Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzájemná hospitační činnost
Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec
2
Hospitace významný nástroj pro zjišťování průběhu vzdělávání
provádí se obvykle „standarizovaným“ pozorováním hlavní cíl – zpětná vazba (zvýšení kvality výuky) charakter záznam průběhu hodiny (dokumentační) vyhodnocování sledovaných jevů (kriteriální)
3
Typy hospitací na GFXŠ hospitace vedení školy u učitelů
hospitace předsedy předmětové komise hospitace učitelů navzájem
4
hospitace tradičně různé přístupy a sledované jevy nejčastěji:
věcná a odborná správnost výuky plánování a příprava výuky organizace, formy a metody výuky motivace a hodnocení žáků klima ve třídě, vztahy a komunikace Formulář o hospitaci (zahrnuje i podrobnější jevy)
5
vliv ŠVP na hospitace (na pohled na výuku)
podle materiálu ČŠI je jednou ze zásad vzdělávání je „hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených zákonem 561/2004 Sb. a vzdělávacími programy“ hlavní kritérium hodnocení – jak vyučující podporuje vytváření klíčových kompetencí soubory výroků, které popisují podstatné rysy práce učitele (a odpovídající projevy žáka) při vytváření KK postupné změny v hospitačních záznamech na základě těchto kritérií
6
KK Klíčové kompetence v RVPG: kompetence k učení
kompetence k řešení problémů kompetence sociální a personální kompetence komunikativní kompetence občanské kompetence k podnikavosti
7
aktivita
8
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.