Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát 25. 9. 2014Střední Morava – křižovatka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát 25. 9. 2014Střední Morava – křižovatka."— Transkript prezentace:

1 Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát 25. 9. 2014Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

2 Obsah prezentace Současný stav Aktuální novelizace právních předpisů a jejich dopady na průběh řízení Cesty k rychlejšímu řízení 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

3 Současná úprava -Koncepce výstavby vychází z usnesení vlády -Zjišťovací řízení, zda musí proběhnout EIA – u dopravních staveb vždy -EIA – posuzování vlivů na životní prostředí -Územní řízení -Dle § 91 StavZ možno proces EIA inkorporovat do územního řízení – nevyužíváno -Zajištění pozemků -Stavební řízení 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

4

5

6

7 Současná úprava - zhodnocení -dlouhotrvající řízení – množství odvolání -striktní lhůta dvou let od právní moci stavebního povolení pro zahájení stavby -problémy se zajištěním pozemků -vytýkací řízení před Evropskou komisí -nutnost unáhlených změn účinných od 1. 1. 2015 -ohrožení financování 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

8 Připravované novely -Novela zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury -zvýšení výkupních cen pozemků -Novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

9 Malá novela EIA -předpokládaná účinnost od 1. 1. 2015 na jeden rok -přechodné řešení před komplexní novelou -cílem odvrátit sankce ze strany EU -novelizuje proces EIA a průběh povolovacích řízení -změna právní formy úkonů v rámci EIA -nové možnosti odvolání, verifikace totožnosti záměru před povolením -širší informační povinnost a účast veřejnosti -rozšířena možnost podávat odvolání -omezující podmínky pro podání odvolání pro spolky -lhůta 90 dní pro vyřízení správních žalob 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

10

11

12

13 Malá novela zákona EIA - dopady -menší počet obstrukčních žalob spolků (?) – povinnost 250 legalizovaných podpisů ve velmi krátké lhůtě -rychlejší soudní přezkum (?) – lhůta 90 dní -větší administrativní náklady pro stát (informační povinnost) -hrozba opakování procesu EIA v případě změn v projektu -aplikace i na probíhající řízení – hrozba zdržení probíhajících prací -nejistota ohledně budoucího právního stavu 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

14 Možnosti urychlení povolovacích řízení -větší koncentrace řízení - kritika ze strany EU -omezení účastenství, resp. rozsahu práv účastníka -společný zástupce spolků v řízení -bezchybný postup příslušných úřadů 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

15 DĚKUJI ZA POZORNOST. HÁJEK ZRZAVECKÝ advokátní kancelář, s.r.o. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 135675, IČ: 28255283 Revoluční 3, CZ-110 00 Praha 1 | tel. +420 227 629 700 | fax +420 221 803 384 e-mail osladil@hajekzrzavecky.cz | www.hajekzrzavecky.cz 25. 9. 2014 Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů


Stáhnout ppt "Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát 25. 9. 2014Střední Morava – křižovatka."

Podobné prezentace


Reklamy Google