Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výsledky monitoringu kvality v České republice Pavel Kožený
2
Národní referenční centrum (NRC) - společná instituce zdravotních pojišťoven, poskytovatelů zdravotní péče a ministerstva zdravotnictví pro: Klasifikace Metodiky Datové sady Sledování kvality Více o NRC na CD
3
Úhel pohledu na kvalitu Nemocnice a její činnost (společně a nerozdílně) –Viděná očima pacienta (Statisticky vyhodnocené dotazníky) - Jak jsou užitečné pro pacienty ? – Viděná ukazateli kvality a výkonnosti (statisticky prezentovaná „objektivní“ měření) - Jak jsou užitečné pro pacienty ?
4
Kvalita zdravotní péče #1 Avedis Donabedian, M.D., M.P.H. (1919-2000) –Struktura (technické vybavení a kooperace těchto prostředků, kvalifikace) –Proces (doporučené postupy, standardy, co bylo nebo nebylo provedeno) –Výsledky výsledky intermediární (hodnoty krevního tlaku, glykovaného hemoglobinu,… ) výsledky konečné (úmrtnost, případně vznik onemocnění, nosokomiální infekce, dekubity,…)
5
Ambulantní péče Lůžková péče Kvalita zdravotní péče #2
6
Kvalita zdravotní péče z pohledu NRC Ambulantní péče Lůžková péče
7
Proces tvorby údajů v NRC Poskytování zdravotní péče Vykazování a platby... Klasifikace případů (např. systémem DRG) Celoplošná analýza, zveřejnění NemocniceZdravotní pojišťovny Národní referenční centrum Občané Pacientky/ pacienti
8
Kvalita zdravotní péče z pohledu ZP Ambulantní péče Lůžková péče Znalost objemu informací pro hodnocení kvality péče diagnózy I64
9
Základní ukazatele diagnózy I64 (Cévní příhoda mozková (mrtvice) neurčená jako krvácení nebo infarkt) všechny nemocnice v ČR za rok 2006 - dle typu nemocnice
11
Výstup pro pacienty Těhotenství a porod MDC 14
12
Poslední vývoj Září 2008 – AHRQ: AHRQ - Směrnice pro zveřejňování údajů o kvalitě zdravotních služeb (Guidelines for Consumer-focused Public Reporting) National Quality Forum: www.qualityforum.org www.qualityforum.org –Diskuse ke “Guidelines for Consumer- focused Public Reporting”
13
Závěr #1 Žádný report nemůže obsáhnout veškerý (užitečný) doprovodný text, který je možné připojit. Pokud se neposkytnou vysvětlující informace (nebo se jich poskytne málo), je report nesrozumitelný. Pokud se poskytne mnoho informací, je report také nesrozumitelný (mimo to ani nebude čten). Existuje vůbec nějaké optimální množství a provedení doprovodných informací?
14
Závěr #2 Je třeba zvažovat: Dopady chtěné Dopady nechtěné, nepředvídané důsledky Jaké jsou komunikační bariery (sociálně-kulturní, jazykové) Jaký je skutečný vliv na kvalitu
15
Závěr #3 1.Cesta k hodnotnému a užitečnému informování pacientů bude ještě dost dlouhá 2.Postupný rozvoj různých typů ukazatelů můžeme považovat za dílčí kroky 3.Vytvoření nové generace procesních standardů je nutný předstupeň zavedení procesních ukazatelů 4.Je stále nutné znovu prověřovat užitečnost zveřejněných informací (ukazatelů) pro rozhodování se pacienta a reagovat na poznatky o užitečnosti
16
Děkuji za pozornost Ing. Pavel Kožený, Ph.D. ředitel Národní referenční centrum Vinohradská 112 130 00 Praha 3 pavel.kozeny@nrc.cz www.nrc.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.