Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ
2
OBSAH Co jsou finance? Co je marketing? Co jsou hard skills? hard skills ve vysokém školství finance a marketing ve vysokém školství
3
VÝZNAM SLOV FINANCE A MARKETING Finance - peněžní prostředky a zacházení s nimi - tvorba, rozdělování a užití peněžních prostředků a kapitálu marketing - proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu
4
HARD SKILLS cíl podnikání - znalost značky - image - podíl na trhu - hodnota akcie - disponibilní cash-flow - majetek - zisk
5
HARD SKILLS účetnictví finanční - zobrazení podnikatelského procesu pro potřeby externích uživatelů daňové - zobrazení podnikatelského procesu primárně s ohledem na správné vyjádření základu daně z příjmu a ostatních daňových závazků a pohledávek podniku manažerské - zobrazení účetních informací, které používají pro řízení podnikatelských procesů pracovníci na různých stupních podnikového vedení
6
HARD SKILLS controlling - nástroj řízení, který má za úkol koordinaci plánování, kontroly a zajištění informační datové základny tak, aby se působilo na zlepšení podnikových výsledků řízení cash-flow – reporting, trendy závazků a pohledávek
7
HARD SKILLS VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ schopnost řídit instituci jako takovou schopnost získat dotaci, sponzorský dar, atd. schopnost manažersky, finančně a administrativně řídit výzkumný projekt schopnost dodržovat vyvážený rozpočet schopnost efektivně komunikovat s aplikační sférou
8
FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ zdroje peněž ve vysokém školství státní rozpočet ČR evropské dotace regionální rozpočet (kraj, obec) soukromé financování (sponzorský dar, „business angel“)
9
STÁTNÍ ROZPOČET příspěvek na studenta dle normativu příspěvek na kvalitu institucionální financování vědy a výzkumu centralizované rozvojové programy decentralizované rozvojové programy GAČR – Grantová agentura České republiky TAČR – Technologická agentura České republiky
10
EVROPSKÉ DOTACE strukturální fondy: OP VK - Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost OP VaVpI – Operační program pro inovace OP LZZ – Operační program lidské zdroje a zaměstnanost OP PI – Operační program podnikání a inovace evropská územní spolupráce (např. Cíl 3)
11
EVROPSKÉ DOTACE rozpočet Evropské unie - rámcové programy (nyní 7. rámcový) - program celoživotního vzdělávání: Comenius Erasmus Leonardo da Vinci Grundtvig Jean Monnet
12
EVROPSKÉ DOTACE rozpočet Evropské unie Erasmus Mundus Tempus eTwinning Euroguidance Norské fondy a fondy EHP SCIEX-NMS ch Švýcarska ESF – European Science Foundation
13
ZÁVĚR A LITERATURA Více na: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - www.msmt.cz Národní agentura pro evropské vzdělávací programy - www.naep.cz Evropské sociální fondy – www.esfcr.cz Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.