Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Analýza SWOT Dnes fiktivně, zítra reálně.
2
Analýza SWOT Silné a slabé stránky Nebezpečí a příležitosti
Tvorba podnikové strategie metodikou SWOT (TOWS)
3
Analýza SWOT Vnitřní činitelé - silné stránky - slabé stránky
Vnější činitelé - příležitosti - ohrožení
4
Vnitřní činitelé – silné stránky
- kapitálová síla – nízké zadlužení, - rezervní fondy, - kapacita výzkumu a vývoje, - vybavenost stroji a zařízeními, - stupeň automatizace, - tradice, - image, - servis, atd.
5
Vnitřní činitelé – slabé stránky
- zastaralá zařízení, - zastaralé výrobky, - výkyvy v kvalitě, - nižší kvalita, - nedostatek kvalifikovaných lidí, - nižší úroveň managementu, - pokažená pověst, atd.
6
Vnější činitelé - příležitosti
- chyby konkurence, - spolupráce podniků, - krátkodobé i dlouhodobé smlouvy, - státní zakázky, - granty, - nové zahraniční trhy, atd.
7
Vnější činitelé - nebezpečí
- silná konkurence, - diskriminační opatření, - nestabilní trh, - politické převraty, - mezinárodní napětí, atd.
8
Analýza SWOT Činitele vnější vnitřní Příležitosti Opportunities
Nebezpečí Threats Silné stránky Strengths Ofenzivní strategie „SO“ Mírně ofenzivní strategie „ST“ Slabé stránky Weeknesses Defenzivní strategie „WO“ Zůstatková strategie „WT“
9
Ofenzivní strategie - výrazně nový výrobek, - modernizace výroby, - možnost dosahovat vyšších cen nebo naopak podstatné snížení cen, - rozvinutý marketing, - vyšší riziko, atd.
10
Zůstatková strategie - ústup z trhu, - orientace na doplňkové výrobky a služby, - časté fúze se silnějším podnikem, někdy až likvidace
11
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Analýza SWOT Dnes fiktivně, zítra reálně.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.