Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o"— Transkript prezentace:

1 Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o
Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o.p.s. Podpora prorodinných aktivit – dětské skupiny, školní družiny, kluby, vzdělávání pečujících osob (II) , Polná

2 Číslo a název výzvy 426/03_16_047/CLLD_16_01_155 PODPORA PRORODINNÝCH AKTIVIT – DĚTSKÉ SKUPINY, ŠKOLNÍ DRUŽINY, KLUBY, VZDĚLÁVÁNÍ PEČUJÍCÍCH OSOB (II).

3 Program semináře 1) Zahájení semináře 2) Představení vyhlašované výzvy
3) Základní informace o systému MS2014+ 4) Diskuze 5) Závěr

4 Časové nastavení Datum vyhlášení výzvy MAS 26. 2. 2018
Datum zpřístupnění žádosti o podporu , 04:00 Datum zahájení příjmu žádostí o podporu Datum ukončení příjmu žádostí o podporu , 12:00 Maximální délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat 36 měsíců Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu

5 Oprávnění žadatelé Obchodní korporace OSVČ Obce
Poradenské a vzdělávací instituce Profesní a podnikatelská sdružení Sociální partneři Školy a školská zařízení Oprávnění žadatelé Obce Dobrovolné svazky obcí Organizace zřizované obcemi Organizace zřizované kraji Příspěvkové organizace Nestátní neziskové organizace

6 Cílové skupiny Osoby pečující o malé děti (rodiče s dětmi mladšími 15 let) Osoby vracející se na trh práce po návratu z mateřské/rodičovské dovolené

7 Typ příjemce dle pravidel spolufinancování
Míra podpory – rozpad zdrojů financování Typ příjemce dle pravidel spolufinancování Evropský podíl Příjemce Státní rozpočet Školy a školská zařízení 85% 0% 15% Obce, příspěvkové organizace, dobrovolné svazky obcí 5% 10% Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení Obecně prospěšné společnosti, spolky, ústavy, církve a náboženské společnosti, nadace a nadační fondy Obchodní společnosti, státní podniky, družstva, OSVČ

8 Finanční alokace výzvy celková alokace na výzvu 2 376 000 Kč
minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu Kč maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu Kč forma financování: ex ante/ex post

9 Podporované aktivity Zařízení péče o děti zajišťující péči o děti v době mimo školní vyučování (ranní či odpolední pobyt) Doprovody na kroužky a zájmové aktivity Společná doprava dětí do/ze školy, dětské skupiny Dětské skupiny (pro veřejnost, podnikové) Vzdělávání pečujících osob

10 Zařízení péče o děti zajišťující péči o děti v době mimo školní vyučování (ranní či odpolední pobyt)
zajištění péče o děti v době, kdy jsou rodiče v zaměstnání nejde o podporu mimoškolních vzdělávacích aktivit, jde o posílení služeb zajišťujících péči o děti vybudování a provoz zařízení mimo školní výuku pro děti stupně ZŠ (popř. přípravné třídy ZŠ) min. kapacita 5 dětí, optimální počet dětí na 1 pečující osobu je nejvýše 15 může být poskytováno v prostorách družiny – není však možný překryv doby provozu obou zařízení uzavřená písemná smlouva s rodiči o poskytování služby s aktualizací alespoň na každý školní rok musí se vést denní evidence přítomných dětí

11 Doprovody na kroužky a zájmové aktivity
podpora je určena na zajištění doprovodů dětí na kroužky a zájmové aktivity musí být vázány na další aktivity (zařízení péče o děti, dětské skupiny), nelze realizovat jako samostatný projekt týká se rodičů s předškolními a školními dětmi 1 dítě může využít doprovod (tam a zpět) max. 3x týdně uzavřená písemná smlouva s rodiči o poskytování služby s aktualizací alespoň na každý školní rok musí se vést denní evidence doprovázených dětí

12 Společná doprava dětí do/ze školy, dětské skupiny
týká se dětí předškolního věku a žáků 1. stupně ZŠ může být realizována jako samostatný projekt povinnost odůvodnit potřebnost služby v rozpočtu projektu může být společná doprava zahrnuta pouze jako služba není možné využívat vlastního dopravního prostředku příjemce nebo rodiče dítěte cena služby vyplývá ze smlouvy s dopravcem uzavřená písemná smlouva s rodiči o poskytování služby s aktualizací alespoň na každý školní rok musí se vést denní evidence přepravovaných dětí přepravce musí dodržovat zákonné předpisy

13 Dětské skupiny vytvoření nových/transformace stávajících zařízení poskytujících pravidelnou péči pro děti od 1 roku do zahájení povinné školní docházky účelem podpory je umožnit rodičům zapojení do pracovního procesu služba poskytována mimo domácnost dítěte v kolektivu dětí pouze zařízení, která jsou provozována mimo režim školského zákona minimální kapacita je 5 dětí, maximální 24 dětí žádost lze ve výzvě podat ještě před zaevidováním zařízení jako dětské skupiny uzavřená písemná smlouva s rodiči o poskytování služby s aktualizací alespoň na každý školní rok musí se vést denní evidence přítomných dětí

14 Dětská skupina pro veřejnost
provozovatel dětské skupiny není povinen být zaměstnavatelem rodiče Podniková dětská skupina provozovatel dětské skupiny je zaměstnavatelem rodiče nebo provozovatel může poskytovat službu péče o dítě v dětské skupině rodiči na základě dohody se zaměstnavatelem tohoto rodiče

15 Vzdělávání pečujících osob
profesní vzdělávání pro pečující osoby zaměřené na zlepšení jejich přístupu na trh práce, včetně výkonu samostatně výdělečné činnosti musí odpovídat potřebám podporované cílové skupiny a musí mít vazbu na projektem deklarované pracovní uplatnění dosažené vzdělání by mělo podpořeným osobám usnadnit jejich uplatnění např. v dětských skupinách, dětských klubech nebo jako OSVČ

16 Doporučení k podporovaným aktivitám
doporučuje se uzavřít pojištění odpovědnosti za škody (zahrnující pobyt v prostorách zařízení i volný pohyb dětí mimo zařízení) pro dětské skupiny je pojištění povinné výdaj lze hradit z nepřímých nákladů projektu

17 Podmínky vykazování některých nákladů
cílovou skupinou jsou rodiče dětí; výdaje, které nemají přímý vztah k cílově skupině, nejsou způsobilými náklady projektu a nemohou být součástí rozpočtu projektu cestovné pečujících/doprovázejících osob spadá do nepřímých nákladů v případě společné dopravy dětí do/ze školy nebo do/z dětské skupiny v rámci regionu je nutné využít službu dopravce, tato položka bude zahrnuta do kapitoly rozpočtu Nákup služeb případné příspěvky rodičů (např. stravné dětí) může být zahrnuto do spolufinancování ze strany příjemce – pokud by částka vybraných příspěvků přesáhla výši spolufinancování, bude se jednat o příjmy projektu výdaje, které nejsou hrazeny z projektu, ale jsou nezbytné pro jeho realizaci (např. stravné dětí), je třeba uvést v žádosti o podporu

18 Podmínky vymezující cílovou skupinu rodičů využívajících služeb péče o děti
u cílové skupiny rodičů dětí musí být zajištěna vazba na trh práce příjemce má pro každé dítě využívající služeb v rámci projektu písemně doloženo, že oba rodiče splňují jedno z kritérií: - jsou zaměstnaní nebo vykonávají podnikatelskou činnost - v případě nezaměstnanosti si zaměstnání aktivně hledají, jsou zapojeni v procesu vzdělávání nebo rekvalifikace v případě střídavé péče stačí uvést údaje pro jednu z domácností, kde dítě pobývá osoby pečující o dítě jsou uvedeny v přihlášce dítěte do zařízení

19 Rodič doloží následující dokumenty
přihláška dítěte do zařízení zaměstnaný rodič doloží potvrzení zaměstnavatele o pracovním poměru s uvedením doby trvání pracovního poměru; OSVČ doloží potvrzení ČSSZ o úhradě odvodů na sociální pojištění nezaměstnaný rodič doloží potvrzení z ÚP ČR o tom, že je veden v evidenci uchazečů o zaměstnání; osoby v procesu vzdělávání doloží potvrzení o studiu osoby absolvující rekvalifikační kurz doloží potvrzení o účasti na kurzu; pokud byl kurz ukončen v době konání projektu, doloží i potvrzení/certifikát o jeho úspěšném ukončení

20 Podmínky pro dokládání vazby rodičů na trh práce
musí být doloženy před přijetím dítěte do zařízení musí pokrývat celé období docházky dítěte, je nutné upozornit rodiče na povinnost aktualizace v případě změny potvrzení budou předmětem kontroly na místě, případně mohou být vyžádány při kontrole zprávy o realizaci projektu

21 Podmínky pro aktualizaci písemných smluv o poskytování služby
u zařízení péče o děti zajišťující péči o děti v době mimo školní vyučování (ranní či odpolední pobyt), doprovodů na kroužky a zájmové aktivity, společné dopravy dětí do/ze školy nebo do/z dětské skupiny – musí být uzavřeny/aktualizovány alespoň na každý školní rok

22 Přímé náklady x nepřímé náklady
vymezení přímých a nepřímých nákladů je stanoveno ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce Přímé náklady vazba na cílovou skupinu osobní náklady, nákup zařízení a vybavení, pronájem místnosti pro práci s cílovou skupinou,… Nepřímé náklady není vazba na cílovou skupinu osobní náklady, nákup zařízení a vybavení, poplatky za energie, kancelářské potřeby,.. ve výši 25% celkových přímých způsobilých nákladů u projektů, u nichž podstatná většina nákladů vznikne formou nákupu služeb, jsou způsobilá procenta nepřímých nákladů snížena

23 Dopad výše podílu nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu ve výši nepřímých nákladů Podíl nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu Snížení podílu nepřímých nákladů oproti výše uvedenému procentu (25%) Do 60% včetně 25% Více než 60% a méně než 90% Snížení na 3/5 (60%) základního podílu na 15% 90% a výše Snížení na 1/5 (20%) základního podílu, tj. 5%

24 Způsobilé výdaje Osobní náklady
tyto výdaje nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru pro porovnání osobních výdajů s obvyklou výší v daném oboru, čase a místě lze využít Informační systém o průměrném výdělku (ISPV) na stránkách zároveň ŘO zveřejňuje přehled obvyklých výší mezd a platů pro nejčastěji se vyskytující pozice v rámci projektů podpořených z OPZ pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl placen za stejnou práci vícekrát součet pracovních úvazků zaměstnance = max. 1,0 úvazku u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do daného projektu (tj. součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek) pracovní pozice hrazené z nepřímých nákladů se do rozpočtu projektu neuvádějí, např. projektový manažer, koordinátor projektu, účetní,…

25 Nákup zařízení, vybavení a spotřebního materiálu
Cestovné členů realizačního týmu ani dětí není způsobilým přímým výdajem cestovné pečujících osob spadá do nepřímých nákladů projektu cestovné dětí nemůže být součástí projektového rozpočtu Nákup zařízení, vybavení a spotřebního materiálu z projektu je možné hradit pouze takovou část nákladů, která odpovídá výši úvazku člena realizačního týmu nákup zařízení a vybavení pro pracovní pozice, které patří do nepřímých nákladů (není možné pořizovat vybavení a zařízení v rámci přímých nákladů) způsobilým výdajem projektu je vybavení zařízení, které je pracovištěm pečujících osob (nábytek, hračky, hry, výtvarné či sportovní potřeby, apod.); pozor na kancelářské potřeby, které spadají do nepřímých nákladů více o cenách vybavení v Tabulce obvyklých cen zařízení a vybavení na stránkách /dokument/799359

26 Drobné stavební úpravy
max. do výše Kč za každou účetní položku majetku v jednom zdaňovacím období přímé náklady: stavební úpravy prostor zařízení určených pro práci s dětmi nepřímé náklady: stavební úpravy pro projekt samotný (např. pracoviště projektového manažera) Nákup služeb dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu pronájem prostor nutných pro realizaci projektu - pro práci s cílovou skupinou (pro administraci = nepřímý náklad) doprava dětí do/ze školy je možná pouze za předpokladu, že je nezbytná pro realizaci projektu s ohledem na cílovou skupinu a je efektivní a hospodárná animační služby, tzn. že pečující osoba pracuje na živnostenský list

27 Podíl investičních výdajů v rámci celkových způsobilých výdajů nesmí být vyšší než 50 %
Investičními výdaji se pro potřeby výše uvedeného limitu rozumí: výdaje na pořízení nehmotného majetku v pořizovací ceně nad Kč výdaje na pořízení hmotného majetku v pořizovací ceně nad Kč stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku Kč

28 Nezpůsobilé výdaje stravné pro děti
zajištění výletů – náklady na dopravu/cestovné, vstupné, potravinové balíčky náklady na napsání projektu

29 Indikátory indikátory poskytují zpětnou vazbu o tom, zda podpora splnila svůj účel, tj. zda projekty dosáhly cílů, které žadatelé jako cíle podpory vymezili žadatel volí pouze ty indikátory z výzvy, které jsou relevantní pro jeho projekt, tj. určuje cílové hodnoty několika indikátorů, kterých díky podpoře z OPZ plánuje dosáhnout v průběhu realizace projektu musí příjemce naplňování indikátorů průběžně sledovat a vykazovat dosažené hodnoty v rámci zpráv o realizaci projektu cílové hodnoty indikátorů jsou závazné, protože byly nastaveny v přímé vazbě na aktivity projektu a jeho rozpočet dosažené hodnoty indikátorů se ve zprávách o realizaci projektu uvádějí kumulativně, tedy vždy souhrnně za období od počátku projektu do konce příslušného monitorovacího období

30 Indikátory (se závazkem)
Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup 50001 Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení POZOR: jako indikátor se bere vždy 1 rodič vazba na území MAS do indikátoru se počítají jen osoby s trvalým pobytem v ČR

31 Indikátory (bez závazku)
žadatel vybírá pouze relevantní indikátory, u nerelevantních volí hodnotu 0 Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 80500 Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Dokumenty Výstup 50130 Počet osob pracujících v rámci flexibilních forem práce Osoby Výsledek 50105 Počet zaměstnavatelů, kteří podporují flexibilní formy práce Podniky 50110 Počet osob využívajících zařízení péče o děti předškolního věku 50120 Počet osob využívajících zařízení péče o děti ve věku do 3 let

32 Indikátory (bez závazku)
Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 62500 Účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti Osoby Výsledek 62600 Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti 62800 Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ

33 Bagatelní podpora účastníka projektu
za osobu, která má z podpořeného projektu přímý prospěch, je považována pouze osoba, která se účastní činností realizovaných v rámci podpořeného projektu pro cílové skupiny a u níž rozsah jejího zapojení do podpořeného projektu překročí tzv. bagatelní podporu je stanoven limit, že účastníkem/podpořenou osobou z hlediska indikátorů, je pouze osoba, která získala v daném projektu podporu v rozsahu minimálně 40 hodin pro výpočet limitu bagatelní podpory se rozumí „hodinou“ hodina v délce 60 minut

34 Povinné přílohy žádosti o podporu
není relevantní

35 Podání žádosti o podporu
žadatel musí mít aktivní datovou schránku žadatel musí mít vlastní elektronický podpis text výzvy + přílohy naleznete na webu MAS: podání elektronické žádosti o dotaci přes MS (IS KP14+)

36 Podání žádosti o podporu
IS KP14+ aplikace pro podání elektronické žádosti žádost o podporu se zpracovává v elektronickém formuláři na adrese používejte prohlížeče Internet Explorer nebo Mozilla (nejnovější verze) postupujte dle příručky Pokyny k vyplnění žádosti o podporu v IS KP14+ zadosti-o-podporu-opz/-/dokument/797956 pusťte si edukační videa zadost/Edukacni-videa Registrace žadatele (platná ová adresa a telefonní číslo) Vyplnění elektronické žádosti Podpis statutárního zástupce

37 IS KP14+ vyplňujte záložky postupně podle navigačního menu v levé části obrazovky – jednou vepsaná data se propisují do dalších záložek nebo umožní zaktivnění některých neaktivních záložek žluté pole = povinné šedivé pole = volitelné (zpřístupní se podle dat vyplňovaných během žádosti nebo nejsou podle zadaných dat povinná) bílé pole = vyplňuje systém Každou vyplněnou záložku nebo delší textové pole před jeho opuštěním ULOŽTE!

38 1. Registrace

39 2. Žádost (1/6)

40 2. Žádost (2/6)

41 2. Žádost (3/6)

42 2. Žádost (4/6)

43 2. Žádost (5/6)

44 2. Žádost (6/6) 426/03_16_047/CLLD_16_01_155 Výzva MAS Českomoravské pomezí – Podpora prorodinných aktivit – dětské skupiny, školní družiny, kluby, vzdělávání pečujících osob (II..)

45 Hodnocení a výběr projektů
Hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí Věcné hodnocení Schválení výběru projektů Oznámení o výběru či nevýběru projektu Předání vybraných projektů Závěrečné ověření způsobilosti Příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory Více v Příloze č. 1 – Informace o způsobu hodnocení a výběru projektů

46 Hodnocení a výběr projektů – lhůty
Fáze Lhůta Hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí do 10 pracovních dní od uzávěrky příjmu žádostí Odvolání do 15 kalendářních dní od obdržení výsledku Věcné hodnocení do 20 pracovních dní od provedení hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí Schválení programovým výborem do 7 pracovních dní od dokončení věcného hodnocení Vyjádření programového výboru k odvolání do 30 pracovních dní od doručení žádosti o přezkum Závěrečné ověření způsobilosti (MPSV) není závazně určeno Příprava a vydání právního aktu (MPSV) do 3 měsíců od výběru žádosti o podporu

47 Další kroky Realizace projektu Žádost o platbu
Odeslání první zálohové platby – do 20 pracovních dnů od akceptace vydaného právního aktu ze strany příjemce (projekt, který bude zahájen později než 1 měsíc od akceptace vydaného právního aktu – nejpozději k datu zahájení projektu) Další zálohové platby v půlročním intervalu – vždy se Zprávou o realizaci projektu Monitoring projektu

48 Užitečné odkazy Výzva MAS včetně příloh (přílohy č. 1 a 2)
MS IS KP14+ Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady Ostatní dokumenty OPZ Tabulka obvyklých cen a mezd/platů

49 Užitečné odkazy Pomůcka k identifikaci přímých a nepřímých nákladů
/dokument/797894 Informační systém o průměrných výdělcích Edukační videa videa Pokyny k vyplnění žádosti o podporu v IS KP14+ zadosti-o-podporu-opz/-/dokument/797956

50 konzultujte s námi, jsme tu pro Vás
Doporučení nenechávejte, prosím, podání žádosti na poslední den uvádějte pouze stručně věcné údaje, držte se otázek – viz Příloha výzvy č. 1 konzultujte s námi, jsme tu pro Vás

51 Děkujeme za pozornost www. mascmp.cz Marta Vencovská
, tel.: Ing. Petra Laštovičková , tel.: www. mascmp.cz


Stáhnout ppt "Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o"

Podobné prezentace


Reklamy Google