Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Pravec
1
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? - 18.5.2010, Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury
2
PROČ INVESTOVAT DO DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY ? 18.5.2010 doprava a její efekt přemístění je stavebním kamenem každého odvětví národního hospodářství (řešení rozporu mezi místem výroby a konečné spotřeby) kvalitní a kapacitní dopravní infrastruktura je základním předpokladem pro efektivní fungování dopravního systému SPRÁVNÁ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA NA SPRÁVNÉM MÍSTĚ, VE SPRÁVNÉ KVALITĚ A KAPACITĚ A VE SPRÁVNÉM ČASE = STIMUL EKONOMICKÉHO ROZVOJE
3
PŘÍNOSY VÝDAJŮ DO DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY 18.5.2010 PŘÍNOSY ekonomickémimoekonomické pro uživatelespolečenské primární sekundární životní prostředí (hluk, prašnost, exhalace…) rychlost spolehlivost bezpečnost PHM opotřebení vozidel Výdaje do dopravní infrastruktury znamenají růst produktivity a prosperity v příslušném regionu hodnota území ekonomická síla regionu přístupnost regionu pracovní příležitosti zaměstnanost v navazujících odvětvích tržby a výkony v navazujících odvětvích přínosy a úspory ve vztahu ke státnímu rozpočtu
4
18.5.2010 MULTIPLIKAČNÍ EFEKTY stabilizace pracovníků v ekonomice stabilizace pracovníků v ekonomice DPH na stavební práce DPH na stavební práce platby sociálního pojištění platby sociálního pojištění platby zdravotního pojištění platby zdravotního pojištění Přínosy pro veřejné rozpočty: zvýšení příjmů státního rozpočtu (daňové příjmy – DPPO, DPFO ) zvýšení příjmů státního rozpočtu (daňové příjmy – DPPO, DPFO ) ostatní přínosy (fond zaměstnanosti, snížení výdajů na nezaměstnanost) ostatní přínosy (fond zaměstnanosti, snížení výdajů na nezaměstnanost) „KRIZE BILANCE STÁTNÍHO ROZPOČTU NEKONČÍ“ - financování dopravní infrastruktury se nabízí jako šance eliminovat cestou multiplikačních efektů negativní dopady 1 mil. Kč stavebních investic…stabilizace 3 pracovních míst (1 ve stavebnictví, 2 v návazných oborech) …do veřejných rozpočtů se vrací až 2/3 prostředků (zvýšení příjmů o 0,5 mil. Kč, snížení výdajů o 0,2 mil. Kč) URS Praha, a.s.
5
18.5.2010 VÝCHODISKA PRO DISKUSI nedobudovanost zásadní dopravní sítěnedobudovanost zásadní dopravní sítě - chybějící úseky dálnic a rychlostních silnic (D3, R35, R6 apod.), obchvaty měst, nedokončená modernizace železničních koridorů apod. vysoká míra rozestavěnostivysoká míra rozestavěnosti - vytvářející tlak na dodatečné finanční zdroje v průběhu roku, které ovšem nejsou ve státním rozpočtu bilancovány nedostatečné plánování výdajů na přípravunedostatečné plánování výdajů na přípravu investičních projektů s termínem realizace po roce 2010 nedostatečně řízený proces plánování a realizace dopravních stavebnedostatečně řízený proces plánování a realizace dopravních staveb i ve vazbě na lhůty a legislativní postupy při získávání stavebních povolení chybějící systém supervize (expertízy) nákladů stavebchybějící systém supervize (expertízy) nákladů staveb jako nástroj státu eliminující neefektivity a jako systémová podpora při rozhodování o alokaci zdrojů
6
… INVESTICE DNEŠKA PŘEDURČUJÍ BUDOUCNOST !
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.