Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdam Pavlík
1
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, 269 01 Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.1092 Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_30 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, tabulky, grafy Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.
2
Slovní úlohy (tabulky, grafy) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, tabulky, grafy
3
Obsah: Získávání údajů z tabulek a grafů pro následné výpočty Doplňování tabulek
4
Získávání údajů: Firma uvádí v reklamním letáku, že ve druhém čtvrtletí (duben až červen) vyvezla do zahraničí o 1 000 výrobků více než v prvním čtvrtletí. V květnu vyvezla dokonce dvakrát více výrobků než v únoru. Firma dokládá příznivý trend vývozu grafem. Kolik výrobků vyvezla firma v prvním čtvrtletí? obsah
5
Získávání údajů: Víme, že vývoz mezi čtvrtletími se liší o tisíc výrobků. Sečteme tedy o kolik se čtvrtletí liší dílků. 5 4 3 V prvním čtvrtletí bylo vyvezeno 12 dílků. 4 6 7 V druhém čtvrtletí bylo vyvezeno 17 dílků. Závěr: Během prvního čtvrtletí bylo vyvezeno 2 400 výrobků.
6
Doplňování tabulky: Celkem 20 studentů psalo dva závěrečné testy A a B. V tabulce jsou uvedeny výsledky testů, chybí pouze počet jedniček a dvojek v testu B. V obou testech bylo dosaženo stejné průměrné známky. Doplňte do tabulky chybějící údaje. obsah Nejprve vyplníme modus, medián a spočítáme průměrnou známku testu A. 3 2 2,3 72
7
Permutace bez opakování, s opakováním: Na výrobu svíčky tvaru jehlanu se čtvercovou podstavou bylo použito čtvrt litru vosku. Jak je svíčka vysoká, když hrana podstavy je dlouhá 5 cm? obsah Závěr: Tato svíčka je vysoká 30 cm.
8
Kombinace bez opakování: Unesli byste sošku tvaru jehlanu s obdélníkovou podstavou o délce podstavných hran a = 30 cm, b = 20 cm a výšce v = 50 cm? obsah Závěr: Protože hmotnost sošky je 193,2 kg, asi byste ji neunesli.
9
Použité materiály: MIKULČÁK, Jiří. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 206 s. ISBN 978-807-1963-455 Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Cabri 3D, Inkscape a GIMP. Soubor vzorových úloh: http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404036720&at=1http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404036720&at=1, http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404037154&at=1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.