Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
(Ne)vzdělanost v soukromém podnikání
Mgr. Martin Štainer, Ph.D. EDUKOL vzdělávací a poradenské sdružení s.r.o.
3
EDUKOL a podnikání Vznik v roce 1994
Vzdělávací a poradenská činnost pro začínající podnikatele Podíl na řadě projektů ESF, EQUAL, Grundtvig Založení Podnikatelské líhně v Olomouci (2008) Spolupráce se zahraničními partnery Národní vítěz Evropské ceny za podporu podnikání za rok 2012 (European Enterprise Promotion Awards)
5
Malí a střední podnikatelé
99,86 % všech podnikatelských subjektů 2/3 pracovníků v ČR zaměstnávají malé a střední podniky Ale také Velmi mizerná politika vzdělávání podnikatelů a výchovy k podnikání Velká kritika občanů k úrovni MSP ve srovnání zemí EU
6
Image podnikatelů na veřejnosti
Podnikatelské aktivity na školách
7
Proč nenabízí podnikatelé kvalitu
Nebyli dobře vychováni – nemají vyvinuty potřebné vlastnosti a postoje do takové míry, aby byli schopni působit správně na své klienty a zaměstnance. Nebyli dobře vzděláni – neměli to štěstí získat takové znalosti a dovednosti, s nimiž by mohli působit na trhu a byli za to oceňováni okolím, sami nejsou schopni pracovat na doplnění toho, co jim schází. Nemají dostatečné dispozice – chybí jim talent, vlohy, zručnost, adekvátní chování. Ať už se nedostává podnikatelům kteréhokoliv z výše uvedených bodů, schází jim pro podnikání určité kompetence.
8
Rozdíly se zahraničím V zahraničí (Francie, Velká Británie, Švédsko, Belgie, Nizozemí, Španělsko či Portugalsko) existuje velké množství nejrůznějších nástrojů, které slouží k poradenské a vzdělávací činnosti Důraz kladen na individuální potřeby a charakteristiky každého jedince, který už podniká, nebo se zatím třeba jen k podnikání odhodlává. Na školách výchova k podnikání jako běžná součást vzdělávacího procesu Takový přístup napoví, kde jsou slabé či silné stránky jedince a jeho podnikatelského záměru, ale také k tomu, že dokáží některé zájemce od tohoto kroku odradit dříve, než je pozdě. V ČR končí mnoho podnikatelů v prvních dvou letech podnikání.
9
Metodika přípravy podnikatelů v EDUKOLu
V rámci Podnikatelské líhně: Pohovory v rámci komise PL Testování podnikatelských kompetencí (Test Entre Mirror) Poradenství Rekvalifikace (profesní, podnikatelské) Doprovod
10
Entre Mirror
11
Akční plán podnikání 2020 (EU)
Evropská komise v něm navrhuje tři oblasti vhodné pro bezprostřední podporu MSP: podnikatelské vzdělávání a odborná příprava na podporu růstu a zakládání podniků; zlepšování rámcových podmínek pro podnikatele pomocí odstranění stávajících strukturálních překážek a podpora podnikatelů v zásadně důležitých fázích životního cyklu podniku; dynamizace kultury podnikání v Evropě: výchova nové generace podnikatelů.
12
Zpráva o vývoji MSP 2012 Doporučení
Vylepšení statusu podnikatele - Je potřeba vytvořit více pozitivních vzorů a ocenit za podporu ekonomiky, společnosti a vytvoření pracovních míst. Změny na všech stupních vzdělávání směřující k důrazu na rozvoj samostatných, sebevědomých a iniciativních jedinců vybavených kompetencemi pro úspěšné vedení podnikání. Podpořit motivaci studentů k zakládání vlastních firem například přes kurzy pro podnikání. Větší finanční i poradenská podpora začínajících a rychle rostoucích firem přes mix podpůrných programů Zlepšení politického a institucionálního kontextu - zejména skutečná snaha o eliminaci korupce, zvýšení transparentnosti veřejných zakázek a zlepšení fungování soudů. Zjednodušení legislativy a daňového systému a snížení daňového zatížení práce.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.