Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Horák
1
KOMUNIKACE KRAJŮ ČR Věra Patočková výzkumné oddělení Lokální a regionální studia Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
2
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Hodnocení výkonu krajů Ukazatele použité pro hodnocení výkonu krajů Investice kraje a podpora podnikatelského a občanského sektoru Nákladnost výkonu krajské vlády Kvalita managementu veřejné správy vykonávané krajem Legislativní iniciativa kraje Kvalita správní činnosti v rámci přenesené působnosti kraje Vytváření podmínek pro rozvoj středního školství Uplatnění absolventů středních škol Vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče Zahraniční aktivity kraje Kvalita internetových stránek kraje Poskytování informací
3
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Kvalita internetových stránek kraje Základní charakteristika Zveřejňování povinných informací Důležité dokumenty a informace Aktuálnost Přehlednost Krajem vytvořené nástroje pro komunikaci
4
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Kvalita internetových stránek kraje základní charakteristika Cílové skupiny AnoNe občan59 obce77 instituce a úřady410 NNO77 podnikatelé a investoři77 turisté, návštěvníci kraje122 média/ novináři/ tiskové zprávy104 Zveřejnění úředních hodin úřední hodiny113 Jazykové mutace angličtina12 němčina10 francouzština7 italština3 španělština3 polština2 holandština1 ruština1 není2
5
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Kvalita internetových stránek kraje Zveřejňování povinných informací zveřejnilonezveřejnilo Úplný oficiální název povinného subjektu140 Důvod a způsob založení povinného subjektu131 Popis organizační struktury140 Kontaktní spojení140 Bankovní spojení pro případné platby140 IČO140 DIČ122 Rozpočet v tomto a v předchozím roce140 Žádosti o informace140 Kde lze uskutečnit podání140 Opravné prostředky140 Formuláře131 Návod na řešení životních situací131 Nejdůležitější předpisy140 Sazebník úhrad za poskytnutí informací131 Výroční zprávy dle zákona č. 106/1999131 Zveřejnění poskytnutých informací dle zákona č. 106/1999 Sb.77
6
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Kvalita internetových stránek kraje Důležité dokumenty a informace Program rozvoje kraje 14 Akční plán rozvoje kraje 3 Výroční zpráva 14 Dlouhodobý záměr vzdělávání 14 Koncepce EVVO 14 Koncepce odpadového hospodářství 14 Územní energetická koncepce 14 Koncepce ochrany ovzduší 12 Plán rozvoje vodovodů a kanalizací 10 Strategie rozvoje cestovního ruchu 10 Analýza stavu dopravy na území kraje 4 Koncepce rozvoje dopravy kraje 7 Strategie cyklistické dopravy 10 Dlouhodobý záměr prevence kriminality 9 Partnerské regiony 14 Zastoupení kraje v Bruselu 11 Zápisy ze zasedání zastupitelstva 11 Výpisy ze zasedání zastupitelstva 1 Etický kodex 2 Výroční zpráva Krajského úřadu 5
7
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Poskytování informací Kvalita reakce krajského úřadu na elektronickou žádost instituce o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. Kvalita reakce krajského úřadu na elektronickou žádost instituce o poskytnutí informací Kvalita reakce krajského úřadu na písemnou žádost občana o poskytnutí informací Kvalita reakce krajského úřadu na telefonickou žádost občana o poskytnutí informací Ocenění kraje v soutěži OTEVŘENO - ZAVŘENO
8
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Poskytování informací Elektronicky zaslané žádosti Potvrzení o přijetí žádosti Rychlost odpovědi Nutnost urgencí
9
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Poskytování informací na základě elektronicky zaslané žádosti S odvoláním na zákon 7 krajů potvrdilo přijetí dotazu Jeden kraj neodpověděl (poslal pouze potvrzení o přijetí dotazu) 4 kraje odpověděly do 6 pracovních dní 13 krajů odpovědělo do 15 pracovních dní 5 urgencí Bez odvolání na zákon 7 krajů potvrdilo přijetí dotazu Odpovědi od všech krajů (jeden kraj odpověděl neúplně) 11 krajů odpovědělo již do 6 pracovních dní 12 krajů odpovědělo do 15 pracovních dní 4 urgence
10
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Rychlost zaslání odpovědi žádost zaslána elektronicky a poštou počet dní1234567891011121314151727M*M*N** e. s odvoláním na zákon 111111 12 112 1 e. bez odvolání na zákon112231 1 3 zasláno poštou 1 1 1 1 1 111 6 * M - několik měsíců ** N – bez odpovědi
11
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Telefonický dotaz Kontaktní pracovník Rozsah poskytnutých informací Ochota pracovníků úřadu
12
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Telefonický dotaz V jednom případě se nepodařilo na úřad dovolat V jednom případě neuměl kontaktní pracovník přepojit Ve 4 případech poskytl informace již kontaktní pracovník Na dotaz odpovídali pracovníci různých odborů V 8 případech poskytnuty i dodatečné informace
13
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Otevřeno – zavřeno Bodové hodnocení umístění nebo nominace kraje, krajského úřadu nebo odboru či oddělení krajského úřadu v soutěži OTEVŘENO x ZAVŘENO v letech 2003-2006. Na základě vlastní pozitivní nebo negativní zkušenosti zasílají občané nominace, ve kterých popíší danou situaci. Pořadí stanovuje porota 10 nezávislých odborníků.
14
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Komunikace veřejné správy v ČR www.otevřete.cz www.komunikujici-mesto.cz www.westminster.cz European Monitor of Government Communication Komunikační audity – např. Magistrát hl. m. Prahy – Zrcadlo
15
SLOVENSKO-ČESKÉ SOCIOLOGICKÉ DNY, SMOLENICE 1. - 2. 10. 2007 Komunikace krajů ČR Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.