Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Různé role zástupce ředitele školy
Odborná konference nakladatelství Wolters Kluwer ČR ve spolupráci s CŠM PedF UK a Gymnáziem mezinárodních a veřejných vztahů Praha, s. r. o. Praha, 12. února 2014
2
Zástupce ředitele pro duši dítěte
Martina Thumsová
3
Východiska k ustanovení této pozice
podpora duchovního, morálního a společenského rozvoje žáků posílení pozitivní atmosféry ve škole posílení sebevědomí žáků rozvoj dobrého vědomí vlastní identity žáků spoluvytváření bezpečného prostředí formování pozitivního postoje k toleranci, demokracii, respektu ke svobodě projevu
4
Učitel - - výchovný poradce
podle vyhlášky č. 75/2005 Sb., v pl. znění, má v ZŠ a SŠ snížený rozsah přímé pedagogické činnosti následovně: do 150 dětí o 1 hodinu týdně do 250 dětí o 3 hodiny týdně do 550 dětí – 3 hodiny, do 800 dětí – 4 hodiny nad 800 dětí o 5 hodin týdně
5
Rozsah přímé pedagogické činnosti ZŘ
základní škola: 7 – 11 hodin týdně střední škola: 4 – 14 hodin týdně větší časový prostor pro řešení problémů vyšší respekt
6
Zástupce ředitele pro výchovné záležitosti
sleduje vývoj žáka, jeho úspěchy, problémy poskytuje dítěti poradenskou pomoc zajišťuje psychologické služby ve škole dohlíží na vypracování individuálních plánů sleduje vývoj chování ve třídě spolupracuje s týmy učitelů spolupracuje s rodiči jedná s pedagogickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, odborem péče o dítě, v případě potřeby s policií a dalšími institucemi
7
Další činnosti velmi častá jednání s rodiči, i několikrát týdně
evidence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami návrhy na personální a finanční zajištění péče o žáky zpracování pololetních hodnocení chování a prospěchu žáků koordinace činnosti pracovních týmů kariérové poradenství …
8
Neobvyklé postupy denní hlášení zasahuje do volného času dětí
žák denně dochází za zástupcem ředitele hodnotí s ním své chování účelné maximálně tři týdny vyloučení z hodiny chování žáka vybočuje ze vzorce chování intaktní skupiny učitel žáka z hodiny vylučuje pro dítě je připraven ve sborovně program oba postupy je potřebné zakotvit do školního řádu (schvaluje školská rada)
9
Přínosy rozdělení pracovních úkolů ZŘ
zástupci mají v řízení všechny pedagogy, znají se navzájem zajišťují plynulou návaznost 1. a 2. stupně koordinují spolupráci pedagogů vytvářejí hodnotící systémy v různých oblastech za celou školu komplexní a kontinuální péče o dítě partnerství pro rodiče
10
Úskalí další vzdělání zástupce ředitele – poradenství, speciální pedagogika emoční inteligence, zvládání stresu, asertivita náročnost na mentalitu zástupce (učitel 1. vs. 2. stupně) nutnost přesného vymezení kompetencí zvyšuje se finanční potřebnost, zástupci mají na starosti všechny třídy ve škole
11
Závěr změny ve společnosti by mohly znamenat i změnu zažitých struktur ve škole čas věnovaný dítěti je největší devizou kontinuální péče o dítě vize inkluzivních škol nemůže dobře fungovat bez kvalitního zajištění péče o všechny děti
12
Děkuji za pozornost. Martina Thumsová
Základní škola, Praha 4, Mendelova 550 Praha 4 – Jižní Město
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.