Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost
Zdeněk Karásek, Velké Karlovice, 1/2008, 1
2
7 informací k zapamatování
„Inovuj nebo abdikuj“ (Zdroj: Innovate America) Pro inovace do Moravskoslezského kraje Bez partnerství schopných to nepůjde Kompetence pro trh práce (Příklad 1) Iniciativa ForTech (Příklad 2) Moravskoslezský kraj–učící se region (Příklad 3) Regionální observatoř trhu práce (Příležitost) 2
3
Kompetence pro trh práce
1997: inspirace z USA – „Competence at Work“ 2002: inspirace ze Skotska – „Life after Steel“ 2003, 4 a 6: průzkumy poptávky firem - >2000 2004: Kompetenční model MS kraje schválen Zastupitelstvem 2005: Projekt „Kompetence pro trh práce“ zahájen – příprava tréninkových programů k rozvoji 14 kompetencí od dětského po seniorský věk – 20 partnerů vedených RPIC-ViP 2006: Ocenění Evropskou komisí jako příklad dobré praxe 2006-7: programy ověřeny partnery z Velké Británie, Belgie, Německa, Španělska, Portugalska, Polska a Rumunska 2007: transfer tréninkových programů do angličtiny 2008+: mainstreaming do systémů CŽU v kraji, ČR a Evropě Významná systémová inovace („vynález“) 3
4
Které kompetence u svých zaměstnanců považujete za důležité?
4
5
14 kompetencí pro systémový rozvoj aneb MÁME NA TO! (www.mamenato.cz)
Kompetence k efektivní komunikaci aneb „Kouzlo porozumění“ Kompetence ke kooperaci aneb „Za jeden provaz“ Kompetence k podnikavosti aneb„Odměna za odvahu“ Kompetence k flexibilitě aneb „Změna je normální“ Kompetence k uspokojování zákaznických potřeb (orientace na zákazníka) aneb „Co pro Vás mohu udělat“ Kompetence k výkonnosti aneb „Vytrvale k cíli“ Kompetence k samostatnosti aneb „Zvládnout si svou roli“ 5
6
14 kompetencí pro systémový rozvoj aneb MÁME NA TO! (www.mamenato.cz)
Kompetence k řešení problému aneb „Když se chce, tak to jde“ Kompetence k plánování a organizaci práce aneb „Dvakrát měř a jednou řež“ Kompetence k celoživotnímu učení aneb „Učím se, tedy jsem“ Kompetence k aktivnímu přístupu aneb „Štěstí přeje připraveným“ Kompetence ke zvládání zátěže (odolnost vůči stresu) aneb „Co mě nezabije, to mě posílí“ Kompetence k objevování a orientaci v informacích aneb „Cesta za poznáním“ Kompetence ke komunikaci v cizích jazycích aneb „Bez bázně a hany“ 6
7
Bedny plné know-how a internet to jistí
7
8
„Nejsou lidi“, ale samo se to nevyřeší
Iniciativa ForTech Informatika Strojírenství Elektrotechnika Stavebnictví „Nejsou lidi“, ale samo se to nevyřeší 8
9
Regionální programy zaměstnanosti
OECD – od Nového Zélandu po Rakousko Spolkové země Rakouska – Teritoriální pakty zaměstnanosti Katalánsko – Teritoriální pakty zaměstnanosti USA – Teritoriální rady pro investice do pracovních sil Nový Zéland – Programy partnerství pro regionální rozvoj Česká republika – 00Nic? 9
10
Moravskoslezský kraj – učící se region Regionální program zaměstnanosti
Vize – Lidé jako konkurenční výhoda kraje Mise – Připravit kompetentní lidi pro rozvoj ekonomiky a kvality života Dlouhodobé scénáře – co musíme udělat dnes, abychom obstáli v budoucnu? Strategie – Regionální program zaměstnanosti na 10 let a akční plány na 2-3 roky Předpoklady – sociální kapitál existujících iniciativ, kreativita, odhodlání k inovacím 10
11
Společné zájmy pro trh práce
Firmy – chtějí kvalitní zaměstnance pro své podnikání Veřejný sektor – má zájem na prosperitě firem i jednotlivců cestou rozvoje ekonomiky a zaměstnanosti Vzdělávací a poradenské organizace – chtějí uplatnit své absolventy na trhu práce a služby pro rozvoj lidských zdrojů Lidé – chtějí využít svůj talent, získat vhodnou kvalifikaci a mít šanci prodat ji na trhu práce za rozumnou cenu solidním zaměstnavatelům 11
12
Učící se člověk Učící se organizace Učící se region 12
13
13
14
14
15
Inspirace z OECD + Regional Key Competencies (Velká Británie, Dánsko, Belgie) Sběr informací a dat o regionu Tvorba scénářů možného budoucího vývoje Přeměna informací na znalosti Určení vývojových priorit a aktivit k jejich dosažení (strategie, akční programy, strategické projekty, zdroje, realizační kapacity) „Akce!“ Hodnocení dopadu a přidané hodnoty pro region 15
16
Regionální observatoř trhu práce
RESA – pilotní regionální observatoř v MS kraji Informace, analýzy, průzkumy, adresy, doporučení na portálu zaměstnanosti a adaptability Příležitost – využít modelové řešení RESA a MSK – učící se region, propojit s kapacitami partnerů v ITP, využít OP LZaZ a naplnit oblast podpory 2.2 aktivitami, které mají smysl, inovační potenciál a význam pro konkurenční schopnost České republiky = Individuální systémový projekt do OP LZaZ 16
17
DĚKUJEME ZA POZORNOST 17
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.