Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář k rozvoji vysokých škol 31. května 2018 10:00 – 11:45
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha 1 – Malá Strana •
2
PROGRAM SEMINÁŘE 10.00 – 10.10 Zahájení
PhDr. Pavel Doleček, náměstek sekce vysokého školství, vědy a výzkumu MŠMT 10.10 – 11.00 Plán realizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol pro rok 2019 Vyhlášení centralizovaného rozvojového programu pro veřejné vysoké školy pro rok 2019 Vyhlášení institucionálního programu pro veřejné vysoké školy pro roky Představení jednotlivých materiálů a diskuze 11.00 – 11:30 Šetření absolventů vysokých škol 2018–2019 11:30 – 11:45 Kódování studijních programů Informace z konference v Paříži – Pařížské komuniké ministrů Různé, závěrečná diskuze 11:45 Občerstvení, ukončení semináře
3
Plán realizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol pro rok 2019
4
Plán realizace Dlouhodobého záměru 2019
VŠ předloží Plán realizace pro rok 2019 odboru vysokých škol ministerstva do 31. října 2018; Nová Příloha č. 1: Osnova plánu investičních aktivit vysoké školy pro rok 2019, na jejím základě VŠ tvoří plány investičních aktivit do vlastního Plánu realizace pro rok 2019. Na základě zkušeností z realizace programu Rozvoj a obnova materiálně technické základny VVŠ Požadavek důslednějšího plánování investičních priorit a jejich vkládání do strategických dokumentů. Evidence realizace investičních akcí a krátkodobý plán jejich realizace. Nově zahrnuje doporučení pro vysoké školy.
5
Shrnutí investičních aktivit pro rok 2019
Příloha č. 1: Osnova plánu investičních aktivit vysoké školy pro rok 2019 Shrnutí investičních aktivit pro rok 2019 Seznam jednotlivých investičních akcí, jejichž realizace bude probíhat v roce 2019 Údaje o akci jako celku, bez ohledu na konkrétní aktivity plánované pro rok 2019 Aktuální stav investiční akce (projektová fáze) a postup prací v roce 2019
6
Prioritní cíl 1: Zajišťování kvality
Připravit vyhlášení ceny pro akademické pracovníky oceňující mimořádné působení ve vzdělávací činnosti na vysokých školách. Zorganizovat workshop na podporu sdílení zkušeností se zvyšováním kvality výuky a pedagogických dovedností. Stanovit očekávané výsledky učení v rámci doktorských studijních programů prostřednictvím Rámce kvalifikací vysokoškolského vzdělávání. Realizovat seminář k tématu řízení lidských zdrojů s ohledem na rovnost žen a mužů. Cena ministra za mimořádné výsledky výzkumu Cena ministra pro vynikající studenty a absolventy
7
Prioritní cíl 1: Zajišťování kvality (doporučení)
Podporovat prostřednictvím rozvoje pedagogických kompetencí akademických pracovníků kvalitu vzdělávací činnosti. Podporovat získávání a rozvoj pedagogických kompetencí u doktorandů a doktorandek. U vybraných doktorandů a doktorandek využívat dle možností pracovně-právní vztah s vysokou školou doplňující studium. Provádět institucionální reformy v oblasti řízení lidských zdrojů s ohledem na rovnost žen a mužů. Zvyšovat kvalitu prostředí vysokých škol prostřednictvím zavádění opatření proti sexuálnímu obtěžování a dalším projevům nevhodného chování. Cena ministra za mimořádné výsledky výzkumu Cena ministra pro vynikající studenty a absolventy
8
Prioritní cíl 2: Diverzita a dostupnost
Zvýšit cílenou kampaní informovanost studujících na středních školách o základních podmínkách studia na vysoké škole. Zahájit jednání s Ministerstvem práce a sociálních věcí ve věci optimalizace výhod pro studující-rodiče v doktorských studijních programech. DOPORUČENÍ PRO VYSOKÉ ŠKOLY: Využít doporučení analýzy kombinovaných a distančních forem studia. Věnovat zvýšenou pozornost a poradenskou péči uchazečům a uchazečkám a studujícím ze středních odborných škol, kteří častěji pochází z neakademického rodinného prostředí. Rozvíjet aktivity cílené na posílení atraktivity studijních programů s převahou mužů / žen u studentek / studentů.
9
Prioritní cíl 3: Internacionalizace
Spolupracovat na přípravě budoucí podoby sítě tzv. Evropských univerzit připravované Evropskou komisí. Zvážit začlenění studijních programů uskutečňovaných ve spolupráci se zahraničními vysokými školami jako možného indikátoru kvality a výkonu ve financování. Posoudit možnosti a bariéry implementace společného evropského přístupu k akreditaci studijních programů typu joint degree (European Approach for Quality Assurance of Joint Programmes). Zvážit možnosti dalších způsobů posuzování zahraničního vzdělání. Naplňovat priority Boloňského procesu formulované na Ministerské konferenci v Paříži (24. až 25. května 2018) a zejména se aktivně účastnit práce podpůrných skupin (tzv. peer groups).
10
Prioritní cíl 3: Internacionalizace (doporučení)
Poskytovat příspěvek z vlastních zdrojů vysoké školy ke stipendiu na studijní pobyty v rámci mobilitních programů pro studující ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Podílet se na evropských iniciativách, jejichž cílem je vytvoření digitální platformy umožňující komunikaci mezi informačními systémy vysokých škol v Evropě a mající výrazně usnadnit rozeznávání statusu a identity studujících (např. European Student Card).
11
Prioritní cíl 4: Relevance
Rozšiřovat datovou základnu pocházející z administrativních zdrojů pro monitoring uplatnění absolventů a absolventek vysokých škol. Pořádat další ročník konference o společenské odpovědnosti vysokých škol. DOPORUČENÍ PRO VYSOKÉ ŠKOLY: Propojovat obsahové složky studijních programů ve smyslu iniciativy Průmyslu 4.0. Klást důraz na roli vysokých škol při rozvoji regionu, přispívat k řešení lokálních problémů a zapojovat studující. Podporovat inovativní studentské a akademické aktivity v podobě inkubátorů, sociálního podnikání, akcelerátorů a dalších.
12
Prioritní cíl 5: Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace
Aktualizace „Cestovní mapy ČR velkých infrastruktur pro výzkum, experimentální vývoj a inovace pro léta 2016 až 2022“ Akční plán mezinárodní spolupráce ČR ve výzkumu a vývoji a internacionalizace prostředí výzkumu a vývoje v ČR na léta 2017 až 2020 Akční plán rozvoje lidských zdrojů pro výzkum, vývoj a inovace a genderové rovnosti ve výzkumu, vývoji a inovacích v ČR na léta 2018 až 2020. Zapojit vysoké školy do aktivit Individuálního projektu systémového „CzechELib“. Zohlednit kulturní a institucionální změnu pro genderovou rovnost jakožto kritérium hodnocení vysokých škol pro účely poskytování institucionální podpory na jejich dlouhodobý koncepční rozvoj. Podporovat vysoké školy při přechodu na hodnocení výzkumných organizací podle nové metodiky. Usilovat o navýšení finančních prostředků na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace.
13
Prioritní cíl 5: Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace (doporučení)
Připravit strategické rozvojové plány vědecké, výzkumné, vývojové a inovační činnosti a sebe-evaluační zprávy. Připravit efektivní mechanismy rozdělování prostředků na dlouhodobý koncepční rozvoj pro jednotlivé součásti vysoké školy se zvláštním zřetelem na udržitelnost výzkumných center vybudovaných za podpory Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace po ukončení čerpání podpory z Národních programů udržitelnosti.
14
Prioritní cíl 6: Rozhodování založené na datech
Zajistit realizaci mezinárodního šetření studujících na vysokých školách EUROSTUDENT VII. Pokračovat v aktivní účasti na pilotu evropského šetření EUROGRADUATE. Dokončit a vyhodnotit výsledky šetření uplatnitelnosti absolventů a absolventek vysokých škol. Podporovat činnost Centra pro studium vysokého školství, v.v.i. Sledovat situaci českého vysokého školství v mezinárodním srovnání.
15
Prioritní cíl 7: Efektivní financování
Vyjednávat s Ministerstvem financí o dalším výhledu státního rozpočtu a o navýšení rozpočtu vysokých škol. Systematicky finančně podpořit výuku ve studijních programech s významnou společenskou potřebností/poptávkou. V návaznosti na Akční plán lidských zdrojů navrhnout možnou úpravu pravidel rozdělování příspěvku na doktorská stipendia mezi vysoké školy. Vyhodnotit Institucionální rozvojový program pro veřejné vysoké školy pro roky 2016–2018. DOPORUČENÍ PRO VYSOKÉ ŠKOLY: Používat vlastní institucionální pravidla hodnocení kvality a výkonu podle priorit strategického řízení a cílů vysoké školy a používat je pro vnitřní přidělování institucionálních prostředků z rozpočtového okruhu I a podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace.
16
Centralizovaný rozvojový program 2019
17
Centralizovaný rozvojový program 2019
vyhlášen jeden program na podporu sdílení kapacit a vytváření sítí vysokých škol v České republice, vysoká škola se může zapojit do nejvýše čtyř rozvojových projektů a dále do neomezeného počtu projektů pro nejméně 18 vysokých škol, všechny vysoké školy zapojené do projektu budou moci čerpat všechny výstupy v rámci řešeného projektu, vysoké školy nemohou být do projektu zapojeny bez čerpání finančních prostředků a pouze využívat výsledky řešení projektu.
18
Centralizovaný rozvojový program 2019
Minimální a maximální výše rozpočtů projektů: minimální celkový rozpočet projektu, do něhož bude zapojeno nejméně 18 VŠ – tis. Kč, maximální celkový rozpočet projektu, do něhož bude zapojeno nejméně 18 VŠ – tis. Kč, minimální celkový rozpočet projektu, do něhož bude zapojeno méně než 18 VŠ – tis. Kč, maximální celkový rozpočet projektu, do něhož bude zapojeno méně než 18 VŠ – tis. Kč.
19
Centralizovaný rozvojový program 2019
v rámci vyhlášeného programu budou podporovány níže uvedené aktivity (a – h): rozvoj systému vnitřního hodnocení kvality vzdělávací a/nebo tvůrčích činnosti s důrazem na zapojení všech aktérů, rozvoj opatření na snižování studijní neúspěšnosti, elektronizace správní agendy vysoké školy (včetně přijímacího řízení a dokladů o průběžných i celkových výsledcích studia),
20
Centralizovaný rozvojový program 2019
mezinárodní spolupráce veřejných vysokých škol a podpora marketingu a prezentace vysokých škol v České republice a v zahraničí, vč. budování infrastruktury pro najímání a péči o zahraniční studenty/zaměstnance, pořádání festivalů, přehlídek, výstav a dalších obdobných akcí mající mimořádný charakter, posilování regionálního působení vysokých škol a zvyšování společenské odpovědnosti vysokých škol, zvyšování kvality prostředí vysokých škol v oblasti řízení lidských zdrojů s ohledem na rovnost žen a mužů, plnění požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škol.
21
Centralizované rozvojový program 2019
změny v předkládání, administraci a hodnocení k dále uvedeným změnám v centralizovaném rozvojovém programu došlo v důsledku novelizace zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů → → bylo nutné upravit znění Vyhlášení v souladu s touto novelizací.
22
Centralizované rozvojové projekty 2019
Předkládání dokumentů Vysoké školy předloží ministerstvu níže uvedené: formulář žádosti o poskytnutí dotace, dílčí části všech projektů, do kterých je vysoká škola zapojena, metodiku a způsob vyhodnocení průběhu řešení projektů, kompletní projekt, pokud je vysoká škola koordinátorem, tabulku k projektům, pokud je vysoká škola koordinátorem.
23
Centralizované rozvojové projekty 2019
Předkládání dokumentů vysoké školy doručí ministerstvu výše uvedené dokumenty do 31. října 2018 v jednom vyhotovení v listinné podobě a rovněž v elektronické podobě do stejného data na adresu nepředložení dokumentů v uvedeném termínu bude mít za následek ukončení řízení o poskytnutí dotace.
24
Centralizované rozvojové projekty 2019
Rozpočet projektu rozpočet koordinující vysoké školy u projektů pro nejméně 18 VŠ může dosáhnout maximální výše 20 % z celkové finanční částky požadované na řešení projektu, rozpočty spoluřešitelských vysokých škol musí být v takové výši, aby zajistily plnohodnotnou roli vysoké školy při řešení, plnění cílů a využívání výsledků projektu.
25
Centralizované rozvojové projekty 2019
Čerpání rozpočtu – podmínky částky kapitálových a běžných finančních prostředků → nelze měnit, osobní náklady a cestovní náhrady → snížit o max. 20 % a nelze navyšovat, ostatní položky rozpočtu → snížit či zvýšit o max. 20 %, není možné hradit nákup, opravu a údržbu dopravních prostředků a režijní náklady, do rozpočtu projektu nesmí být zakalkulován zisk a ani nesmí být fakticky realizován.
26
Centralizované rozvojové projekty 2019
Řízení o žádosti o poskytnutí dotace ministerstvo v souladu v souladu s § 14j odst. 2 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, připouští odstranění vad v žádosti o dotaci, doložení dalších podkladů nebo údajů nezbytných pro vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace a úpravu žádosti na základě doporučení ministerstva, před skončením řízení o žádosti je ministerstvo v souladu s ustanovením § 36 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, povinno vyzvat vysokou školu k seznámení se s podklady pro rozhodnutí → toto neplatí, pokud se žádosti v plném rozsahu vyhovuje nebo se vysoká škola práva vyjádřit se k podkladům pro rozhodnutí vzdala.
27
Centralizované rozvojové projekty 2019
Hodnocení žádosti o dotaci hodnocení se dělí na formální a věcné, při formálním hodnocení žádosti bude posuzováno: dodržení termínu pro podání žádosti, řádné, úplné a správné vyplnění žádosti, podání žádosti oprávněným žadatelem (vysokou školou), dodržení přípustné výše požadované dotace, podpis osoby oprávněné jednat za žadatele (vysokou školu), datum podpisu a připojení všech požadovaných příloh žádosti. žádost, která splnila podmínky formálního hodnocení, bude posuzována po věcné stránce.
28
Centralizované rozvojové projekty 2019
Věcné hodnocení žádostí o dotaci a projektů v rámci věcného hodnocení budou hodnoceny jak dílčí části projektů, tak kompletní projekty ve vzájemné souvislosti, věcné hodnocení předložených žádostí provádí Rada programů, složená ze zástupců ministerstva, České konference rektorů a Rady vysokých škol, pro posuzování projektů v rámci výběrového řízení jsou stanovena hodnotící kritéria uvedena ve Vyhlášení centralizovaného rozvojového programu pro VVŠ 2019.
29
Centralizované rozvojové projekty 2019
Věcné hodnocení žádostí o dotaci a projektů pokud bude vysoká škola ministerstvem vyzvána k úpravám žádosti o poskytnutí dotace, předloží v termínu stanoveném ministerstvem v jednom vyhotovení v listinné podobě tu část žádosti nebo ty části žádosti, kterých se bude úprava týkat, dokumenty budou rovněž zaslány v elektronické podobě se všemi náležitostmi (podpisy, razítka) na ovou adresu proti rozhodnutí o poskytnutí dotace a proti rozhodnutí o neposkytnutí části dotace nebo celé dotace nelze podat řádný opravný prostředek, nelze jej přezkoumat v přezkumném řízení s výjimkou ustanovení § 153 odst. 1 písm. a) správního řádu, ani nelze žádat obnovu řízení.
30
Centralizované rozvojové projekty 2019
Předkládní zpráv o vysledků řešení a vyhodnocení projektů závěrečné zprávy se předkládají v jednom vyhotovení v listinné podobě a v elektronické podobě (datovou schránkou) do 28. února 2019, koordinující vysoká škola předkládá závěrečnou zprávu za celý projekt, jejíž součástí jsou dílčí zprávy spoluřešitelských vysokých škol, případné změny provedené v rozpočtu projektu v rámci jeho řešení musí být vysokou školou v závěrečné zprávě náležitě zdůvodněny, vysoké školy provedou u projektů, na jejichž řešení se podílely, kontrolu, jež se bude týkat alespoň 30 % celkové finanční částky přidělené na řešení projektů v roce 2019, výsledky kontroly zašlou vysoké školy ministerstvu do 31. března 2020.
31
Centralizované rozvojové projekty 2019
Předkládní zpráv o vysledků řešení a vyhodnocení projektů vysoké školy (koordinující i spoluřešitelské) provedou vyhodnocení průběhu řešení projektů za rok 2019, vysoké školy budou informovat ministerstvo o způsobu a termínu konání vyhodnocení na adresu nejméně 10 pracovních dnů před jeho konáním; zástupce MŠMT má právo se tohoto vyhodnocení zúčastnit, vyhodnocení musí proběhnout do 25. února 2020, kopie zápisu z vyhodnocení bude zaslána ministerstvu do 28. února 2020.
32
Centralizované rozvojové projekty 2019
Předkládní zpráv o vysledků řešení a vyhodnocení projektů ministerstvo může do 31. prosince 2019 požádat koordinující vysoké školy, aby do 25. února 2020 provedly ve spolupráci se spoluřešitelskými vysokými školami veřejné vyhodnocení průběhu řešení, výstupů a výsledků kompletních projektů (vč. dílčích částí), které koordinovaly, vysoké školy budou informovat ministerstvo o způsobu a termínu konání na ovou adresu nejméně 10 pracovních dnů před jeho konáním, zástupce MŠMT má právo se tohoto vyhodnocení zúčastnit.
33
Centralizované rozvojové projekty 2019
Kontrola použití dotace ministerstvo provede na vybraných vysokých školách veřejnosprávní kontrolu použití poskytnuté dotace, kontrola ministerstva bude zpravidla provedena alespoň u 5 % celkového objemu poskytnuté dotace.
34
Centralizované rozvojové projekty 2019
Řízení o odnětí dotace řízení o odnětí dotace může ministerstvo zahájit v případech uvedených v § 15 odst. 1 písm. a) až f) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, řízení o odnětí dotace probíhá podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.
35
Centralizované rozvojové projekty 2019
Žádost o změnu rozhodnutí o poskytnutí dotace vysoká škola může požádat ministerstvo o změnu práv a povinností uvedených v rozhodnutí o poskytnutí dotace, a to konkrétně o: změnu poskytnuté částky, změnu lhůty, v níž má být dosaženo účelu dotace, změnu podmínek poskytnutí dotace a změnu povinností, jejichž nedodržení není neoprávněným použitím dotace. podmínky žádosti jsou uvedeny ve Vyhlášení centralizovaného rozvojového programu pro VVŠ 2019.
36
Děkujeme za pozornost.
37
Institucionální program 2019-2020
38
Institucionální program 2019-2020
cílem Institucionálního programu je přispět k naplňování jednotlivých prioritních cílů Dlouhodobého záměru ministerstva, Plánů realizace pro roky 2019 a 2020 a na ně navazujících cílů jednotlivých vysokých škol, institucionální plán předložený VŠ v rámci institucionálního programu bude obsahovat návrh sledovatelných ukazatelů výkonu a jejich cílových hodnot, kterými VŠ prokáže splnění stanovených cílů, v rámci institucionálních plánů VŠ rozdělí min. 10 % z finančních prostředků na vnitřní soutěž, v rámci vnitřní soutěže jsou vypsány dva okruhy: Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů, Tvůrčí práce studentů směřující k inovaci vzdělávací činnosti, formu a rozsah vnitřní soutěže si VŠ stanoví sama, popíše ji rámcově v předkládaném institucionálním plánu.
39
Institucionální plán 2019-2020
institucionální plán bude obsahovat zejm. popis konkrétních cílů, které se VŠ zavazuje dosáhnout do roku 2020, a jejich návaznosti na prioritní cíle Dlouhodobého záměru ministerstva a dlouhodobého záměru dané VŠ → tyto cíle musí přímo popisovat změnu kvality nebo povahy vykonávaných činností VŠ, popis hlavních kroků a aktivit plánovaných k dosažení stanovených cílů, včetně harmonogramu, zodpovědných gestorů a pokud možno orientační finanční náročnosti těchto plánovaných kroků a aktivit, popis relevantních ukazatelů výkonu, jejichž prostřednictvím lze doložit míru dosahování stanovených cílů, včetně výchozích (k roku 2018 nebo posledním známým údajům) a cílových (jichž vysoká škola hodlá dosáhnout k datu ) hodnot, přičemž ukazatele mohou být kvantitativní i kvalitativní povahy → cílovou hodnotu každého indikátoru si stanoví každá vysoká škola sama a její výši zdůvodní.
40
Institucionální plán 2019-2020
celkovou předpokládanou finanční náročnost naplňování cílů institucionálního plánu, včetně rozdělení na investiční a neinvestiční prostředky, uvedenou celkem pro celé období let 2019–2020 a samostatně pro rok 2019, institucionální plán bude vypracován formou textového dokumentu, institucionální plán může obsahovat další přílohu či přílohy, např. ve formě tabulky.
41
Institucionální plán 2019-2020
Předkládání VŠ předloží ministerstvu institucionální plán do 15. listopadu 2018, 2 výtisky v listinné formě a v elektronické podobě na adresu institucionální plán musí být projednaný správní radou VŠ, VŠ nepřeloží ve stanoveném termínu → ztrácí nárok na poskytnutí příspěvku.
42
Institucionální plán 2019-2020
Projednání institucionální plán musí být projednán s ministerstvem, ministerstvo může v rámci projednávání doporučit změny a úpravy institucionálního plánu, ministerstvo si vyhrazuje právo neschválit institucionální plán, pokud: nebude vyhovovat požadavkům Vyhlášení IP , nebude obsahovat dostatečný soubor ukazatelů umožňující sledování a vyhodnocení naplňování stanovených cílů.
43
Institucionální plán 2019-2020
Výše a čerpání příspěvku výše příspěvku na plnění cílů institucionálních plánů je stanovena na celé období 2019–2020, každý rok bude vyplacena jedna polovina vypočtené částky podle podmínek stanovených ve Vyhlášení, výše příspěvku je ministerstvem pro konkrétní vysokou školu stanovena na základě ukazatelů uvedených ve Vyhlášení IP , investiční činnost bude tvořit max. 35 % z poskytnutého příspěvku na jeden kalendářní rok, z příspěvku není možné hradit nákup, opravu a údržbu dopravních prostředků a režijní náklady.
44
Institucionální plán 2019-2020
Podávání žádosti o příspěvek na rok 2019 žádost se podává do 15. února 2019 na předepsaném formuláři, žádost se podává datovou schránkou nebo v listinné podobě odboru podpory vysokých škol a výzkumu ministerstva, přílohou žádosti o příspěvek musí být institucionální plán splňující podmínky Vyhlášení IP projednaný s ministerstvem.
45
Institucionální plán 2019-2020
Podávání žádosti o příspěvek na rok 2020 žádost se podává do 14. února 2020 na předepsaném formuláři, žádost se podává datovou schránkou nebo v listinné podobě odboru podpory vysokých škol a výzkumu ministerstva, přílohou žádosti musí být: institucionální plán zahrnující případné změny schválené ministerstvem podle podmínek uvedených v části šesté Vyhlášení IP , průběžná verze zprávy o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za rok 2019 podle části sedmé Vyhlášení IP zjištění závažných nedostatků v plnění institucionálního plánu může vést k neposkytnutí nebo částečnému neposkytnutí příspěvku na rok 2020.
46
Institucionální plán 2019-2020
Změna institucionálních plánů VŠ může požádat ministerstvo o schválení změny, změny mohou být zohledněny pouze: při poskytnutí příspěvku na rok 2020, při předložení žádosti do 30. listopadu 2019. důvody žádosti o změnu: přesun finančních prostředků mezi investicemi a neinvesticemi na rok 2020, zrušení stanoveného cíle, snížení hodnoty či zrušení stanoveného indikátoru, v případech b) nebo c) musí být zrušené či snížení cíle/indikátory nahrazeny přidáním či zvýšením jiných cílů/indikátorů. žádost musí být zdůvodněna a musí k ní být připojeno vyjádření správní rady vysoké školy.
47
Institucionální plán 2019-2020
Vyhodnocení institucionálních plánů Průběžná verze zprávy o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za rok 2019: VŠ předloží ministerstvu do 31. prosince 2019, bude obsahovat informace k 31. říjnu 2019 vč. informací o využití příspěvku, při zjištění závažných nedostatků v plnění → neposkytnutí nebo částečné neposkytnutí příspěvku na rok 2020.
48
Institucionální plán 2019-2020
Vyhodnocení institucionálních plánů Úplné zprávy o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za roky 2019 a 2020: VŠ předloží ministerstvu do 31. dubna 2019 a do 30. dubna 2020, Budou obsahovat zejm.: přehled dosažených cílů a hodnot stanovených indikátorů, porovnání výchozích a cílových hodnot příslušných ukazatelů výkonu, zhodnocení způsobu/aktivity vedoucí k jejich dosažení; dodržení stanovené výše poskytnutých investičních a neinvestičních finančních prostředků, dodržení podmínek stanovených ve Vyhlášení.
49
Institucionální plán 2019-2020
Vyhodnocení institucionálních plánů VŠ provedou vyhodnocení průběhu řešení institucionálního plánu za daný kalendářní rok, vysoké školy budou informovat ministerstvo o způsobu a termínu konání vyhodnocení na adresu nejméně 10 pracovních dnů před jeho konáním; zástupce MŠMT má právo se tohoto vyhodnocení zúčastnit, vyhodnocení za rok 2019 se uskuteční do 15. dubna 2020, vyhodnocení za roky 2019–2020 se uskuteční do 15. dubna 2021. kopie zápisu ze závěrečného projednání za daný kalendářní rok bude ministerstvu zaslána společně s Úplnou zprávou o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za konkrétní kalendářní rok.
50
Děkujeme za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.