Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavel Špringl
1
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
2
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Žádost o místo Anotace Prezentace vysvětluje žákům význam žádosti o místo v jejich profesním životě a uvádí, jaké údaje by v této písemnosti neměly chybět. Připomíná, že je důležité dbát při psaní žádosti o místo nejen na grafickou a jazykovou stránku, ale i na estetickou. Zhotoveno, (datum/období) 28. března 2013 Ověřeno 17. dubna 2013
3
Žádost o místo nebo-li průvodní dopis k životopisu
4
Proč je průvodní dopis důležitý? Životopis zaslaný s průvodním (tzv. motivačním) dopisem zaujme personalistu mnohem více. Průvodní dopis sděluje, proč právě vy byste měli být tím nejlepším budoucím zaměstnancem. Cílem průvodního dopisu je více zaujmout a nechat se pozvat na úvodní pohovor.
5
Proč je průvodní dopis důležitý? Uvádíme v něm informace, které se do životopisu nehodí tzn.: proč se ucházíte o toto místo, cíle ve vašem profesním životě, čeho plánujete dosáhnout…
6
Tři druhy průvodních dopisů 1. Reakce na vypsané výběrové řízení. 2. Oslovujete více firem, ve kterých byste měli zájem pracovat. 3. Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka vašich vlastností.
7
Reakce na vypsané výběrové řízení O volné pracovní pozici jste se dozvěděli: v inzertních novinách na internetu z nabídky personální agentury Znáte pozici i konkrétní požadavky firmy. Splňujete-li alespoň 3 z nich – ucházejte se o místo. V průvodním dopise byste měli sdělovat, proč máte zájem o danou pozici a důvody, proč jste tím nejlepším kandidátem.
8
Oslovujete více firem, ve kterých byste měl(a) zájem pracovat Nevíte, zda společnosti, které oslovujete mají zájem o nové zaměstnance. Do průvodního dopisu uveďte, jaký přínos byste znamenali pro danou společnost a co byste chtěli dělat. Dopis adresujte konkrétnímu adresátovi, požádejte o osobní pohovor. Při elektronické komunikaci neposílejte nikdy jeden dopis více firmám najednou. Dopis upravte a zašlete na jednu e-mailovou adresu.
9
Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka Vašich vlastností Vypište svoje cíle a možnosti. Můžete uvést, že víte o volné pozici, a proto se chcete o tuto pozici ucházet.
10
Pravidla žádosti o místo Musí mít formát žádosti, dodržujte rozsah maximálně 1 stránku formátu A4. Směřujte žádost vždy na konkrétní pozici. Musí obsahově zaujmout – stručný text, bez pravopisných chyb a bez překlepů. Vytiskněte ji na čistý papír (kvalitním tiskem) a vlastnoručně podepište.
11
Pravidla žádosti o místo Buďte sebevědomí, ale nebuďte arogantní. Nebuďte negativní. Zkuste se na napsaný dopis podívat s nadhledem a pohledem zaměstnavatele.
12
Jak vytvořit průvodní dopis Základní osnova dopisu: 1) Vaše adresa 2) Adresát 3) Datum 4) Oslovení 5) Úvod 6) Obsah 7) Závěr 8) Podpis
13
Úvod Nezapomeňte na oslovení. V úvodu uveďte přesně - proč se obracíte právě na tuto firmu, jaká pozice Vás zaujala, o jakou práci se chcete ucházet.
14
Obsah Zde uveďte odpověď zaměstnavateli na otázku, proč se na tuto pozici hodíte. Napište dovednosti, které předchozí zaměstnavatel oceňoval, a v čem jste dobří, ale nemohli jste se realizovat. Popište, co můžete firmě nabídnout a co prospěšného byste chtěli pro ni udělat.
15
Závěr Nezapomeňte požádat o osobní setkání. Uveďte, jak a kdy Vás mohou kontaktovat (adresu, telefon, e-mail). Dopis vlastnoručně podepište.
16
Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910. Praha : Český normalizační institut, 2007. 45 s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková – KORESPONDENT. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, 2007. 119 s. KULDOVÁ, Olga a FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7373-009-3.
17
Použité zdroje: http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx http://office.microsoft.com/cs-cz/images http://office.microsoft.com/cs-cz/images http://portal.mpsv.cz/sz/obcane http://portal.mpsv.cz/sz/obcane Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.