Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž."— Transkript prezentace:

1

2 Publicistický styl Reportáž

3 Znaky reportáže - otázky
1. K jakému funkčnímu stylu patří reportáž? 2. Jaký slohový postup převládá? 3. V jakém čase je reportáž psána, čeho se tím dociluje? 4. Jaké je postavení autora reportáže v textu? 5. Co má společného s publicistickým stylem (obsahová stránka)? 6. Co má společného s uměleckým stylem (jazyková stránka, slovní zásoba)?

4 Odpověď č.1 Reportáž řadíme k publicistickému stylu, stojí na pomezí mezi publicistikou a uměleckým stylem

5 Odpověď č.2 Základním slohovým postupem je postup popisný
Jedná se o popis: a. statický, b. dynamický Popisujeme: a. prostředí, b. osoby, c. zvukovou kulisu Důležité je zaměření na detail

6 Odpověď č.3 Reportáž je převážně psána v přítomném čase
Zvyšuje se věrohodnost a autentičnost reportáže Příjemce získává pocit přímé účasti

7 Odpověď č.4 Autor užívá hojně 1.osobu, zdůrazňuje tím svou přímou účast Reportáž by měla vždy vznikat na základě přímého pozorování

8 Odpověď č.5 Reportáž má mj. za úkol poskytnout konkrétní údaje a informace z konkrétního prostředí Uvádí se místo, doba, popř. přítomné osoby (často též jejich jména)

9 Odpověď č.6 Text budí dojem mluveného projevu
Užívá se přímá řeč v podobě řízeného dialogu Autor užívá řečnické otázky Typická jsou obrazná – nepřímá pojmenování (metafory) apod.

10


Stáhnout ppt "Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž."

Podobné prezentace


Reklamy Google