Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Petr Gazdík Kroměříž,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Petr Gazdík Kroměříž,"— Transkript prezentace:

1 Mgr. Petr Gazdík Kroměříž, 8. 3. 2018
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ Mgr. Petr Gazdík Kroměříž,

2 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
Zákon č. 472/2011 Sb. zavedl s účinností od do školského zákona šestiletá období výkonu práce na pracovním místě ředitele školy/školského zařízení („funkční“ období) Správné počítání šestiletých období je důležité pro správné stanovení doby, kdy zřizovatel může (ale nemusí) vyhlásit konkurs Školský zákon (§ 166 odst. 3) stanoví, že zřizovatel může vyhlásit konkurs „v období od začátku šestého do konce čtvrtého měsíce před uplynutím období šesti let…“

3 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
A) ředitel vykonával funkci již před situaci řešilo přechodné ustanovení zmíněného zákona č. 472/2011 Sb. – rozdělení do 3 „vln“

4 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
1. vlna - ředitel začal vykonávat funkci již před → ze zákona končilo funkční období dnem pokračoval-li tento ředitel po tomto datu nepřetržitě ve výkonu funkce (ať už po konkursu, nebo bez konkursu) → funkční období končí dnem únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 období kdy lze vyhlásit konkurs konec šestiletého období dnem případný začátek dalšího funkčního období

5 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
2. vlna - ředitel začal vykonávat funkci v rozmezí až → ze zákona končilo funkční období dnem pokračoval-li tento ředitel po tomto datu nepřetržitě ve výkonu funkce → funkční období bude končit dnem únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 období kdy lze vyhlásit konkurs konec šestiletého období dnem případný začátek dalšího funkčního období

6 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
3. vlna - ředitel začal vykonávat funkci po → ze zákona končilo funkční období dnem pokračoval-li tento ředitel po tomto datu nepřetržitě ve výkonu funkce → funkční období bude končit dnem únor 2020 březen 2020 duben 2020 květen 2020 červen 2020 červenec 2020 srpen 2020 období kdy lze vyhlásit konkurs konec šestiletého období dnem případný začátek dalšího funkčního období

7 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
B) ředitelé, kteří začali vykonávat funkci po šestiletá období se počítají ode dne, kdy začal vykonávat funkci (datum na jmenovacím dekretu) např. ředitel je ve funkci od → 6leté období končilo dnem nebyl-li vyhlášen konkurs → ředitel pokračuje dalším šestiletým obdobím, které končí dnem srpen 2017 září 2017 říjen 2017 listopad 2017 prosinec 2017 leden 2018 únor 2018 období kdy bylo možné vyhlásit konkurs konec šestiletého období dnem případný začátek dalšího funkčního období

8 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
POZOR: Šestileté období se prodlužuje o dobu, po kterou byl ředitel uvolněn pro výkon veřejné funkce (§ 166 odst. 9 školského zákona v aktuálním znění). Vyhlášení konkursu = zveřejnění povinných informací Konkurs je vyhlášen ve lhůtě podle § 166 odst. 3 školského zákona, je-li text vyhlášení v této lhůtě zveřejněn na úřední desce (nebo jiným způsobem). Text vyhlášení musí obsahovat: název funkce, název právnické osoby, kde bude vykonávána, předpoklady pro výkon funkce, název a adresu zřizovatele, kam se doručují přihlášky, obsahové náležitosti přihlášky, termín pro podání.

9 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
Vyhlášení konkursu ↔ odvolání ředitele z funkce Školský zákon (§ 166 odst. 3) stanoví, že pokud zřizovatel vyhlásí konkurs, musí zároveň odvolat ředitele k poslednímu dni šestiletého období – podmínka v zákoně. Odvolaný ředitel se může do konkursu přihlásit, svou práci obhájit a zřizovatel ho může znovu jmenovat.

10 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
Zákon č. 82/2015 Sb., kterým byl novelizován školský zákon, zrušil pravidlo jmenování ředitelů na dobu určitou 6 let. Ředitelům se tak s účinností od změnil jejich pracovní poměr na dobu určitou na pracovní poměr na dobu neurčitou. Ke změně pracovního poměru došlo na základě zákona ↔ nebylo nutné vystavovat nové jmenování. Systém šestiletých funkčních období tím nebyl dotčen.

11 Funkční období ředitelek/ředitelů škol a školských zařízení
Konkursy ve školství se řídí vyhláškou č. 54/2005 Sb. o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích. Vzorové materiály pro konkursy a doporučený postup k průběhu a organizaci řízení jsou na webu ZK → Informace pro obce → Odbor školství, mládeže a sportu Kontaktní osoby na odboru školství KÚ ZK: pro mateřské školy Mgr. Věra Korcová, telefon pro základní školy Mgr. Olga Vallová, telefon (okresy Zlín, Vsetín) Mgr. Dalibor Blecha, telefon (okresy Uherské Hradiště, Kroměříž)

12 Předškolní vzdělávání
Povinné předškolní vzdělávání je pro dítě od školního roku, který následuje po dni, kdy dosáhne pátého roku věku, do zahájení povinné školní docházky. Povinnosti obcí obec je povinna zajistit podmínky pro předškolní vzdělávání přednostně přijímaných dětí nárok na přednostní přijetí mají letos děti, které před začátkem školního roku dosáhnou nejméně 3 let za tímto účelem obec zřídí mateřskou školu nebo zajistí předškolní vzdělávání dětí v mateřské škole zřizované jinou obcí stanovit školský obvod pro MŠ podobně jako je stanoveno pro ZŠ (vydání obecně závazné vyhlášky) poskytnutí seznamu dětí (z evidence obyvatel) spádové škole ze školského obvodu, které mají a) ze zákona nárok na přednostní přijetí b) pro které je předškolní vzdělávání povinné

13 Předškolní vzdělávání
Zápis k předškolnímu vzdělávání Zápis k předškolnímu vzdělávání od následujícího školního roku se koná v období od 2. do 16. května. Podle stávajícího stavu legislativy, budou mít od roku 2020 nárok na místo v mateřské škole děti od dvou let věku.

14 Základní vzdělávání Zápis k povinné školní docházce
školské obvody → spádové školy → ředitel je povinen přednostně přijmout žáky s místem trvalého pobytu v příslušnému školském obvodu (ne aktuálního bydliště) obec poskytne škole s dostatečným předstihem před termínem zápisu seznam spádových dětí zápis k povinné školní docházce se koná v období od 1. do 30. dubna škola před zahájením zápisu zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup informace k organizaci a průběhu zápisu, které obsahují kritéria pro přijímání žáků, počet žáků, které je možné přijmout, popis formálních a případných dalších částí zápisu, popř. další údaje

15 Základní vzdělávání Přípravné třídy základní školy
Pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky. Od školního roku 2017/2018 nově platí, že v přípravné třídě základní školy se mohou vzdělávat děti, u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj a kterým byl současně povolen odklad povinné školní docházky. Děti, kterým nebyl povolen odklad povinné školní docházky, tedy není možné do přípravné třídy základní školy zařadit. Přípravnou třídu je možné zřídit, pokud se v ní bude vzdělávat nejméně 10 dětí. Pokud se do přípravné třídy nepřihlásí dostatečný počet dětí, může ředitel požádat zřizovatele o povolení výjimky z nejnižšího počtu dětí podle § 23 odst. 4 školského zákona. Zřizovatel může výjimku povolit za předpokladu, že uhradí zvýšené výdaje na vzdělávací činnost školy.

16 Základní vzdělávání Přípravné třídy základní školy
Přípravná třída je jedna z možností, jak plnit povinné předškolní vzdělávání. Ke zřízení přípravné třídy základní školy zřizované obcí je nezbytný souhlas krajského úřadu. Více informací na: Kontaktní osoby na odboru školství KÚ ZK: pro mateřské školy Mgr. Věra Korcová, telefon pro základní školy Mgr. Olga Vallová, telefon (okresy Zlín, Vsetín) Mgr. Dalibor Blecha, telefon (okresy Uherské Hradiště, Kroměříž)

17 Reforma financování regionálního školství
MŠMT připravuje reformu financování regionálního školství, která má platit od Již nebude jediným kritériem financování počet dětí, žáků, studentů, ale bude částečně zohledňován i poskytovaný rozsah vzdělávání (bude omezen tzv. Phmaxem, tj. počtem vyučovacích hodin hrazených ze státního rozpočtu). Reforma financování si vyžádá posílení financování regionálního školství v řádu miliard korun a vzhledem k síti škol a školských zařízení v našem kraji (průměrné platy regionálního školství u nás patří k nejnižším v ČR), by si měla většina organizací finančně polepšit.

18 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Alokace pro Zlínský kraj: 98,933 mil Kč Povinné aktivity: Podpora polytechnického vzdělávání Podpora čtenářské a matematické gramotnosti Doba realizace 29 měsíců

19 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Polytechnické vzdělávání Čtenářská a matematická gramotnost Pedagogické kabinety Kariérové poradenství

20 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Polytechnické vzdělávání Spolupráce SŠ se ZŠ a MŠ Aktivity Sdílení dílen ZŠ Polytechnické vzdělávání v MŠ Kroužky pro ZŠ Kroužky pro SŠ Modulové vzdělávání: 15 lekcí – témat Aktivity pro MŠ 13 lektorů = 1lektor na ORP Aktivity pro gymnázia Možnost pro MAP Zapojeno: Zahrnout tento systém do projektu MAP II. 102 ZŠ Možné i pro třídu ZŠ (družiny) 35 MŠ 13 gymnázií MAP mají možnost zajistit osobu pro lektorskou činnost a zvolit MŠ, ve kterých proběhne polytechnické vzdělávání pro MŠ

21 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Vzdělávání PP Čtenářské strategie Matematické modelování reálných situací Kritické myšlení Finanční gramotnost a základy práce s daty v Excelu Tvořivý sloh Multimediální podpora - výukové digitální hry Čtenářství jako postoj Mediální výchova Užití PC ve výuce matematiky Vzdělávání žáků Výuka žáků se specifickými vzdělávacími potřebami se zaměřením na matematiku Přechod ze ZŠ na SŠ MAP mají možnost vyslat své učitele atd. Vzdělávání PP pro VČA MAP mají možnost vyslat své učitele do vzdělávání – jsou ještě volná místa

22 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Pedagogické kabinety = platformy pro Český jazyk vzdělávání pedagogických pracovníků nové didaktiky, metodiky Matematika sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe Cizí jazyky ICT nové metody a formy výuky spolupráce se systémovými projekty (zejména SYPO) – návaznost na metodické kabinety organizované NIDV Fyzika Biologie Chemie MAP mají možnost nominovat své zástupce do pozice vedoucí sekce pro ZŠ

23 Spolupráce KAP a MAP v projektu IKAP
Kariérové poradenství Vzdělávání kariérových poradců Centrum KP Akreditované vzdělávání KP Navazuje na šablony Tvorba metodiky KP Supervize Metodická podpora Vzdělávací materiály Poskytování konzultací Akce Databáze KP Webová aplikace Dny řemesel Veletrh práce a vzdělávání Informační platforma Technické jarmarky Dotazník profesních zájmů Girls‘ Day Gamifikace KP Orientace na trhu práce MAP mají možnost vyslat své kariérové poradce do vzdělávání – jsou ještě volná místa

24 Děkuji za pozornost Mgr. Petr Gazdík


Stáhnout ppt "Mgr. Petr Gazdík Kroměříž,"

Podobné prezentace


Reklamy Google