Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
CZ /0.0/0.0/15_005/
2
Obecné informace o projektu OPZ
Operační program zaměstnanost (OPZ) Podíl financování – 85% ESF : 10% SR : 5% SK Příjemcem dotace je SK, nikoliv sociální služba Období realizace: – Realizátor: Středočeský kraj Odbor sociálních věcí – odborné zajištění Odbor řízení dotačních projektů – administrativní zajištění Maximální celková výše finanční podpory (2 roky): ,-Kč Financování nahrazuje v plné výši dotaci Středočeského kraje na poskytování sociálních služeb, a to po celou dobu realizace projektu OPZ.
3
Vydání právního aktu Veřejnoprávní smlouvu o dotaci/příspěvku na poskytování sociální služby bude vydávána po schválení rozdělení dotace Zastupitelstvem kraje. Předpokládaný termín vydávání – únor/březen 2018. Nutnost provést finanční vypořádání přijaté dotace za rok 2017 (do ). V případě změn údajů, které byly uvedeny v žádosti – změnu nahlásit písemně do 15 pracovních dnů ode dne, kdy změna nastala.
4
Financování sociálních služeb
5
Financování sociální služby obecně
Projektová dotace bude poskytována: Službě sociální rehabilitace v její ambulantní a/nebo terénní formě; V souladu s: SPSS SK vč. Příloh (zejm. síť sociálních služeb a Popisy); Platnou Smlouvou o pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu; OPZ; Dokumenty Vyhlášením DŘ; Z rozpočtu SK ve formě vyrovnávací platby; Ve formě neinvestiční účelová dotace. Bezhotovostně na účet žadatele; Na zajištění sociální služby na území Středočeského kraje.
6
Splatnost a výše dotace
Splátky budou vypláceny ve 4 splátkách na základě přidělené dotace pro daný rok. Lhůty jsou orientační a mohou být změněny s ohledem na obdržení disponibilních prostředků od MPSV. Pořadí splátky Termín splátky Výše splátky Období financování 1. (po podpisu Smlouvy) 60 % 1 – 6/2018 2. 40 % 7 – 12/2018 3. 1 – 6/2019 4. 7 – 12/2019
7
Využití finančních prostředků
Činnosti nebo souboru činností podle zákona č.108/2006 Sb., zajišťujících pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo prevence sociálního vyloučení. Určena na úhradu nákladů poskytovaných v rozsahu základní činnosti sociální služby (dle zákona o sociálních službách); Dotace nemůže být využita na návazné služby volnočasového charakteru, služby sociálního podnikání mající charakter živnosti, nebo jiné obdobné služby. Projektová dotace nemusí pokrýt 100 % veškerých nákladů služby v daném roce (nezbytné spolufinancování). Na projektovou dotaci není právní nárok.
8
Způsob čerpání finančních prostředků
Průběžné po celou dobu trvání Smlouvy. Finanční prostředky čerpat vždy v roce, na který byly poskytnuty. Vyjma možného 10% převodu nevyčerpaných prostředků mezi jednotlivými lety. Tento převod není možný z roku 2019 na rok 2020. Na konci každého roku bude probíhat vypořádání poskytnutých finančních prostředků v souladu s vyhláškou č. 367/2015 Sb. Hradit lze pouze způsobilé náklady. Nesmí docházet k duplicitnímu čerpání prostředků za stejným účelem.
9
Finanční vypořádání Příjemce dotace je povinen provést finanční vypořádání poskytnuté dotace. Finanční vypořádání se provádí zvlášť za každou službu a za každý rok (k roku, na který byla dotace poskytnuta). Podklady: Formulář pro vypořádání účelové neinvestiční dotace; Čestné prohlášení k finančnímu vypořádání; Tabulka Položkového čerpání neinvestiční dotace na sociální službu; Tabulka nákladů a výnosů (zdrojů) služby. Ke shodnému dni finančního vypořádání dotace musí být na účet poskytovatele připsána i případná vratka od příjemce za každou službu zvlášť. Termíny předložení: ;
10
Vyrovnávací platba Vyrovnávací platba je součástí veřejné podpory.
Středočeský kraj stanovuje vyrovnávací platbu takto: Celková výše prostředků z veřejných rozpočtů, kterou služba může čerpat na poskytování základní činnosti vedle příjmů plynoucích z realizace sociální služby. Příjemce dotace je povinen SK předložit vyúčtování vyrovnávací platby. Pokud služba obdrží vyšší vyrovnávací platbu, než jaká jí byla vypočtena, je povinen přeplatek vrátit nejpozději v termínu pro vyúčtování vyrovnávací platby. Termíny předložení: ;
11
Vedení účetnictví Příjemce dotace je povinen:
Vést účetnictví i daňovou evidenci transparentně v souladu s obecně platnými právními předpisy. Vést příjmy a výdaje s jednoznačnou vazbou ke konkrétní sociální službě – identifikátoru služby (analytické účty, účetní střediska, zakázky). Vést přidělenou dotaci v účetnictví odděleně na každou službu zvlášť, a to v členění na výdaje financované z prostředků dotace a výdaje financované z jiných zdrojů. Jednotlivé originály účetních dokladů označit tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o výdaj hrazený na základě této smlouvy. „Tento výdaj je financován z OPZ, projektu č. CZ /0.0/0.0/15_005/ “
12
Způsobilé a nezpůsobilé výdaje
13
Obecné podmínky způsobilosti výdajů
V rámci projektu OPZ je možné hradit pouze způsobilé výdaje. Výdaje, které jsou určeny pouze na poskytování základních činností dle zákona č. 180/2006 Sb. v aktuálním znění. Podmínky způsobilosti Přiměřenost – výdaje by měly dodržovat pravidlo 3E - hospodárnost, účelnost a efektivnost; Územní způsobilost – aktivity soc. služby by měly být realizována na území SK nebo pro občany SK; Časová způsobilost – výdaje vzniklé po dobu trvání projektu OPZ ( – ) Prokazatelnost a doložitelnost
14
Osobní náklady Hrubé mzdy a platy pracovníků Odvody na SZP
Další povinné odvody, náhrady za dovolenou, za nemoc Odměny dle § 134 zákona č. 262/2006 Sb Příplatky dle § 125, § 126, § 127, § 128, § 129, § 130, § 135 zákona č. 262/2006 Sb. pro pracovníky přímé péče. Nutné dodržet mzdové limity dle Vyhlášení (případně aktualizované na webových stránkách SK) Pro pracovníky přímé péče nejsou odměny a příplatky součástí mzdových limitů Pro pracovníky nepřímé péče jsou odměny a příplatky součástí mzdových limitů Odměny mohou být způsobilým výdajem za podmínky, že se jedná o odměnu za splnění mimořádného nebo zvlášť významného úkolu. Odměna musí být náležitě zdůvodněna. Způsobilé jsou odměny, které nepřekročí 25 % ročního úhrnu nejvyššího platového tarifu.
15
Provozní náklady Dlouhodobý nehmotný majetek do 60 tis. Kč a Dlouhodobý hmotný majetek do 40 tis. Kč, Kancelářské potřeby Pohonné hmoty – uznatelné pouze při řádném vedení knihy jízd včetně účelu cesty, Jiné spotřebované nákupy – např. čistící prostředky, lékárnička (zdravotnický materiál je neuznatelný), Ostatní náklady – např. bankovní poplatky související s dotačním účtem max. 200Kč/měsíc. Energie, telefony, internet, poštovné Nájemné Právní a ekonomické služby – uznatelný pouze audit dle Metodiky projektu OPZ, tj. povinný audit dotace nad 3 miliony Kč Školení a kurzy - uznatelné pouze vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách. Školení BOZP. Limit stanoven – 2.000Kč/den/pracovníka, max. 3 dny školení tj. max Kč/pracovníka. Limit Kč/pracovníka na kvalifikační kurz dle zákona 108/2006 Sb. Opravy a udržování - limit opravy max ,-Kč na jednotlivé opravy. Uznatelné pouze drobné opravy. Cestovní náhrady – uznatelné v souvislosti s poskytováním soc. služby, případně s účastí zaměstnanců na školení a kurzech. Jiné – např. svoz odpadu, oprava automobilu, revize elektrických přístrojů a hasicích přístrojů, lékařské prohlídky
16
Neuznatelné náklady Výdaje nesouvisející s poskytováním základní činnosti. Výdaje na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o sociálních službách. Výdaje v souvislosti s poskytováním. asistovaných kontaktů („spadá“ pod SPOD). Výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku. Výdaje na reprezentaci, propagační činnost, PR, které nemají přímou souvislost s Projektem OPZ. Výdaje spojené s pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání. Pojištění majetku, ověřování dokumentů (CzechPoint), dálniční známka, výroční zpráva, ostraha a bezpečnostní zařízení objektů, zdravotnický materiál apod. Očkování Nejedná se o ucelený výčet všech neuznatelných nákladů v rámci Projektu OPZ. V případě nejasnosti, zda se jedná o náklad uznatelný či neuznatelný, dává závazné stanovisko poskytovatel dotace, tj. Středočeský kraj.
17
Změny v průběhu projektu
18
Charakteristika změn obecně
Změny v průběhu projektu jsou možné. Typy změn: Podstatné změny – mají podstatný vliv na uzavřenou Smlouvu a před jejich provedením nezbytný souhlas ŘO. Nepodstatné změny – nepodstatné změny je příjemce oprávněn provádět i bez souhlasu ŘO. V obou případech je příjemce dotace povinen informovat SK o plánované změně prostřednictvím „Formuláře pro oznámení změn příjemcem projektové dotace“. Zdůvodnění změny je nutné uvádět vždy. Změnový formulář je možné zasílat pouze em ve formě skenu s podpisem statutárního zástupce a razítkem organizace. Doporučení – před podpisem projednat správnost vyplnění Změnového formuláře s ŘO
19
Podstatné změny projektu
Mají vliv na charakter projektu, na splnění cílů projektu či dobu realizace projektu. Podstatné změny projektu nesmí být příjemcem provedeny před jejich schválením SK, resp. před vydáním změnového právního aktu, pokud je jeho vydání nutné. Žádosti o podstatnou změnu je potřeba zasílat bezodkladně. Dělení podstatných změn: Změny, které vyžadují změnu právního aktu o poskytnutí podpory. Změny, které změnu právního aktu o poskytnutí podpory nevyžadují. Změny mohou mít vliv na snížení schválené finanční podpory. Na přijetí změny není právní nárok. Žádost o změnu je možno podat nejpozději do 30. září 2019.
20
Podstatné změny projektu vyžadující vydání dodatku
Změna místa poskytování služby mající vliv na územní dostupnost služby; Zkrácení časového období poskytování sociální služby (zániku, zrušení oprávnění k poskytování sociální služby); Přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu sociální služby vyšší než 20 % celkových způsobilých výdajů v daném roce v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů; Snížení indikátorů; Převod indikátorů a indikátoru do let následujících, (změnu je nutné hlásit písemně spolu s finančním vypořádání); Převod finančních prostředků pro daný rok ve výši 10 % prostředků z přidělené dotace do roku následujícího, (změnu je nutné hlásit písemně spolu s finančním vypořádání).
21
Podstatné změny projektu nevyžadující vydání dodatku
Změna bankovního spojení poskytovatele sociální služby; Jakákoliv změna ve vztahu k poskytovatelům veřejných prostředků z důvodu vyloučení možného rizika zneužití poskytnuté dotace; Přeměna právnické osoby, nutné hlásit do 15 pracovních dnů ode dne, kdy k přeměně právnické osoby došlo; Vstup právnické osoby do likvidace, nutné hlásit do 15 pracovních dnů ode dne vstupu do likvidace; Nedoplatek na daních a jiných peněžitých plnění, nutné hlásit do 15 dnů po splatnosti daně a jiného peněžitého plnění; Změna právní formy.
22
Nepodstatné změny projektu
Nepodstatné změny sociální služby nejsou důvodem pro uzavření dodatku k Veřejnoprávní smlouvě. Mezi nepodstatné změny patří: Změny názvu poskytovatele sociální služby; Změna sídla poskytovatele sociální služby nemající vliv na územní dostupnost služby; Změna kontaktních údajů poskytovatele sociální služby; Změna statutárního zástupce organizace; Změna rozpočtu v rámci jedné kapitoly rozpočtu; Přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu do výše 20 % celkových způsobilých výdajů v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů v daném roce apod.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.