Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Sedláková
1
Informační strategie
2
řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností investic do ICT
3
Informační strategie hloubková analýza podmínek definice kritických faktorů rozvoje formulace informačních potřeb návrh zásad pro rozvoj ICT Je to proces, který pomáhá zajistit optimalizaci systému řízení
4
Informační strategie Cílem není sepsání zprávy Cílem je pozitivní změna v oblasti ICT a v celém podniku – výrobě, řízení, personalistice, ekonomice
5
Informační strategie Vytvoření střednědobého a dlouhodobého plánu rozvoje a správy IS Posouzení současného stavu IS, stanovení potřeb a návrh optimálního využití a doplnění zdrojů v oblasti práce s informacemi
6
Informační strategie vytvoření lze rozdělit do dvou logických celků –provedení systematického a komplexního auditu společnosti z hlediska IS/ICT –navržení strategie rozvoje společnosti IS/ICT jako celku
7
Principy tvorby jak dlouho se řeší kdo ji řeší v jaké podrobnosti se řeší na jak dlouhé období se zpracovává kdy se strategie mění –periodická změna –kontinuální změna
8
Využití informační strategie základ pro zpracování poptávkového dokumentu zadávání jednotlivých projektů, jejich koordinaci a kontrolu řešení
9
Podkladové dokumenty globální strategie podniku – obsahuje záměry rozvoje podniku základní podnikové dokumenty – organizační řád, finanční řád, studijní řád analýza vývojových trendů – ICT, IS, ekonomiky, výroby podklady o partnerech a konkurenci
10
Příprava informační strategie formulace cílů, struktury a rozsahu, omezujících podmínek analýza základních koncepčních materiálů analýza současného stavu návrh celkové architektury vymezení základní funkční struktury definice jednotlivých projektů
11
Postup vypracování ujasnění podnikatelské strategie mapování a popsání procesů definování funkčních přínosů stanovení požadavků na technologii – komunikace, bezpečnost, rozvoj v budoucnosti, otevřenost systému specifikace projektů stanovení priorit
12
Aspekty informační strategie porozumění mezi informatiky a manažery a odborníky dohoda všech klíčových pracovníků
13
Definování přínosů měřitelné – snížení počtu zaměstnanců, snížení skladových zásob neměřitelné – zvýšení konkurence- schopnosti, zlepšení komunikace
14
Problémy řešení vedení podniku není připraveno hrát rozhodující roli stanovení doby vypracování stanovení rozsahu vypracování nejsou potřebné dokumenty nevychází z podnikové strategie preferují se technologické aspekty
15
Specifika budování IS/ICT Dostupnost kvalifikovaných specialistů Stabilita technologie pro implementace Stabilita a schopnosti nástrojů Efektivnost používaných metod Dostupnost expertů na danou oblast Nová funkcionalita a její vztah k existující Metodika a její flexibilita
16
Specifika budování IS/ICT konkurence čas zdroje další proměnné
17
Kategorizace metodik vliv technologie, techniky firemní kultura lidé tým, velikost týmu postavení na trhu vnější prostředí
18
Model aplikačního portfolia strategické aplikace – podmíněny cíli firemní strategie potenciální aplikace – souvisí se zaváděním nových produktů, služeb klíčové aplikace – jsou nutné k normální činnosti firmy podpůrné aplikace – zrychlování činností a snižování nákladů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.