Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Činnost zvláštně důležitá z hlediska radiační ochrany (RO)
zajišťující plnění požadavků na RO spočívající v provádění hodnocení vlastností ZIZ řízení služeb významných z hlediska RO
2
činnosti zvl. důležité z hlediska RO
vykonávání soustavného dohledu (jako dohlížející osoba,..) hodnocení vlastností ZIZ = zkoušky ZIZ řízení vykonávání služeb významných, a to: osobní dozimetrie, stanovování osobních dávek na pracovišti s přírodními ZIZ a radonem monitorování pracoviště III. nebo IV. kategorie, okolí úložiště, odkaliště, odvalu … měření a hodnocení ozáření z přírodního ZIZ ve stavbě, stanovení RI pozemku, staveb. výrobcích, surovinách, ve vodě …., měření a hodnocení obsahu radionuklidů v RL uvolňované z pracoviště
3
činnosti zvl. důležité z hlediska RO
může vykonávat jen osoba se zvláštní odbornou způsobilostí (ZOZ) ZOZ ověřuje zkušební komise: písemná a ústní, praktická - hodnocení vlastností v RT, RDG vydává se doklad ZOZ na dobu neurčitou, ale držitel oprávnění ZOZ je povinen účastnit se každých 5 let kurzu
4
požadavky na vzdělání soustavný dohled jako DO vš „jakákoliv“
na pracovišti s VZIZ pro LO na pracovišti III. a IV. kategorie při vyzařování z provozu pracoviště vš „jakákoliv“ hodnocení vlastností ZIZ způsobem řízení pro ZIZ v RT, mamograf, CT, rtg s DSA vš ve studijním programu radiologický fyzik (RF) nebo zp.k výkonu povolání RF řízení vykonávání služeb významných, a to: „osobní dozimetrie umělé a přírodní“ a měření obsahu RDN v RL uvolňované z pracoviště vš „přírodní a technické vědy“ ostatní měření radonu, vykonávání hodnocení vlastností ZIZ, DO na pracovišti neLO, PEDRO na LO,… „jakékoliv“ střední vzdělání s maturitní zkouškou
5
na praxi, na kurz praxe 1rok, žádná („měřidla“, k povolení dle § 9/2/h/1,5,6 a 7 AZ = přírodní) kurz (povolený SÚJB) všichni
6
ZOZ specifika radiologický fyzik nemusí na kurz
„cizinec“ nemusí na ZOZ SÚJB uzná „odbornou kvalifikaci“ z čl. státu EU jako ZOZ
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.