Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Publicistický styl Reportáž
3
Znaky reportáže - otázky
1. K jakému funkčnímu stylu patří reportáž? 2. Jaký slohový postup převládá? 3. V jakém čase je reportáž psána, čeho se tím dociluje? 4. Jaké je postavení autora reportáže v textu? 5. Co má společného s publicistickým stylem (obsahová stránka)? 6. Co má společného s uměleckým stylem (jazyková stránka, slovní zásoba)?
4
Odpověď č.1 Reportáž řadíme k publicistickému stylu, stojí na pomezí mezi publicistikou a uměleckým stylem
5
Odpověď č.2 Základním slohovým postupem je postup popisný
Jedná se o popis: a. statický, b. dynamický Popisujeme: a. prostředí, b. osoby, c. zvukovou kulisu Důležité je zaměření na detail
6
Odpověď č.3 Reportáž je převážně psána v přítomném čase
Zvyšuje se věrohodnost a autentičnost reportáže Příjemce získává pocit přímé účasti
7
Odpověď č.4 Autor užívá hojně 1.osobu, zdůrazňuje tím svou přímou účast Reportáž by měla vždy vznikat na základě přímého pozorování
8
Odpověď č.5 Reportáž má mj. za úkol poskytnout konkrétní údaje a informace z konkrétního prostředí Uvádí se místo, doba, popř. přítomné osoby (často též jejich jména)
9
Odpověď č.6 Text budí dojem mluveného projevu
Užívá se přímá řeč v podobě řízeného dialogu Autor užívá řečnické otázky Typická jsou obrazná – nepřímá pojmenování (metafory) apod.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.