Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslav Müller
1
Jihlava mluví o vzdělávání, listopad 2013 Vzdělávání, hodnocení, respektování PhDr. Lucie Dobešová
2
limbický systém mozková kůra mozkový kmen
3
mozková kůra mají smysl bezpečné třídění podnětů nemají smysl ohrožující limbický systém mozkový kmen
4
OHROŽENÍ FYZICKÉ VLASTNÍ HODNOTY VZTAHŮ Když se cítíme ohrožení, nemůžeme se dobře učit
5
MOTIVACE VNITŘNÍ činnosti, které sami chceme dělat = činnosti, které sami chceme dělat uspokojují potřeby baví nás mají smysl VNĚJŠÍ činnosti, které děláme jen kvůli = činnosti, které děláme jen kvůli TRESTU ODMĚNĚ
6
RIZIKA TRESTŮ Učí účelovému chování Učí účelovému chování Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Jsou legalizací agrese Jsou legalizací agrese
7
RIZIKA ODMĚN ODMĚNA SNIŽUJE HODNOTU POŽADOVANÉ ČINNOSTI POKUD EXISTOVALA VNITŘNÍ MOTIVACE K ČINNOSTI, ODMĚNA JI SNIŽUJE NEBO I ZCELA ZNIČÍ ODMĚNA SNIŽUJE TVOŘIVOST
8
P. Kopřiva, J. Nováčková, D. Nevolová, T. Kopřivová: RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN Spirála 2005
9
Děkuji za pozornost dobesova.lucie@seznam.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.