatnění jednotlivých technik Zvýšení efektivnosti
15
Plán porad Strukturalizace úkolů Priority Časový harmonogram
Distribuce materiálů předem Řešení náročných úkolů Kvalita vstupních analýz
16
Plán porad (struktura)
Datum porady Obsah Odpovědnost Příprava materiálu T předložení
17
Příprava porady Pravidelné porady Nepravidelné porady Plán porad
Pevná struktura porad Operativní koordinace Distribuce materiálů Nepravidelné porady Podrobná pozvánka Zajištění materiálů
18
Zápisy Doslovný zápis Zápis základních myšlenek Věcný zápis
Zápis o výsledku a závěrech Rychlý zápis
19
Strukturovaný zápis Datum, prezence Stabilní struktura zápisu:
1.0. plány Obsah, zodpovědnost, termíny (KT, T) 2.0. personalistika 3.0. mzdy 4.0. daně
20
Manažerská rozhodnutí z porad
Zadání úkolů: V zápise z porady Příkazem manažera Protokolárním zápisem
21
Cíle Standardizovat postupy Zjednodušit a zlepšit procesy
Začlenit do systému Lépe řešit změny Podpora řízení kvality procesů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.