Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář pro příjemce výzvy mas rakovnicko – prorodinná opatření – i.
583/03_16_047/CLLD_16_02_020
2
Semináře pro příjemce od mpsv
Nejbližší termíny konání seminářů v Praze (budova MPSV): Možnost registrace zde:
3
Účetnictví projektu Příjemci, kteří vedou jednoduché účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nebo daňovou evidenci podle zákona 586/1992 Sb., o daních z příjmů, povedou oddělenou evidenci nebo přiřadí odpovídající kód ke všem příjmům a výdajům spadajícím do přímých nákladů, majetkům a dluhům spadajícím do přímých nákladů s jednoznačnou vazbou k příslušnému projektu Při kontrole musí být žadatel schopen předložit účetnictví nebo daňovou evidenci v plném rozsahu
4
Ex ante režim - platby 1. zálohová platba – částka vychází z celkových předpokládaných výdajů během období od zahájení realizace projektu až do konce 2. měsíce následujícího nejzazšího termínu pro předložení první ZoR projektu (zprávy o realizaci) dle podmínek v právním aktu. Tato zálohová platba je poskytnuta do 20 pracovních dnů od akceptace vydaného právního aktu ze strany příjemce. Další zálohové platby - Maximálně ve výši součtu vzniklých a vyúčtovaných způsobilých výdajů projektu očištěných o čisté příjmy, které jsou zařazeny do jednotlivých zpráv o realizaci, resp. žádostí o platbu, přičemž přesnou výši této platby stanoví na základě kontroly vzniklých výdajů projektu ŘO. Závěrečná platba - Maximálně do výše rozdílu mezi dosud poskytnutou podporou z OPZ a celkovou výší způsobilých výdajů projektu očištěných o čisté příjmy, které mají být kryty z prostředků OPZ; přesnou výši této platby stanoví ŘO na základě kontroly závěrečného vyúčtování. Viz odstavec
5
Žádost o platbu na první zálohu u projektu s ex-ante financováním
U projektů financovaných ex ante zajišťuje zpracování první žádosti o platbu (na základě které dojde k poskytnutí první zálohy) řídicí orgán, tj. příjemce nežádá o vyplacení první zálohy. Zda je již řídicím orgánem administrována zálohová žádost o platbu a v jakém stavu se nachází, si může příjemce ověřit na záložce ŽÁDOST O PLATBU. Dvoustupňové schvalování – nejdříve stav ZAREGISTROVANÁ, poté SCHVÁLENÁ 1. STUPEŇ, následně SCHVÁLENÁ 2. STUPEŇ a do 10 dnů jsou poukázány finanční prostředky na 1. zálohu na bankovní účet příjemce Pomůcka k vyplnění: zmenu-opz/-/dokument/809712
6
Přílohy žádostí o platbu
Doklady na způsobilé výdaje projektu spadající do nepřímých nákladů žadatel nedokládá, ale archivuje pro možnou kontrolu. Skeny účetních dokladů žadatel předkládá, přesahují-li částku ,- Kč Osobní náklady – doklady: pracovní smlouvy, DPP, DPČ, dodatky, odůvodnění odměn za práci, pracovní výkazy; soupiska lidských zdrojů uvádějící skutečnosti dle pracovních smluv, DPP, DPČ, dodatků, odměn; Výpisy z bankovního účtu s viditelnými úhradami osobních nákladů. Cestovné – vyúčtované cestovní příkazy a skeny účetních dokladů v případě cestovného nad ,- Kč, soupiska cestovních náhrad Pořízení zařízení a vybavení – soupiska faktur/účtenek/paragonů, skeny účetních dokladů nad ,- Kč Režijní a administrativní výdaje – soupiska faktur/účtenek/paragonů, skeny účetních dokladů nad ,- Kč, smlouvy o pronájmu Více v kapitole 6.3 specifické části pravidel viz: /dokument/797817
7
Zprávy o realizaci projektu a doprovodné informace
Příjemce o tom, jak probíhá realizace podpořeného projektu, informuje ŘO prostřednictvím zpráv o realizaci projektu. Zprávu o realizaci projektu má příjemce za povinnost předložit za každé monitorovací období, zpravidla za každých 6 měsíců, přesné vymezení je vždy stanoveno v právním aktu o poskytnutí podpory. Pro předložení platí lhůta do konce prvního měsíce následujícího po ukončení období, k němuž se zpráva vztahuje. Pro závěrečnou zprávu o realizaci projektu platí, že musí být předložena do konce druhého měsíce následujícího po ukončení období, k němuž se vztahuje. Pokud realizace projektu nebyla zahájena (dle právního aktu) první den kalendářního měsíce, pak pro zpracování zprávy platí lhůta 30 dnů, resp. 60 dnů. Součástí zprávy o realizaci projektu je ve formátu žádosti o platbu vždy vyúčtování výdajů projektu. Po ukončení realizace projektu žadatel předkládá závěrečnou zprávu o realizaci projektu Poté, co řídicí orgán založí v MS2014+ harmonogram zpráv o realizaci projektu, zobrazí se příjemci na konkrétním projektu v levém menu nová záložka ZPRÁVY O REALIZACI. Příjemce klikne na tuto novou záložku. Pomůcka k vyplnění: /dokument/809712
8
Změny projektu Mohou být podstatné (nutný souhlas ŘO), nebo nepodstatné (možno provádět bez souhlasu ŘO ale žadatel stejně podává žádost o změnu). Pomůcka k vyplnění: zmenu-opz/-/dokument/809732 Více ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady:
9
Nepodstatné změny projektu
změna kontaktní osoby projektu (včetně změny kontaktních údajů – telefon, ) či adresy pro doručení písemností; změna sídla příjemce podpory; změna názvu příjemce (za podmínky dodržení pravidel pro změny příjemce viz kap specifické části pravidel) změna v osobách vykonávajících funkci statutárního orgánu příjemce. změna rozpočtu projektu (přesun prostředků mezi položkami, vytváření nových položek) v rámci jedné kapitoly rozpočtu; přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu do výše 20 % celkových způsobilých výdajů projektu v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů, (počítáno vždy kumulovaně od podpisu právního aktu, příp. změnového právního aktu či od poslední schválené podstatné změny týkající se rozpočtu, podle toho, která z těchto skutečností nastala později), přičemž se nesmí jednat o navýšení kapitoly Křížové financování.
10
Nepodstatné změny projektu
změna místa realizace nebo území dopadu, které nemají dopad na způsobilost výdajů; změna ve způsobu provádění klíčových aktivit, která nemá negativní dopad na plnění cílů projektu; jedná se zejména o technické aspekty, jako jsou načasování provádění aktivity, rozfázování provádění aktivity, rozšíření/snížení počtu činností, které klíčová aktivita předpokládala původně v menším/větším rozsahu, prodloužení provádění aktivity nad rozsah, který byl původně naplánovaný (ovšem stále v rámci schváleného období realizace projektu), rozšíření/zúžení záběru klíčové aktivity co se týče počtu účastníků nebo lokality; navýšení počtu osob z cílové skupiny, které jsou do projektu zapojeny; změna složení realizačního týmu; změny smluv o partnerství; vypuštění partnera z realizace projektu, pokud tato změna nevyžaduje navýšení částky veřejné podpory přidělené v právním aktu příjemci nebo nějakému z partnerů; změna týkající se plátcovství daně z přidané hodnoty příjemce či partnera s finančním příspěvkem.
11
Podstatné změny projektu – podléhají schválení ŘO
změny v klíčových aktivitách, kdy se nejedná o technické aspekty spadající do nepodstatných změn; mezi podstatné změny kromě jiného vždy patří zrušení klíčové aktivity nebo přidání zcela nové klíčové aktivity; zahrnutí nové cílové skupiny, tj. rozšíření projektu i na osoby, na které projekt původně zaměřen nebyl; přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu vyšší než 20 % celkových způsobilých výdajů projektu v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů38 (počítáno vždy kumulovaně od podpisu právního aktu, příp. změnového právního aktu39 či od poslední schválené podstatné změny týkající se rozpočtu, podle toho, která z těchto skutečností nastala později); navýšení celkového rozpočtu kapitoly Křížové financování; přesun v rozpočtu mezi položkami na neinvestiční a investiční výdaje; změna bankovního účtu projektu, resp. všech bankovních účtů, prostřednictvím nichž dochází k poskytování podpory z OPZ příjemci; změna ve vymezení monitorovacích období (pokud se nemění termín ukončení realizace projektu); změna v termínech, do kterých má být v realizaci projektu dosaženo stanoveného kroku (např. uzavření smlouvy s dodavatelem); relevantní pouze pro projekty, u kterých právní akt termíny a stanovené kroky obsahuje.
12
Podstatné změny – vyžadující změnu právního aktu
změna plánovaných výstupů a výsledků projektu (tj. cílových hodnot indikátorů); změna termínu ukončení realizace projektu; nahrazení partnera projektu jiným subjektem / jinými subjekty; navýšení celkového rozpočtu projektu; vypuštění partnera z realizace projektu, pokud tato změna vyžaduje navýšení částky veřejné podpory přidělené v právním aktu příjemci nebo nějakému z partnerů; navýšení částky veřejné podpory či podpory de minimis, kterou projekt zakládá příjemci nebo partnerovi s finančním příspěvkem; navýšení částky vyrovnávací platby na služby obecného hospodářského zájmu, která je v právním aktu specifikována.
13
Zadávání zakázek V případě této výzvy se jedná o zadavatele podle §4 odst. 2 zákona, zadávající veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů. V případě zakázky s předpokládanou hodnotou nižší než ,- Kč zadavatel nemusí provádět výběrové/zadávací řízení a nemusí dodávky, služby, stavební práce dokládat písemnou smlouvou. Postačí doložit účetní doklady, účetní záznamy s uvedením předmětu zakázky, množství plnění, cenou plnění. V případě zakázek s předpokládanou hodnotou od ,- Kč více se žadatel řídí Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce, odstavcem , viz /dokument/797767
14
Povinnosti příjemce – na co si dát pozor
Máte-li webové stránky, zveřejněte na nich stručný popis projektu, jeho cíle a výsledky a zmínku, že na daný projekt je poskytována finanční podpora EU. Umístěte alespoň 1 povinný plakát velikosti min. A3 s informacemi o projektu v místě realizace projektu snadno viditelném pro veřejnost a udržujte ho zde min. do termínu dokončení realizace projektu dle právního aktu. Vaše komunikační a informační aktivity vztahující se k projektu musí být prezentovány včetně informace o poskytnuté podpoře z ESI fondů a za použití povinné publicity (viz vizuální identita, loga OPZ). Informujte cílové skupiny a účastníky projektu/podpořené osoby, partnery, podílející se na realizaci projektu, že projekt je financován za podpory z ESI fondů Šablony pro vizuální identitu naleznete zde:
15
Vizuální identita - kde je nutné ji použít
povinný plakát, dočasná deska, stálá deska nebo billboard (viz kap. 19.1, bod 1c) a 1d); webové stránky, microsity, sociální média informující o projektu; propagační tiskoviny103 (brožury, letáky, plakáty, publikace, školicí materiály) a propagační předměty; propagační audiovizuální materiály (reklamní spoty, product placement, sponzorské vzkazy, reportáže, pořady); inzerce (internet, tisk, outdoor); soutěže (s výjimkou cen do soutěží); komunikační akce (semináře, workshopy, konference, tiskové konference, výstavy, veletrhy);107 PR výstupy při jejich distribuci (tiskové zprávy, informace pro média); dokumenty určené pro veřejnost či cílové skupiny projektu (vstupní, výstupní/závěrečné zprávy, analýzy, certifikáty, prezenční listiny apod.).
16
Vizuální identita - kde není nutné ji použít
interní dokumenty; archivační šanony; elektronická i listinná komunikace; pracovní smlouvy; veškeré smlouvy s dodavateli; smlouvy mezi příjemcem či partnerem a dalším subjektem (nikoli dodavatelem), jejichž předmětem je zapojení cílové skupiny do projektu, kdy žádná ze smluvních stran není cílovou skupinou; účetní doklady vztahující se k výdajům projektu; vybavení pořízené z prostředků projektu (s výjimkou propagačních předmětů); neplacené PR články a převzaté PR výstupy (např. médii); ceny do soutěží; výstupy, kde to není technicky možné (např. strojově generované objednávky, faktury).
17
Mas rakovnicko Simona Dvořáková +420 606 788 143
Lubenská 2250, Rakovník
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.