Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory
2
Faktory prosperity Tvrdé faktory Měkké faktory
3
Faktory prosperity Systémové řešení problému
Synergický efekt v managementu Efektivní využívání měkkých prvků prosperity
4
Faktory prosperity Tvrdé faktory
Lze je navrhnout, formálně vymezit, zanést do organizace a nařídit k provedení Mají věcnou orientaci Jsou výsledkem racionálního a technokratického myšlení
5
Faktory prosperity Tvrdé faktory , tvorba strategií pravidla řízení
organizační struktura vymezení pravomoci a odpovědnosti systémy plánování operativní řízení a kontrola pracovní náplň pravidla odměňování pravidla sociální politiky informační systémy procesy v účetnictví, rozpočtování….. ,
6
Faktory prosperity Měkké faktory
Týkají se lidského faktoru a sociálních vztahů uvnitř organizace Jsou neformální a nejednoznačné Nelze je nařídit, případně formálně vymezit
7
Faktory prosperity Měkké faktory styl vedení, řízení
způsob chování managementu kvalifikace a dovednosti neformální pravomocí a odpovědnosti systém neformální komunikace obsazování organizačních míst sdílení hodnot v podniku týmová práce podniková kultura…
8
Faktory prosperity Trend v managementu
Dříve důraz na tvrdé faktory a měkké se opomíjely (stále problémem některých společností) Musí být Důraz na vyrovnanost faktorů měkkých a tvrdých
9
Důležitosti tvrdých a měkkých faktorů
V procesu řízení změn: Tvrdé faktory – metodika a techniky řízení Měkké faktory – postoje lidí ke změnám Podmínka: Naučit lidi nebát se změn, protože jsou permanentní, je stejně potřebné, jako znát metodiku a techniku jejich provádění Obě roviny musí být vyrovnané
10
Tvrdé a měkké faktory prosperity
Organizace je úspěšná: pokud existuje vzájemná vyváženost podmíněnost tvrdých a měkkých faktorů prosperity
11
Podniky a organizace 21. století. Znaky skvělých společností
Podniky a organizace 21.století . Znaky skvělých společností dle Peterse a Watermana snaží se aktivně jednat; jsou v blízkém vztahu se zákazníkem; umožňují autonomii rozvíjejí podnikavost; věří, že klíčem k produktivitě jsou lidé; uplatňují styl řízení, který se orientuje na přímý kontakt a podporu motivujícího hodnotového systému; drží se toho, co znají a umějí; mají jednoduchou organizační strukturu souběžně používají a kombinují řízení s „přitaženou" i „volnou" „uzdou".
12
Literatura Truneček, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.