Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Projekt „Najdi svůj směr“ Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
2
Základní východisko Mladí lidé odcházející z dětských domovů patří mezi nejvíce znevýhodněné na trhu práce, ohrožené nezaměstnaností a dalšími sociálně patologickým jevy Potřeba systémových změn v koncepci sociálně právní ochrany dítěte
3
Cíle Dlouhodobý cíl Lepší výchozí postavení klientů při vstupu na trh práce. Dílčí cíle Zlepšení úspěšnosti ve školním vzdělávání, odstraňování obtíží spojených s poruchami učení, příprava na odchod z dětského domova.
4
Cíle 2 Iniciovat systémové změny v ústavní výchově a vyvolat diskuzi na téma: minimalizace ústavní výchovy v ČR a podpora všech forem náhradní rodinné péče v ČR
5
Cílové skupiny Klienti 17 DD /359 klientů/ Předškoláci Prvňáčci
Děti s poruchami učení Dospívající Veřejnoprávní instituce a další subjekty OSPOD, ministerstva, NGO, soudy, úřady práce, ped.- psych. poradny
6
Produkt Produktem je soubor dílčích metodik pro práci s jednotlivými cílovými skupinami projektu. Soubor 5 ti školení pedagogů v rozsahu 50 hodin Případové konference na krajské úrovni Celonárodní konference
7
Produkt – přidaná hodnota
systematická a dlouhodobá podpora cílové skupiny, zejména v oblasti vzdělávání a profesního poradenství vysoká míra individuálního přístupu ke klientům zvýšení odbornosti práce s cílovou skupinou realizace vzdělávacích a dalších podpůrných aktivit, se kterými se cíl. skup. doposud nesetkala průběžné zvyšování odbornosti pracovníků na základě aktuálně zjištěných vzdělávacích potřeb zapojení partnerů projektu (dětské domovy) i samotných klientů do utváření co nejefektivnější podoby projektu
8
Silné stránky Silné stránky: individuální přístup
průběžné zvyšování vzdělanosti cílové skupiny a odbornosti pracovníků s ní pracující vhodný způsob výběru lidských zdrojů -> kvalitní lidské zdroje
9
Slabé stránky Slabé stránky: krátkodobá udržitelnost projektu
vysoké požadavky na komunikaci mezi jednotlivými subjekty zapojenými v projektu vysoká specifičnost cílové skupiny finanční nákladnost (vysoké mzdové náklady)
10
Mainstreaming Naplánované metody mainstreamingu a jeho cílové skupiny
Tvorba databáze kontaktů Tvorba informačních bulletinu Spolupráce s akademickou půdou Osobní jednání s KÚ a zájmovými skupinami Spolupráce s médii Celonárodní konference
11
Mainstreaming 2 Cílové skupiny: Legislativní skupiny
Krajské úřady – zřizovatelé DD NNO Zájmové skupiny (ÚP, poradny, zařízení úst. péče atd.) Média Odborná a laická veřejnost
12
Příklady dobré praxe Případové konference na krajské úrovni
Metodika individuálního plánování pro děti vyrůstající v ústavní výchově Soubor metodik individuálního a skupinového poradenství pro děti v ústavní výchově
13
Hodnocení výsledků Pravidelné hodnocení individuálních plánů rozvoje každého dítěte Výzkumná šetření jednotlivých cílových skupin v různých fázích projektu Počet uspořádaných případových konferencí Počet realizovaných metodik
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.