Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVendula Říhová
1
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 2007-13 Veřejné projednání květen 2006
2
Program projednání Příprava OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále OP VK) Priority programu Implementace Finanční alokace Ex-ante hodnocení Diskuse
4
Programové období 2007-13 Návaznost na zkrácené období 2004-6 finanční alokace pro ČR z fondů EU:26,6 mld. €, tj. 774 mld. Kč Ministerstvo pro místní rozvoj - hlavní koordinátor Tvorba programových dokumentů, na jejichž základě bude ČR čerpat finanční pomoc 2 operační programy pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (tj. celkem 15% veškeré pomoci pro ČR; cca 132 mld.Kč)
5
Operační programy ČR pro období 2007-2013 1.Operační programy pro cíl Konvergence –7 regionálních OP (ERDF) –8 sektorových OP (6 ERDF + 2 ESF) 2.Operační programy pro cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost regionu NUTS II, hl. m. Praha - 2 programy (1 ERDF + 1 ESF) 3.Operační programy pro cíl Evropská územní spolupráce - 5 programů Celkem 22 OP
6
Operační programy 2007-13 1)Sektorové OP •OP Životní prostředí (MŽP) •OP Doprava (MD) •OP Podnikání a inovace (MPO) •OP Lidské zdroje a zaměstnanost (MPSV) •OP Výzkum a vývoj pro inovace (MŠMT) •OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (MŠMT) •Integrovaný OP (MMR) •OP Technická pomoc (MMR) 2)Regionální OP •Střední Čechy, Jihozápad, Severozápad, Severovýchod, Jihovýchod, Střední Morava, Moravskoslezsko •Praha Adaptabilita, Praha Konkurenceschopnost 3)OP přeshraniční spolupráce (5 programů)
7
Základní informace o OP VK Tvorba: •na principu partnerství •při respektování nařízení a dokumentů Evropské komise •při respektování vyšších programových dokumentů (Národní rozvojový plán, Národní strategický referenční rámec) •na základě národních a evropských strategických dokumentů ve vazbě na ostatní operační programy •na principu partnerství schvalován vládou ČR schvalován Evropskou komisí realizace: 1.1. 2007 - 31.12. 2013, resp.2015
8
Obsahová struktura Úvod Současná ekonomická a sociální situace v oblasti vzdělávání Strategie Priority a indikátory Realizační část OP Finanční zajištění
9
Členění/terminologie Globální cíl Specifický cíl cílSpecifickýcílSpecifickýcíl PrioritaPrioritaPriorita Oblasti podpory AktivityAktivityAktivity
10
Globální cíl Rozvoj otevřené, flexibilní a soudržné společnosti a posílení konkurenceschopnosti ekonomiky ČR prostřednictvím partnerské spolupráce vedoucí ke zkvalitnění a modernizaci systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a ke zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji.
11
Priority Priorita 1 Modernizace počátečního vzdělávání Priorita 2 Modernizace terciárního vzdělávání a výzkumu a vývoje Priorita 3 Rozvoj dalšího vzdělávání Priorita 4 Technická asistence
12
Priorita 1 Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání Oblasti podpory: 1.1.Podpora zvyšování kvality ve vzdělávání 1.2.Podpora rovných příležitostí žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3.Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
13
Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání 1.1. Podpora zvyšování kvality ve vzdělávání Vytváření podmínek pro komplexní metodickou podporu tvorby vzdělávacích programů a jejich inovaci Všestranná podpora postupné implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe škol Zavádění metod, forem a činností, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí Rozvoj sociálního partnerství škol - rozvoj mezi institucemi škol navzájem a mezi školami a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání a trhu práce
14
Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání 1.1. Podpora zvyšování kvality ve vzdělávání Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s aktéry na trhu práce s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů u zaměstnavatelů) Vytvoření komunikační a informační sítě v počátečním vzdělávání. Konzultační a poradenská činnost v oblasti tvorby metodologických nástrojů a dokumentů kurikulární reformy Tvorba, zavádění a realizace systémů hodnocení kvality Kariérové poradenství Podpora informačních center ve školách
15
Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání 1.2. Podpora rovných příležitostí žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími podmínkami Uplatňování a zlepšování forem a metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání včetně tvorby individuálních vzdělávacích programů Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér, bránících rovnému přístupu ke vzdělávání Propracování a rozšíření nabídky asistenčních služeb Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit Změna role poradenských center
16
Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání 1.3. Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Vytvoření systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení a rozvoj kompetencí pedagogů Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně realizace odborných praxí a stáží pedagogických pracovníků s důrazem na realizaci kurikulární reformy, související se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky
17
Priorita 1: Modernizace počátečního vzdělávání 1.3. Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Poradenský a informační systém pro oblast dalšího vzdělávání - služba portálu Zvýšení dostupnosti a kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol Návrh systému kariérního růstu pedagogických pracovníků v návaznosti na další vzdělávání pedagogických pracovníků a zavádění komplexních přístupů k řízení a rozvoji pedagogických pracovníků ve školství (rozvoj, motivace, odměňování, hodnocení, komunikace atd.)
18
Příjemci podpory v Prioritě 1 Ústřední orgány státní správy Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy Kraje Města a obce Školy a školská zařízení Nevládní neziskové organizace Profesní organizace zaměstnavatelů Profesní organizace odborové, zaměstnanecké, zaměstnavatelské a oborové Zaměstnavatelé Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství
19
Priorita 2 Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání Oblasti podpory: 2.1.Modernizace vyššího odborného vzdělávání 2.2.Modernizace vysokoškolského vzdělávání 2.3.Zvyšování úrovně a dopadů výzkumu a vývoje 2.4.Podpora partnerství a sítí
20
Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.1. Modernizace vyššího odborného vzdělávání Inovace vzdělávacích programů Tvorba a modernizace kombinované a distanční formy studia Tvorba a modernizace programů reagujících na poptávku trhu práce Rozšíření výuky v cizích jazycích Rozšíření výchovy k podnikatelství Zapojení partnerů do tvorby studijních programů
21
Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.1. Modernizace vyššího odborného vzdělávání Inovace systémů monitoringu potřeb trhu práce Praxe a stáže studentů VOŠ u zaměstnavatelů Tvorba, zavádění a realizace systémů hodnocení kvality. Další vzdělávání učitelů, řídících pracovníků a administrativních pracovníků na VOŠ Podpora spolupráce VOŠ se základními a středními školami za účelem motivace ke studiu technických a přírodovědných oborů
22
Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.2. Modernizace vysokoškolského vzdělávání Inovace studijních programů Tvorba a modernizace kombinované a distanční formy studia Tvorba programů reagujících na poptávku trhu práce Rozšíření výuky v cizích jazycích Rozšíření výchovy k podnikatelství Zapojení partnerů do tvorby studijních programů
23
Další vzdělávání akademických a řídících pracovníků Podpora praxí a stáží studentů VŠ u zaměstnavatelů Spolupráce vysokých škol ze základními a středními školami za účelem motivace žáků a jejich přípravě ke studiu technických a přírodovědných oborů Tvorba, zavádění a realizace systémů hodnocení kvality Tvorba, zavádění a realizace systému monitoringu potřeb trhu práce Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.2. Modernizace vysokoškolského vzdělávání
24
Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.3. Zvyšování úrovně a dopadů výzkumu a vývoje Další vzdělávání a trénink pracovníků výzkumu a vývoje Zlepšení podmínek pracovníků výzkumu a vývoje Podpora kvalitních týmů výzkumu a vývoje Příprava zapojení jedinců i týmů do mezinárodních projektů a sítí Aktivity směřující k popularizaci výzkumu a vývoje a jeho výsledků Příprava zapojení jedinců i týmů do mezinárodních projektů a sítí
25
Priorita 2: Modernizace terciárního vzdělávání 2.4. Podpora partnerství a sítí Příprava lidských zdrojů pro vznik a fungování technologických platforem Stáže studentů, doktorandů, pedagogů a vědeckých pracovníků v soukromém a veřejném sektoru Vznik a podpora kontaktních míst institucí terciárního vzdělávání určených pro veřejnost a podnikatelský sektor Aktivity směřující k popularizaci výzkumu a vývoje a jeho výsledků Motivace a realizace odborné a výzkumné činnosti mládeže
26
Příjemci podpory v Prioritě 2 Vysoké školy (všechny typy) Vyšší odborné školy Instituce vědy a výzkumu Vývojová a inovační centra Ústřední orgány státní správy Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy Kraje Města a obce Školy a školská zařízení Zdravotnická zařízení Vědecké a výzkumné instituce Nevládní neziskové organizace Profesní organizace zaměstnavatelů Profesní organizace odborové, zaměstnanecké, zaměstnavatelské a oborové Zaměstnavatelé Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství
27
Priorita 3 Priorita 3:Rozvoj dalšího vzdělávání Oblasti podpory: 3.1.Rozvoj systémového rámce dalšího vzdělávání 3.2.Podpora dalšího vzdělávání v podnikatelském sektoru 3.3.Podpora dalšího vzdělávání v sektoru veřejných služeb 3.4Podpora individuálního dalšího vzdělávání
28
Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.1. Rozvoj systémového rámce dalšího vzdělávání Vytvoření komplexního systému dalšího vzdělávání v ČR Vybudování jednotlivých složek systému dalšího vzdělávání, tj. institucionálních, procesních atd. Vytvoření mechanismů, které povedou k propojení systému počátečního a dalšího vzdělávání Dobudování a realizace systému hodnocení kvality poskytovaného dalšího vzdělávání Inovace a zvýšení efektivity podpůrných systémů pro další vzdělávání na národní úrovni (např. poradenství, informační systémy) Rozvoj a využití NSK
29
Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.2. Podpora dalšího vzdělávání v podnikatelském sektoru Podpora vzdělávání v oblasti obecných i odborných kompetencí Vytváření vzdělávacích modulů Stimulace spolupráce podnikatelských subjektů a vzdělávacích organizací působících v oblasti dalšího vzdělávání. Poskytování poradenství při zavádění inovativních vzdělávacích technologií a metod (pro organizace působící v oblasti dalšího vzdělávání).
30
Poskytování podpory při vytváření a realizaci systémů řízení lidských zdrojů v podnikatelském sektoru. Zvýšení kvality a realizace podpůrných systémů na regionální i národní úrovni, a to především formou aktivizačních programů, poradenství, informačních systémů o existujících možnostech dalšího vzdělávání apod. Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.2. Podpora dalšího vzdělávání v podnikatelském sektoru
31
Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.3. Podpora dalšího vzdělávání v sektoru veřejných služeb Podpora vzdělávání v oblasti obecných i odborných kompetencí Vytváření vzdělávacích modulů Vzdělávání lektorů a managerů (v organizacích působících v oblasti dalšího vzdělávání) Rozvoj a partnerství subjektů v oblasti dalšího vzdělávání a poradenství ve specifických oborech jako jsou např. oblast životního prostředí, zdravotnictví a cestovního ruchu
32
Poradenství při zavádění inovativních vzdělávacích technologií a metod (pro organizace působící v oblasti dalšího vzdělávání) Poskytování podpory při vytváření a realizaci systémů řízení lidských zdrojů Vybudování a realizace podpůrných systémů na regionální i národní úrovni, a to především formou aktivizačních programů, poradenství, informačních systémů o existujících možnostech dalšího vzdělávání apod. Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.3. Podpora dalšího vzdělávání v sektoru veřejných služeb
33
Priorita 3: Rozvoj dalšího vzdělávání 3.4 Podpora individuálního dalšího vzdělávání Podpora vzdělávání v oblasti obecných i odborných kompetencí Vytváření vzdělávacích modulů Vybudování a realizace podpůrných systémů na regionální i národní úrovni, a to především formou aktivizačních programů, poradenství, informačních systémů o existujících možnostech dalšího vzdělávání apod.
34
Příjemci podpory v Prioritě 3 Ústřední orgány státní správy Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy Kraje Školy a školská zařízení Nevládní neziskové organizace Profesní organizace zaměstnavatelů Profesní organizace odborové, zaměstnanecké, zaměstnavatelské a oborové Zaměstnavatelé Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství Města a obce Zdravotnická zařízení
35
Řízení OP VK Řídící orgán MŠMTMonitorovacívýbor Zprostředkujícísubjekt Ministerstvo financí Platební orgán Interní audit příjemce příjemce příjemce Financující útvar
36
Typy operací/projektů Individuální projekt (resp.systémový) Grantové schéma
37
Indikativní finanční alokace 1 811,8 mil € z Evropského sociálního fondu pro léta 2007-13 (tj. 85%) Celkem se spolufinancováním (15%) ze státního rozpočtu: 2,13 MLD €, tj. cca 61,79 mld. Kč
38
Finanční alokace na priority
39
Kontakty a další informace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - Odbor pro záležitosti Evropské unie E-mail: opvzdelavani@msmt.czopvzdelavani@msmt.cz www.msmt.cz, odkaz Evropský sociální fondwww.msmt.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.