Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPatrik Vacek
1
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, 269 01 Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.1092 Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_15 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, tabulky Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.
2
Slovní úlohy s údaji v tabulkách RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, údaje v tabulkách
3
Obsah: Čtení informací z tabulek Slovní úloha – sestavení tabulky Slovní úloha – souhrnné údaje v tabulce Slovní úloha – doplnění údajů do tabulky
4
Čtení informací z tabulek : Tabulky poskytují informace zapsané stručně a přehledně. Některé tabulky jsou složitější. obsah U přijímacích zkoušek psali uchazeči test z českého jazyka a z matematiky. V tabulce jsou uvedeny počty uchazečů podle známek dosažených v obou testech. Výsledky neúspěšných uchazečů nebyly do tabulky zařazeny. Závěr: a)Oba testy zvládlo 67 uchazečů. b)Lepší známku z českého jazyka má 24 uchazečů. c)Lepší známku z matematiky má 23 uchazečů. Počet uchazečů Známky z českého jazyka 1234 Známky z matematiky 154 237 311912 4286 Podle údajů v tabulce odpovězte na otázky: a)Kolik uchazečů zvládlo oba testy? b)Kolik uchazečů dopadlo lépe z českého jazyka? c)Kolik uchazečů mělo lepší známku z matematiky?
5
Sestavení tabulky: obsah Zkuste sestavit podobnou tabulku jako v předchozí úloze, která bude obsahovat následující informace: Zkouška v autoškole je tvořena teoretickou částí – testy a praktickou částí – jízdy, žáci měli dva pokusy na zvládnutí každé části zkoušky. Celkem se řidičský průkaz pokusilo získat 30 žáků, 12 z nich zvládlo obě části zkoušky na první pokus, 4 žáci zvládli na první pokus testy, ale až na druhý pokus jízdy. 7 žáků zvládlo na první pokus jízdu, ale zopakovalo si úspěšně testy. 3 žáci zvládli na druhý pokus jízdu, ale nezvládli testy, 1 žák zvládl testy napoprvé, ale jízda se mu nezdařila ani na druhý pokus. Zbylí žáci nezvládli testy ani jízdu. Počet uchazečů Jízdy 1. pokus 2. pokus Ne- uspěl Testy 1. pokus 1241 2. pokus 7 Ne- uspěl 33
6
Souhrnné údaje v tabulce: obsah V tabulce jsou uvedeny četnosti známek ze čtvrtletní práce z matematiky ve třídě 2. NA. Doplňte relativní četnosti, urči průměrnou známku, modus a medián. Závěr: Průměrná známka ze čtvrtletní práce byla 3,04. Modus je 3. Medián je 3. Známka 12345 Celkem Četnost 421153 Relativní četnost 20 %16 % 25 8 %44 % 12 % 100 %
7
Doplnění údajů do tabulky: obsah Doplňte do tabulky chybějící údaje. Zaokrouhlujte na celé koruny. VýrobekCena bez DPHCena s DPH 21 % Čtečka e-knih 2 892 Kč Tablet4 999 Kč Mobilní telefon6 890 Kč Kolečkové brusle1 900 Kč Škoda Rapid272 645 Kč Svatební dort4 934 Kč Prací prášek Bonboniera175 Kč 145 Kč 3 499 Kč 4 131 Kč 5 694 Kč 2 299 Kč 329 900 Kč 5 970 Kč 390 Kč472 Kč
8
Použité materiály: Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Inkscape a GIMP.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.