Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMichael Kraus
1
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč, 21. - 22. října 2008
2
Společná výuka FSv a FA ČVUT J. Hodač Obsah příspěvku - Úvod - motivace - Teoretická část - přednášky - Praktická část - nácvik - Praktická část - projekt - Závěry úvod
3
Společná výuka FSv a FA ČVUT2 J. Hodač Úvodem Nový společný předmět na FSv a FA Fotogrammetrická dokumentace historických objektů – poprvé v LS 2008/09 Pro koho – cílová skupina magisterská úroveň – studijní programy - Geodézie a kartografie (FSv).. cca 10 studentů - Architektura a urbanismus (FA).. cca 10 studentů Motivace - dlouhodobá spolupráce v rámci studentských projektů - zkušenosti z praxe – tj. mnohdy neutěšená situace
4
Společná výuka FSv a FA ČVUT3 J. Hodač Úvodem Spolupracující pracoviště Laboratoř fotogrammetrie při Katedře mapování a kartografie (FSv) – Ing. Hodač Laboratoř fotogrammetrie při Katedře mapování a kartografie (FSv) – Ing. Hodač Ústav teorie dějin a architektury (FA) – Doc. Rykl Ústav teorie dějin a architektury (FA) – Doc. RyklCíle - integrovat, prohloubit a doplnit stávající znalosti a dovednosti - nabídnout prostor pro získání praktických zkušeností - vytvořit,,učící prostředí“ – komunikace studentů různých odborností - iniciovat vytvoření žádoucích pracovních návyků
5
Společná výuka FSv a FA ČVUT4 J. Hodač Organizace předmětu Členění předmětu (1+2, kz) Teoretický úvod Teoretický úvod - vymezení rámce Cvičná úloha Cvičná úloha - zákres historických stavebních konstrukcí Projekt Projekt - měřická dokumentace objektu
6
Společná výuka FSv a FA ČVUT5 J. Hodač Teoretický úvod CÍL nahlédnout danou problematiku z různých úhlů (spolupracujících odborností) Cyklus přednášek o měřické dokumentaci (MD): 1. MD historických objektů – přehled metod a technologií – pohled,,měřiče“ = co mohu nabídnout 2. Specifika MD historických objektů – pohled stavebního historika.. architekta = co potřebuji 3. Současný stav v oblasti MD historických objektů – pohled geodeta-praktika =,,jak to chodí“ – pohled geodeta-praktika =,,jak to chodí“ 4. Specifika MD archeologických nalezišť – pohled archeologa = co potřebuji
7
Společná výuka FSv a FA ČVUT6 J. Hodač Cvičná,,loučka“ CÍL učím se,,koukat“, co vidím umím nakreslit, poznávám funkci prvků prostory: a. klenbyb. krov realita historického objektu objektu celek v. detail katalog základních konstrukčních prvků samostatná práce
8
Společná výuka FSv a FA ČVUT7 J. Hodač Projekt -,,naostro“ CÍL dle charakteru prostoru využívám různé dokumentační metody, spolupracuji v týmu - komunikuji měřická dokumentace – rozsah zadání půdorys půdorys řez řez fasáda fasáda fotoplán+pohled fotoplán+pohled geodetické připojení geodetické připojení
9
Společná výuka FSv a FA ČVUT8 J. Hodač Projekt -,,naostro“ Příprava,,na suchu“ - fotodokumentace - stávající podklady - bezpečnost práce Práce v objektu - rozsah - cca 2,5 dne - práce v týmech - přízemí + krov + fasáda - různé prostory = různé technologie LS 2009 - objekt v historickém centru Vysokého Mýta
10
Společná výuka FSv a FA ČVUT9 J. Hodač Projekt -,,naostro“ Zpracování dat - digitální 2D výstupy - SW typu CAD, FTG software.. Uzavření projektu a předmětu - prezentace výstupů + diskuse + zpětná vazba - každý tým vytvoří novou položku v katalogu prvků Předpoklad do budoucna - každý běh předmětu nový objekt - výběr objektů ve spolupráci s NPÚ (ÚOP SČ)
11
Společná výuka FSv a FA ČVUT J. Hodač Závěry Hlavní přínosy zaváděného předmětu - spolupráce fakult vytváření vazeb mezi studijními programy vytváření vazeb mezi studijními programy - spolupráce s praxí účast odborníků z praxe na výuce účast odborníků z praxe na výuce - projektově orientovaná výuka, práce v týmech Příprava předmětu byla podpořena grantem FRVŠ. závěr
12
Společná výuka FSv a FA ČVUT J. Hodač Děkuji Vám za pozornost. Laboratoř fotogrammetrie při Katedře mapování a kartografie Fakulta stavební, ČVUT v Praze hodac@fsv.cvut.cz lfgm.fsv.cvut.cz závěr
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.