Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
2
modely vzdělávání – rizika, limity hypotéza: narůstá počet dětí mimo „normu“ („jiných dětí“, dětí s SVP) řešení segregačně integrační model klíčové slovo: specializace Tlak na vytváření homogenního vzdělávacího prostředí – rodič, učitel definice normy (být stejný je normální) zvýšení nároků na podporu (Př.: individuální integrace s asistentem) inkluzivní model klíčové slovo: standardizace Tlak na vytváření heterogenního vzdělávacího prostředí – systém redefinice normy (být jiný je normální) zvýšení nároků na učitele (Př.: skupinová inkluze s asistentem) žák žák asistence učitel učitel asistence podpora podpora
3
Systémová podpora vzdělávání žáků s SVP- legislativa
Možnosti vzdělávání žáků žáci bez diagnostikovaných speciálních vzdělávacích potřeb (bez potřeby podpůrných opatření) žáci s diagnostikovanými speciálními vzdělávacími potřebami (s potřebou podpůrných opatření) individuální/skupinová integrace „speciální škola“ kombinace výše uvedených forem inkluze
4
Pilíře inkluzivního vzdělávání - Brno - inkluzivní škola se ptá, zdali je dost dobrou školou pro své žáky, neptá se, zdali jsou žáci dost dobří pro ni - V centru inkluzivního vzdělávání stojí učitel jako nositel vzdělávání a koordinátor realizace podpůrných a vyrovnávacích opatření PORADENSTVÍ individualizace vzdělávací péče PEDAGOG asistence vzdělávací program (školní kurikulum) Spolupráce - školské neškolské subjekty edukace organizace vzdělávání kompetence motivace . materiální zabezpečení hrazeno z OP VK
5
Školní poradenské pracoviště na ZŠ a MŠ nám. 28. října 22
Výchovný poradce (1. a 2. stupeň) Školní metodik prevence Školní psycholog (1. a 2. stupeň) Speciální pedagog (etoped + SPU) Logoped Sociální pedagog Asistent ŠPP
6
Sociální pedagog ve vazbách
7
Sociální pedagog v činnostech
8
Výchovnou komisí k nápravě
9
Diagnostika SVP ve škole (1)
Zdravotní postižení a znevýhodnění Rozumové schopnosti SPU, dys obtíže, Poruchy chování a emocí, riziko PCHE, Poruchy řeči (NKS) Dl. onemocnění a zdr.oslabení Zanedbávání zdravotní péče a jeho následky Další zdr. postižení či znevýhodnění
10
Diagnostika SVP ve škole (2)
Sociální znevýhodnění (13) Bydliště Azyl, ústavní v.,ochranná v. Národnost / znalost češtiny Informace o ZZ Spolupráce se ZZ Výchovné komise/účast rodičů Absence Předškolní příprava Průběh PŠD Rizikové chování, Hygienické problémy Spolupráce s úřady Sourozenci / rodina Další specifika: talent, zájmy, postavení ve třídě
11
Děkujeme za pozornost ZŠ a MŠ Brno, nám. 28. října 22 60200 Brno
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.