Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Josef Bernard, Renata Mikešová

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Josef Bernard, Renata Mikešová"— Transkript prezentace:

1 Josef Bernard, Renata Mikešová
Mapování neziskového sektoru a společenské odpovědnosti firem v Pardubickém kraji Josef Bernard, Renata Mikešová

2 Neziskový sektor v Pardubickém kraji
Cca 6200 organizací, rostoucí tendence

3 Financování neziskového sektoru
Polovina neziskových organizací hospodaří ročně s méně než 100 tis. Kč Cca 5 % organizací má roční rozpočet přesahující 5 mil. Kč Zhruba % příjmů tvoří firemní dárcovství, u velkých organizací méně

4 Neziskový sektor v roli zaměstnavatele
Neziskový sektor zaměstnává asi osob v pracovním poměru a další formou dohody o provedení práce; nejvíce poskytovatelé sociálních služeb Zaměstnanci neziskového sektoru jsou v kraji nadprůměrně kvalifikovaní Od roku 2009 vzrostl podíl vysokoškoláků o 15 %, což však není doprovázeno adekvátním zvýšením platů

5 Spolupráce neziskových organizací a firem
Téměř 60 % neziskových organizací někdy získalo podporu od firmy Převládá jednorázová podpora; pouze ¼ je podporována dlouhodobě Převažuje finanční podpora nízkými částkami – max. v řádu desetitisíců Nejčastějším způsobem navázání kontaktu je přes osobní známosti anebo oslovením firmy s žádostí např. prostřednictvím dotačních programů Pouze největší neziskové organizace využívají činnost fundraiserů – data ovšem naznačují, že organizace s fundraiserem získávají podporu firem snáze a ve vyšších částkách

6 Podpora neziskových organizací z pohledu firem
Více než polovina ze zúčastněných firem podporuje neziskové organizace; některé velké firmy mají vlastní grantová schémata Čím větší firma, tím častěji podporuje neziskové organizace a tím častěji je podporuje dlouhodobě. Mezi firmami s obratem nad 10 mil. Kč již neziskové organizace podporuje výrazná většina. Firmy podporují převážně poskytovatele sociálních služeb. Nejčastější formou podpory jsou finanční příspěvky, ale běžné jsou též věcné dary.

7 Rozhodování firem o podpoře
Firmy se nejčastěji rozhodují: podle zaměření organizace a účelu žádosti podle osobní znalosti neziskové organizace nebo jejích představitelů zásadním kritériem, zda neziskovou organizaci podpořit, je její důvěryhodnost Mnoho firem se též snaží podporovat neziskové organizace působící ve stejném regionu jako oni Podpora může mít i formu poskytnutí daru, služeb nebo cíleným zadáváním práce neziskové organizaci Pozitivní roli při zprostředkování důvěryhodnosti hraje Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) a Burza filantropie

8 Josef Bernard, Renata Mikešová
Děkujeme za pozornost a přejeme neziskovým organizacím v Pardubickém kraji hodně úspěchů v jejich činnosti Josef Bernard, Renata Mikešová


Stáhnout ppt "Josef Bernard, Renata Mikešová"

Podobné prezentace


Reklamy Google