Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLadislav Doležal
1
DLE KNIHY RICK A. MORRIS AND BRETTE MCWHORTER SEMBER: PROJECT MANAGEMENT THAT WORKS: REAL- WORLD ADVICE ON COMMUNICATING, PROBLEM- SOLVING, AND EVERYTHING ELSE YOU NEED TO KNOW TO GET THE JOB DONE IGOR LUHAN 25.11.09 Komunikace v projektu
2
Komunikace Forma komunikace Obsah zpráv Kontext a komunikační kanál
3
Sponzor Sponzor = brána k managementu firmy ASAP definovat komunikační styl sponzora Dotaz na typ stavového reportu, který by si představoval Dominantní – pouze info o problémech Jednat s ním jen o problémech, může být impulsivní Politik – chce raději osobní report – zaměřen na vliv Bude přátelský, intuitivní, ale i „žvanil“ Přehledový – vyrovnaný, asi se zabývá jen podstatnostmi Je vhodné jej průběžně ujišťovat Detailní – pečlivý a svědomitý sponzor Nepříliš ochotně bude akceptovat rozhodnutí týmu a PM
4
Komunikace dle typu příjemce Komunikačnímu stylu sponzora přizpůsobit formu i obsah Dominantní – zásadně být v obraze Být konkrétní, jednoznačné formulace, připravit fakta a důkazy. Politik – člověk vztahů (obchodník) Přinášet pozitiva a nabízet motivaci ke změně Přehledový – nemá rád změny Vyvážená a jasná komunikace konzistentní v čase, nezavdávat příčinu k obavám z nestability či ohrožení Detailní – pečlivý a svědomitý sponzor Formulovat přesně, prezentovat strukturovaně a v logickém pořádku, dodržovat formální požadavky Platí nejen pro sponzory!
5
Poznej sám sebe Být si vědom nevýhod komunikace vyplývajících z mé osobnosti Dominantní – snažit se naslouchat ostatním Politik – nepůsobit jako někdo, kdo se snaží manipulovat Přehledový – prokazovat víc entuziasmu Detailní – alespoň být pozitivní
6
Obsah sdělení Pravda je devizou PM... … a lži vytvářejí nekonečný řetěz nedůvěry … … a většinou se zakládá na předpokladech a nedostatku v komunikaci: – Člen týmu nevěří, že jeho odhad se nestane limitním a nebude popotahován, pokud jej překročí – proto si přidá – PM ví, že mu budou odhady redukovány, a proto si také přidá rezervu – Sponzor si myslí, že odhad není adekvátní a proto jej paušálně sníží o 10%
7
Nebát se a nelhat Povinností PM je – Průběžně posuzovat stav projektu – Předpovídat konečný stav projektu – Reportovat své nálezy Přiznat problém není lehké – Největší obavy jsou z neznáma – Zůstaňte u kormidla: Otevřeně popište stav Připravte a předložte návrhy řešení Buďte přesvědčiví (i vnitřně)
8
Nebát se a nelhat Postup argumentace – Plně přiznejte problém („je tu problém, který bude mít na projekt vliv“) – Byla-li chyba, pak ji přiznejte, ale neomlouvejte se (řešení problému nemusí být vždy povinností PM) – Nebuďte defenzivní (defenzivní obrana vede k útoku a signalizuje větší problém) – Nenechte se strhnout od faktů (viz způsob komunikace)
9
Když už vás nachytají na švestkách Postup argumentace – Především omluva! – Otevřenost v popisu pravdy – Konstatovat že to byla chyba a může vést ke ztrátě důvěry, ale nedávat plané sliby – A pak už mlčet a nechat protistranu vymluvit – snad se tím uklidní (doufejte, že nevytáhne otázku osobní integrity či morálky)
10
Když už vás nachytají na švestkách Pravda většinou stejně vyjde na povrch, a někdy už to nejde zachránit – viz reálný příběh: – XY vytvořila během projektu nestandardně dobrý vztah se zákaznickou firmou – Projekt končí a bylo jí naznačeno, že v novém projektu již nebude, proto si našla nové místo – Vedení firmy ji požádalo, aby svůj odchod zatím zákazníkovi nekomunikovala, než najde řešení – XY urgovala svou firmu, bezvýsledně, měla čas, zatímco zákazník s ní počítá pro nový projekt – Těsně před dnem D se zákazník náhodně dozví o budoucím zaměstnavateli XY – A vše je v..., a to především pro XY (ztráta vztahu, ztráta reference, špatný status u nového zaměstnavatele)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.