Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBožena Štěpánková
1
CASLIN 2006 Mechanismus změn v Městské knihovně v Praze … aby zrcadlo zrcadlilo… Jaroslava Štěrbová
2
CASLIN 2006 Charakteristika MKP dostupnost služeb univerzalita fondu vyváženost mezi vzděláváním a relaxací efektivnost
3
CASLIN 2006 Historické mezníky MKP I. vznik a hledání identity 1891 profesionalizace činnosti 1898 vznik celopražské sítě a doba rozvoje 1920 nacistická okupace – stagnace MKP 1939-1945 obnova normální činnosti 1945-1948
4
CASLIN 2006 Historické mezníky MKP II. období největšího úpadku – po r. 1948 obnovování odborné úrovně 1957-1969 období stagnace, „přežívání“ - od 1970 postupná vnitřní obnova – 80.léta cesta ke standardní roli knihovny v demokracii – po r.1989
5
CASLIN 2006 Historické mezníky MKP III. kvalitativně nové pojetí služeb, strategie, rekonstrukce, automatizace 1995-1998 zásadní proměna sítě MKP, reorganizace – od r.1999 povodňová krize 2002 knihovna pro nové století – od 2005
6
CASLIN 2006 Dnešní pozice MKP Městská knihovna v Praze je knihovnou pro každého, kdo chce porozumět světu i sám sobě.
7
CASLIN 2006 Role MKP získává, zpracovává, uchovává a zpřístupňuje nabízí podporuje pomáhá poskytuje klade důraz je místem
8
CASLIN 2006 Změny v MKP - motivy vnější demografické politické ekonomické kulturní technologické vnitřní ekonomické technologické kvalifikační
9
CASLIN 2006 Změny v MKP - zdroje uživatelé (čtenáři a návštěvníci knihovny) jiné knihovny zahraniční a české sami pracovníci knihovny zřizovatel partnerské a spolupracující instituce
10
CASLIN 2006 Změny v MKP - oblasti organizace řízení služby technologie
11
CASLIN 2006 Změny v MKP - mechanismy definice strategických priorit rozpracování strategických cílů do střednědobých a krátkodobých plánů nalezení vhodného organizačního a řídícího rámce příprava změny, včetně přípravy lidí zavedení změny vyhodnocení efektu krizové řízení
12
CASLIN 2006 Změny v MKP - specifika práce stálých i dočasných odborně specializovaných týmů kombinace „skokových změn“ s průběžnými úpravami postupů a s rozvojem služeb
13
CASLIN 2006 Co je tedy změna v MKP ? Vize Analýza Diskuse Příprava Přijetí Prodej Kontrola efektu, zpětná vazba
14
CASLIN 2006 Zpětná vazba přímá plošná (od čtenářů a návštěvníků) přímá selektivní (od čtenářů a návštěvníků) nepřímá intuitivní, pocitová institucionální (zřizovatel)
15
CASLIN 2006 Analýzy (statistické, ekonomické, topologie knihovní sítě): dlouhodobé statistické číselné řady univerzální výkonové ukazatele nákladová analýza poboček kategorizace poboček docházkově dojezdová vzdálenost od poboček
16
CASLIN 2006 Univerzální (přepočtové) výkonové ukazatele MKP přepočtová výpůjčka univerzální výkonový ukazatel obsluhovaný čtenář automatizované knihovny univerzální výkonový ukazatel na 1 knihovnický úvazek
17
CASLIN 2006 3 příklady - specialitky MKP Analýza poboček MKP - provozně finanční náklady Docházkové vzdálenosti do poboček MKP Knihovní řád MKP – verze 2005 a novější
18
CASLIN 2006 Městská knihovna v Praze už 115 let nabízí i Vám informační a kulturní bohatství světa… … a bude v tom pokračovat
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.