Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dotační řízení SK na rok 2019

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dotační řízení SK na rok 2019"— Transkript prezentace:

1 Dotační řízení SK na rok 2019
Termín pro podávání žádostí: od do

2 Podávání žádostí o dotaci v rámci Dotačního řízení pro 2019
elektronicky - prostřednictvím webové aplikace OKslužby– poskytovatel (žádost musí být podepsána kvalifikovaným certifikátem). Žádost může být podána na sociální služby: registrované na základě zákona o sociálních službách zařazené v Síti sociálních služeb ve Středočeském kraji pro rok 2019 a je v souladu s Popisem podporovaných druhů služeb dle př. 6 SPRSS SK. kdy poskytovatel sociálních služeb nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti vůči kraj, orgánům státní správy, samosprávy a zdravotním pojišťovnám

3 Podklady pro vyplnění žádosti
Síť na rok 2019 : Popis podporovaných druhů sociálních služeb v síti Středočeského kraje pro rok 2019: 3) Manuál pro systém OKslužby najdete na :

4 Aplikaci OKslužby poskytovatel

5 5 Vyplňování žádosti 1) Společné údaje:
Nejprve vyplňte identifikační údaje poskytovatele Doplňte „Období dosažení účelu dotace“ Od do V případě jiného období – zdůvodnit v komentáři Doplňte „Odůvodnění žádosti“ např. Z důvodu zařazení do krajské sítě sociálních služeb žádáme o dotaci na poskytování základních činností sociální služby.

6 Detail služby žádosti ROZDĚLENÍ POŽADAVKU NA DOTACI NA KRAJE (vpravo nahoře): Na základě Vámi uvedené hodnoty v položce Podíl působnosti (%) pro Středočeský kraj, bude vypočtena mimo jiné i výše úvazků, která bude podpořena v rámci Dotačního řízení pro rok 2019 u úvazkových služeb. Př.: Celkový počet úvazků přímé péče * působnost = podpořená výše úvazků. Příklad: Celkem 10 úvazků * působnost 30% = Podpořeny budou 3 úvazky Vyplňte kapacitu služby pro jednotlivé formy (levá část) Vyplňte okno Struktura uživatelů – ikona Vyplňte okno Předchůdce služby - ikona

7 7 Detail služby žádosti Informace o službě: Nutná kontrola identifikačních údajů služby a vyplnění názvu služby Působnost: NUTNÉ PODAT ŽÁDOST ZVLÁŠŤ PRO KAŽDÝ KRAJ, KDE MÁ DLE REGISTRACE PŮSOBNOST + doplnit okresy, ve kterých služba působí

8 Personální zajištění – v okně Detail služby žádosti - ikona dole
Uveďte VŠECHNY pracovní pozice zaměstnanců služby (včetně upřesnění, počtu zaměstnanců a výše úvazků) Do sloupce „Náklady“ uveďte plánované náklady na danou pracovní pozici za celý rok bez ohledu na zdroj financování Do sloupce „Požadavek na dotaci“ uveďte výši požadavku pro danou pozici. Pokud na některou pozici nepožadujete dotaci, uveďte požadavek 0

9 9 Personální zajištění v záložce Personální zajištění nutné rozepsat každou pozici zvlášť včetně kolonky „Upřesnění“. V případě kumulace více pracovních pozic, kdy jedna bude neuznatelná, dojde ke stržení celé požadované částky, za všechny pozice. v záložce Personální zajištění je nutné pečlivě dbát na správné zařazení pracovníků do PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ PÉČE. Chybně zařazená pozice může být v plné částce STRŽENA. neuznatelné pracovní pozice jsou veškeré pozice, které nezajišťují základní činnost sociální služby či poskytování sociální služby (např. PR pracovník, fundraiser, zahradník apod.) Neuznatelná pozice bude v plné částce STRŽENA

10 10 Personální náklady - uznatelné náklady
uznatelné náklady - Jedná se o náklady na zaměstnance zajišťující činnost zařízení sociální služby či poskytování sociální služby, přičemž tyto náklady nesmí přesáhnout maximální uznatelné náklady na jednoho zaměstnance uvedených ve Vyhlášení. Tyto limity je nutné dodržovat po celou dobu čerpání dotace. Výše uvedené platí také v případě pracovníků zaměstnaných na základě DPČ a DPP a v případě obchodních smluv. Limity mezd jednotlivých pracovníků hrazených z dotace se budou počítat kumulativně u konkrétní pracovní pozice (nikoliv u součtu stejných pracovních pozic) souhrnně za celý rok. Odměny dle § 134 a příplatky dle § 125, § 126, § 127, § 128, § 130 zákona č. 262/2006 Sb. pro pracovníky přímé péče jsou uznatelnými náklady a nejsou součástí mzdových limitů uvedených v dokumentu Vyhlášení.

11 Rozpočet limit 40 tis. Kč na opravu

12 12 Rozpočet 1.1, 1.2, 1.3, 2.6.8, pracovní smlouvy, DPČ, DPP a obchodní smlouvy – nutno dodržet mzdové limity dle Vyhlášení bez odměn – nadhodnocená částka bude STRŽENA 1.4 jiné osobní náklady - případné odměny a příplatky pro pracovníky přímé péče musí být uvedeny pouze zde!!! U 1.1,1.2,1.3 bude případně strženo jako nadhodnocené 2.1 dlouhodobý majetek - nutno do komentářů uvést, jaké konkrétní náklady každá položka obsahuje. K těmto konkrétním nákladům uvést její konkrétní částku v Kč např. nelze pouze uvést licence za 120 tis. Kč ALE např. 6 ks PC za 20 tis. Kč; v případě nespecifikace bude uznáno pouze 40 tis. Kč

13 13 Rozpočet 2.2 potraviny - jsou uznatelnou nákladovou položkou pouze u krizové pomoci – pobytová forma 2.5, , 2.8: „jiné spotřebované nákupy" (2.5), „jiné" (2.6.10), „ostatní náklady" (2.8.) – nutno do komentářů uvést, jaké konkrétní náklady každá položka obsahuje. K těmto konkrétním nákladům uvést její konkrétní částku v Kč. (např. svoz odpadu – Kč; bankovní poplatky k dotačnímu účtu – Kč. Jinak NEUZNATELNÉ) 2.6.4 právní a ekonomické služby – zde pozor na audit - uznatelný pouze audit dle Metodiky SK/povinný audit dotace nad 3 mil. Kč – nutné přesně specifikovat o jaký audit se jedná. Neuznatelné formulace: audit, povinný audit

14 14 Rozpočet 2.6.5 školení a kurzy – nutno přesně specifikovat – pouze školení, kurzy – nedostačující - uznatelné pouze vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách. Doporučená specifikace: školení dle zákona č. 108/2006 Sb., povinné školení dle Metodiky SK, povinné školení dle zákona č. 108/2006 Sb., školení BOZP. U této položky je stanoven limit max. 2 tis./den/pracovník v přímé péči - dle zákona povinné 3 dny tj. 6 tis. Kč na 1 pracovníka v přímé péči. Plus limit 10 tis/pracovníka na kvalifikační kurz dle zákona č.108/2006 Sb. 2.6.6 opravy a udržování – uznatelné pouze drobné opravy, limit opravy max. 50 tis. Kč na jednotlivou opravu U položky Pohonné hmoty a Cestovní náhrady není nutné uvádět komentář!!

15 15 Rozpočet V případě pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb. je nutné toto pojištění přesně specifikovat – pouze „pojištění Kooperativa“ není dostačující, nutno se vyjádřit přesně např. pojištění odpovědnosti dle zákona č. 108/2006 Sb., pojištění odpovědnosti dle zákona o sociálních službách, pojištění odpovědnosti v souladu s Metodikou SK či celý název pojištění tj.: pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb. - jinak NEUZNATELNÉ. Nejčastější neuznatelné náklady: zdravotnický materiál, pojištění majetku, propagační materiály,… V případě, že poskytovatel uvede spojení „povinný xy“, neznamená to automaticky uznatelný náklad - nutno specifikovat, proč je náklad povinný např. povinné školení pracovníků v sociálních službách dle zákona č. 108/2006 Sb. (pozor u auditu, školení, pojištění! – nutno specifikovat dle zákona o soc. službách nebo v souladu s Metodikou SK – jinak NEUZNATELNÉ).

16 Zdroje financování – v okně Detail služby žádosti – ikona dole

17 17 Zdroje financování úhrady od uživatele - veškeré úhrady od uživatelů musí být uvedeny v příslušné kolonce v případě nedodržení stanovené minimální výše úhrad od uživatelů musí být tato skutečnost v žádosti řádně věcně zdůvodněna jak v žádosti v OK Systému, tak v příloze č. 2 žádosti „Komentář“ fondy zdravotních pojišťoven - v případě nedodržení stanovené minimální výše plateb z veřejného zdravotního pojištění, musí být tato skutečnost v žádosti řádně věcně zdůvodněna jak v žádosti v OK Systému, tak v příloze č. 2 spolufinancování – musí být splněn stanovený podíl spolufinancování uvedený ve Vyhlášení

18 Přílohy k žádosti o dotaci
V souvislosti s Vyhlášením dotačního řízení 2019 Středočeský kraj zveřejňuje následující potřebné dokumenty k vyplnění žádosti o dotaci na poskytování sociálních služeb : Příloha č. 1 k žádosti - Změny kapacity, působnosti a jiné Příloha č. 2 k žádosti - Komentář Příloha č. 3 k žádosti - Rozdělení úvazků pracovníků služby podle formy poskytování Příloha č. 4 k žádosti - Čestné prohlášení

19 Přílohy k žádosti o dotaci
Příloha č. 1 k žádosti - změny kapacity, působnosti a jiné Příloha č. 1 k žádosti Změny kapacity, působnosti a jiné změny oproti podané žádosti na rok 2018* Název poskytovatele: Druh služby: Identifikátor: Právní forma: Typ změny (výběr z možností)* Popis** Typ případné změny v popisu vždy uveďte veškeré relevantní identifikátory služeb tj. jak původních služeb, tak nově vzniklých: Změna % působnosti sociální služby: Datum změny: * výběr z možností ** do žlutých buněk popište Vaší změnu v souladu s výběrem v zelené buňce Typ případné změny výběr z možností Změna % působnosti sociální služby výběr z možností a) beze změny (oproti roku 2018) a) % působnosti zůstává shodné b) celá služba je sloučena s jinou službou (uveďte s jakou službou) b) % působnost pro Středočeský kraj se snížila, ale objem služby c) celá služba je převedena na jiného poskytovatele (uveďte na jakého poskytovatele) na území Středočeského kraje zůstává shodný d) část kapacity služby je převedena na jinou službu (uveďte na jakou službu a jaká kapacita) c) % působnost pro Středočeský kraj se zvýšila, ale objem služby e) část kapacity služby je převedena na jiného poskytovatele (uveďte na jakého poskytovatele a jaká kapacita) f) celá služba je převedena na jinou službu stejného poskytovatele (uveďte na jakou) d) % působnost pro Středočeský kraj se snížila a zároveň se snížil g) sloučení poskytovatelů sociálních služeb (uveďte názvy poskytovatelů, kdo se slučuje s kým a kdo zaniká) objem služby na území Středočeského kraje h) změna právní formy poskytovatele (uveďte novou právní formu) e) % působnost pro Středočeský kraj se zvýšila a zároveň se zvýšil objem služby na území Středočeského kraje v tomto případě uveďte číslo jednací, kterým Odbor sociálních věcí toto navýšení schválil - č.j.:…………………... i) změna názvu poskytovatele (uveďte nový název) j) jiné (doplňte jiný typ změn, dostatečně vyspecifikujte)

20 Přílohy k žádosti o dotaci
Zobrazení formuláře se mění podle zvoleného druhu služby pozor na soulad s OKsystémem Příloha č. 2 k žádosti - Komentář list 1 Příloha č. 2 k žádosti Komentář k žádosti o dotaci na rok 2019 Doplňující informace Komentář vyplňuje žadatel ke každé službě zvlášť. Poskytuje-li např. tři služby, vyplňuje žadatel tři Komentáře. Níže uvede žadatel údaje o službě potřebné k hodnocení této služby v souladu s Metodikou dotačního řízení Středočeského kraje na rok 2019, Vyhlášením dotačního řízení Středočeského kraje na rok 2019 a Pravidly dotačního řízení Středočeského kraje na rok 2019 Název poskytovatele: Druh služby: telefonická krizová pomoc VÝBĚR ZE SEZNAMU Pobytová forma poskytování: Ambulantní/terénní forma poskytování: Identifikátor: Právní forma: Počet měsíců poskytování služby v roce 2018: doplňte počet měsíců (maximálně 12)

21 Přílohy k žádosti o dotaci
Zobrazení formuláře se mění podle zvoleného druhu služby pozor na soulad s OKsystémem Příloha č. 2 k žádosti - Komentář list 1 Počet dnů poskytování služby v roce 2019: doplňte počet dnů (maximálně 365) - Celkové úvazky pracovníků (přímá i nepřímá péče) na rok (úvazky musí být shodné nebo menší než úvazky uvedené v žádosti) POUZE PRACOVNÍ SMLOUVY doplňte průměrné přepočtené celkové úvazky POUZE PRO STŘEDOČESKÝ KRAJ POUZE ÚVAZKY NA KTERÉ ŽÁDÁTE POUZE DOHODY O PRACOVNÍ ČINNOSTI POUZE DOHODY O PROVEDENÍ PRÁCE POUZE OBCHODNÍ SMLOUVY Celkové přepočtené úvazky na rok 2019 0,00 Plánované přepočtené úvazky pracovníků v přímé péči (úvazky musí být shodné nebo menší než úvazky uvedené v žádosti max. přepočtené úvazky uvedené v Síti SK na rok 2019, pokud jsou v Síti uvedeny)

22 Přílohy k žádosti o dotaci
Kontrolní pole bude aktivní až po zadání identifikátoru Příloha č. 2 k žádosti - Komentář list 1 Celkové plánované přepočtené úvazky v přímé péči na rok 2019 0,00 #NENÍ_K_DISPOZICI Počet lůžek obsazených nezaopatřenými dětmi (děti bez úhrad): doplňte počet lůžek Celkový počet neobsazených lůžkodnů v roce 2019: doplňte počet neobsazených lůžkodnů Odůvodnění v případě, že nevyberete doporučenou výši úhrady od uživatelů služby (orientační výpočet možný v listu úhrady): zdůvodnění VYPLŇTE v případě, že nevyberete úhradu dle záložky ÚHRADY popř. dle Vyhlášení Odůvodnění v případě, že nevyberete doporučenou výši úhrad od ZP (orientační výpočet možný v listu úhrady): VYPLŇTE v případě, že nevybere úhradu dle záložky ÚHRADY Odůvodnění v případě, že nebudete schopni dodržet doporučený poměr 70/30 pracovníků v přímé a nepřímé péči viz Vyhlášení: VYPLŇTE v případě, že nedodržíte poměr pracovníků v přímé a nepřímé péči Podstatné skutečnosti týkající se poskytování služby v roce jinde neuvedené:

23 Přílohy k žádosti o dotaci
Tento list slouží pouze pro orientační výpočet úhrad Příloha č. 2 k žádosti - Komentář list 2 (Aktualizovat)

24 Přílohy k žádosti o dotaci
Příloha č. 3 k žádosti - Rozdělení úvazků pracovníků služby podle formy poskytování Příloha č. 3 k žádosti o dotaci Název poskytovatele: Druh služby: Identifikátor: Forma poskytování Celkové plánované přepočtené úvazky pracovníků (zahrnuje pracovní smlouvy, DPČ, DPP a obchodní smlouvy)* Plánované přepočtené úvazky pracovníků v přímé péči (zahrnuje pracovní smlouvy, DPČ, DPP a obchodní smlouvy)** ambulantní terénní pobytová CELKEM 0,00 * Pouze úvazky (přímá a nepřímá péče), na které žádáte a s ohledem na působnost ve Středočeském kraji ** Pouze úvazky (přímá péče), na které žádáte a s ohledem na působnost ve Středočeském kraji, max. úvazky uvedené v Síti na rok 2019 Nutná shoda s přílohou č. 2 k žádosti Pozor všechny výše uvedené přílohy musí být vloženy do aplikace ve formátu xls. nebo xlsx.

25 Přílohy k žádosti o dotaci
Příloha č. 4 k žádosti - Čestné prohlášení (Nahrát na 2019) Pozor tato příloha musí být vloženy do aplikace ve formátu pdf. Podepsána a orazítkována.

26 Příručky k aplikaci OKslužby poskytovatel
Žadatel vyplňuje žádost o dotaci na poskytování sociálních služeb na rok 2019 elektronicky výhradně v aplikaci OKslužby poskytovatel  Tuto aplikaci spravuje výhradně Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Technická podpora k aplikaci – Hotline bude dostupná: Po - Pá od 8 do 16 hodin: tel. 236 072 280, Dotazy týkající se metodiky žádostí o dotace zodpoví pracovníci MPSV: Informace k provozu aplikace OKslužby – poskytovatel jsou dostupné na: Elektronický podpis - podmínky pro podepisování žádosti o dotaci kvalifikovaným certifikátem:

27 Dokumenty k dotačnímu řízení 2019
Veškeré dokumenty prostudovat, dodržovat uvedené pokyny, sledovat web – budou zde průběžně vyvěšovány aktuální informace k DŘ 2019 !!! (nebude brán ohled na nevědomost, z důvodu nutnosti dodržení transparentnosti a nediskriminačního způsobu hodnocení a rozdělení budou muset být veškerá pochybení vůči výše uvedeným dokumentům zohledněna krácením dotace popř. postihem dle Smlouvy).

28 Dotační řízení 2018 - změny v rámci služby
28 Dotační řízení změny v rámci služby Veškeré změny je nutné hlásit na formuláři „Hlášení změn“ prostřednictvím u na adresy: Změny v rámci rozpočtu je možno provádět: mezi kapitolami do v rámci dané kapitoly do Vyplněné hlášení změn je nutné zaslat v Excelu a rovněž sken téhož dokumentu podepsaný statutárním zástupce a orazítkovaný na adresu: NENÍ NUTNÉ ZASÍLAT POŠTOU!

29 29 Dotační řízení 2018 - finanční vypořádání dotace
Finanční vypořádání dotace musí být Středočeskému kraji předloženo do Do musí být vráceny i případné vratky dotací na účet: /0710. V případě příspěvkových organizací města a obcí je nutné finanční vypořádání dotace podat skrze svého zřizovatele! Případné vratky musí být také zaslány skrze účet zřizovatele také do Veškeré dokumenty budou dostupné na webových stránkách kraje záložka „Financování a plánování“

30 Vyrovnávací platba Hlavní změny ve vyrovnávací platbě
Došlo k navýšení VP u některých služeb U služeb týdenní stacionář,DOZP a chráněné bydlení je rozdělena VP podle počtu budov, které jste vykázali v OK poskytovateli Dále je změna ohledně klientů PAS

31 31 Vyrovnávací platba Vypořádání vyrovnávací platby musí být Středočeskému kraji předloženo do Do musí být vráceny i případné vratky dotací na účet: /0710. V případě příspěvkových organizací města a obcí je nutné finanční vypořádání dotace podat skrze svého zřizovatele! Případné vratky musí být také zaslány skrze účet zřizovatele také do Veškeré dokumenty budou dostupné na webových stránkách kraje záložka „Financování a plánování“

32 Kontakty Dotační řízení na rok 2019: Uznatelnost nákladů:
Mgr. Lubomír Vrána, MBA vedoucí oddělení sociálních služeb a humanitárních činností  tel: Ing. Monika Kučáková ekonom tel:  489 Bc. Josef Sysel tel:  517 Ing. Petr Houžvička finanční referent v oblasti sociálních služeb – analytik tel: Uznatelnost nákladů: Mgr. Klára Šatanová kontrolor, finanční referent v oblasti sociálních služeb tel:  476 Mgr. Jan Divoký tel:

33 Kontakty Síť, příloha č. 1 k žádosti: Uznatelnost pracovních pozic:
Bc. Markéta Melechovská Puršlová koordinátor plánování rozvoje sociálních služeb tel:  545 Uznatelnost pracovních pozic: PhDr. Šikýřová Helena metodik sociálních služeb tel:  920

34 34 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Dotační řízení SK na rok 2019"

Podobné prezentace


Reklamy Google