Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak na jazyky
2
CIZÍ JAZYK
3
UČENÍ
4
UČENÍ
5
Co můžeme naučit děti? NIC VŠECHNO Vrozené představy a dispozice
Pedagogický pesimismus Nativismus Názor veřejnosti VŠECHNO Dítě jako mechanismus Akce reakce, podmíněné učení, tabula rasa Pedagogický optimismus Behaviorismus Názor učitelů
6
Co můžeme naučit děti? Jak koho a jak co. Taky mimochodem jak kdy a do jaké míry. Pedagogický realismus Organismus Do hry vstupují prekoncepty dítěte a způsob práce s nim, sociální zázemí, hodnotový rámec a hledání smyslu
7
Una demonstración
8
UČENÍ
9
Zóna nejbližšího vývoje
Dána: vývojem, sociálním zázemím, úrovní motivace, frustrace, atd. U každého dítěte je jiná Počet dětí ve třídě Specializace a prostupnost třídních kolektivů Tutoring a plné využití možnosti motivovat i mimo výuku PP, IVP a speciální pomoc Motivace ZNV (pro každého je motivační nějaká laťka) často nahrazujeme kompeticí, která vede k průměrnosti
10
Language learning and Language acquisition
Učení jazyka Language learning and Language acquisition
11
Jazyky v minulosti Zaměření na porozumění psanému textu
Zaměření na porovnávací lingvistiku Zaměření na správnost
12
Jak jinak? 1. Zaměření na reálný jazyk 2. Zaměření na mluvení
Don‘t talk down to the kids! 2. Zaměření na mluvení Let us make mistakes! 3. Zaměření na sdílení Let us talk together!
13
Jazyk jako komunikační kanál
Learning by doing Motivace ke komunikaci, mluvení, dorozumění Rozumím! Využití sociální inteligence Chyba je procedurální a je nutná a vítaná Emoce, zážitky (legrace, frustrace, diskuze...)
14
Dopady na naši výuku Výuka je přenos hotového poznatku
Učitel ví lépe, předává lepší info Dítě je příjemce, je pasivní Stihne se hodně látky Fakta, výsledky Cílem je rozvoj paměti Ideální je neosobní nerozptylující prostředí Prostředkem je kázeň Chyba je chyba a musí se odstranit Kompetitivní prostředí Výuka je konstruování poznatku Dítě zná jinak, porovnává informace s původním prekonceptem Dítě je konstruktér, je aktivní Stihne se méně látky Porozumění, uchopení látky Cílem je rozvoj myšlení Ideálem je učící se komunita Prostředkem je vztah s učitelem a pochopení smyslu Chyba je prostředek učení a musím se z ní poučit Kooperativní prostředí
15
Jak motivovat děti? 1. Individualizace učebního postupu
zažívání úspěchu v oblasti učení (ne ve smyslu překonávání ostatních, ale sebe) 2. Je potřebné vztahovat postup přímo k danému dítěti – smysl formativního hodnocení (malé konkrétní kroky směřující k ZNV) Individualizovaná zpětná vazba 3. Význam sebehodnocení Dítě se postupně učí ZNV nalézat samo a sebeřídit proces učení se
16
Konkrétní dopady Důležité jsou široké souvislosti
Pořádek Klima ve třídě Řád Pravidla Často důležitější než látka je učení postojům (k ostatním, k látce, k učiteli, k sobě) a hodnotám Konstruktivistická – méně frontální – výuka lépe vyhovuje práci v tandemu (dva učitelé, asistenti atd.) Zóna nejbližšího vývoje (Vygotskij) Motivace Formativní hodnocení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.