Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIveta Brožová
1
1 Brno, 14. 1. 2005 Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
2
2 Jihomoravská plynárenská, a.s. Všeobecné informace o společnosti: V roce 2004 10. výročí společnosti založení společnosti. V roce 2004 29. pozice v TOP 100 nejvýznamnějších společností v České republice. Tržby v roce 2004: 13,6 mld. Kč (2003: 13,2 mld. Kč). Počet zákazníků v roce 2004: 622 973 VO 2 191 MO 38 169 DO 582 613 Ke konci roku 2004: plynofikováno 88,3% obcí.
3
3 Tržní podíl JMP, a.s.
4
4 Jihomoravská plynárenská, a.s. Akcionářská struktura k 31.12.2004 RWE 50,12 % E.ON Czech Holding AG 43,73 % Ostatní akcionáři 6,15 % Celkem100,00 %
5
5 Jihomoravská plynárenská, a.s. - prodej ZP
6
6 Liberalizace trhu se plynem Vychází z novely energetického zákona č. 458, která upravuje v souladu s právem Evropských společenství (směrnice 2003/55/ES) podmínky podnikání, výkon státní správy a regulaci v plynárenství. Vymezení pojmů: Oprávněný zákazník fyzická či právnická osoba, která má právo zvolit si dodavatele plynu a má právo k přístupu k přepravní soustavě, distribučním soustavám, podzemním zásobníkům plynu, těžebním plynovodům a volné akumulaci. Odběrní místo místo, kde je instalováno odběrné plynové zařízení, do něhož se uskutečňuje dodávka plnu měřená měřícím místem. Obchodník s plynem držitel licence na obchod s plynem nakupující plyn za účelem dalšího prodeje ostatním účastníkům trhu s plynem.
7
7 Účastníci trhu s plynem Výrobce. Provozovatel přepravní soustavy. Provozovatelé distribučních soustav. Provozovatelé podzemních zásobníků plynu. Obchodníci s plynem. Koneční zákazníci. Oprávnění zákazníci. Chránění zákazníci.
8
8 Dopady liberalizace na zákazníka Otázky zákazníků k otevření trhu s plynem: Kdy se stanu oprávněným zákazníkem? Co znamená být na otevřeném trhu oprávněným zákazníkem? Jaká bude cena a její struktura? Co mi bude JMP, a.s., připravena nabídnout?
9
9 Harmonogram otevírání trhu s plynem 1.1. 2005 1.fáze otevření trhu se zemním plynem vznik OPRÁVNĚNÝCH ZÁKAZNÍKŮ oprávnění volby dodavatele zemního plynu spotřeba nad 15 mil.m3 v roce 2003 na odběrném místě držitel licence na výrobu elektřiny využívající zemní plyn ke kombinované výrobě elektřiny a tepla 1.1. 2006 všichni zákazníci vyjma domácností. 1.1. 2007 všichni zákaznici kupující zemní plyn se stanou oprávněnými.
10
10 Práva a povinnosti oprávněného zákazníka Práva: Volba dodavatele zemního plynu. Připojení svého odběrného plynového zařízení k přepravní nebo příslušné distribuční soustavě při dodržení podmínek Pravidel provozu. Přístup do přepravní soustavy, distribuční soustavy a k podzemnímu zásobníku plynu. Povinnosti: Nákup zemního plynu. Zajištění přepravy, uskladnění, distribuce zemního plynu. Sjednání denní rezervované kapacity u přepravce a distributora. Nominace množství energie zemního plynu u přepravce.
11
11 Struktura ceny Cena za přepravu plynu (regulovaná ERÚ): cena za denní rezervovanou pevnou kapacitu – Kč/tis. m 3 Cena za distribuci plynu (regulovaná ERÚ): cena za denní rezervovanou pevnou kapacitu – Kč/tis. m 3 cena za komoditu – Kč/MWh Cena za odebraný plyn (neregulovaná): cena za komoditu – Kč/MWh
12
12 Dopady legislativních změn na JMP, a.s. Účetní rozdělení společnosti od 1.1.2005 – účetní unbundling. Právní rozdělení společnosti od 1.1.2007 – právní unbundling. Nová smlouva s přepravcem. Nové smlouvy pro oprávněné zákazníky. Fakturace oprávněného zákazníka. Nabídkový proces a cenové vyjednávání.
13
13 Jihomoravská plynárenská, a.s. již dnes nabízí Obchodník JMP nabízí dodávku zemního plynu na místo spotřeby, tj. odběrné místo. zajištění distribuce. zajištění přepravy u příslušného provozovatele přepravní soustavy. zajištění skladovacích kapacit u příslušného provozovatel podzemních zásobníků. přenesení role „subjektu bilancování“ na JMP, a.s. individuální přístup k potřebám zákazníka a řešení smluvního vztahu. Spolehlivost a garanci nepřetržité a kvalitní dodávky.
14
14 Jak se JMP, a.s., přizpůsobuje liberalizaci trhu Změny ve stávajících procesech, v organizační struktuře DO, v činnostech a v rolích. vznik ÚSEKU NÁKUPU ZP A SLUŽEB OBCHODU v divizi obchodu: Činnosti souvisejícími s nákupem, přepravou, uskladněním a distribucí ZP, činnosti související s nominací, vypořádáním odchylek a cenotvorbou. vznik ODBORU OBCHODNÍKA S KAPACITOU v divizi distribuce: Činnosti související s distribucí zemního plynu, činnosti související s návrhy smluvních kapacit, komunikace s ERU, cenotvorba distribučních poplatků, komunikace s obchodníky s plynem dle nediskriminačního přístupu
15
15 Jak se JMP, a.s., přizpůsobuje liberalizaci trhu ODBOR FAKTURACE v divizi služeb Příprava nového formátu faktury. Implementace SAP IS-U. Nové priority úseku péče o velké zákazníky Příprava nabídky pro oprávněné zákazníky. Cenová jednání. Nová smlouva pro oprávněné zákazníky.
16
16 Organizační struktura JMP, a.s.
17
Děkuji za pozornost. Ing. Petr Fajmon kontakt: petr.fajmon@jmpas.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.