Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE SOCIÁLNÍ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: předmět: Psychologie prodeje
2
XIII. SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE
OSOBNOST V SOCIÁLNÍM PROSTŘEDÍ
3
CÍL Student na základě pojmového aparátu charakterizuje osobnost v sociálním prostředí Řeší simulační situace lidského soužití ve skupině
4
ČLOVĚK VE SKUPINĚ Skupina
Soubor určitého počtu osob, které vstupují do sociálního styku /interakce/ a v těchto vztazích se snaží dosáhnout určitého cíle Znaky skupiny interakce společné cíle a motivy /jak skupina bude jednat/ trvalé vzájemné vztahy – předpisy chování, systém pozic, statusů a rolí /
5
Pozice – umístění ve skupině
Role – očekávané a realizované chování, předpis, patří k určitému místu ve skupině Norma – daná skupinou
6
Struktura skupiny mocenská sociometrická komunikační
7
Klasifikace /třídění/ skupin
Primární Sekundární Malá skupina Velká skupina
8
Klasifikace /třídění/ skupin
Formální Neformální Referenční Členská
9
Formování – vývin skupin
1/ seznamování se navzájem 2/ bouření 3/ normování 4/ optimální výkon 5/ ukončení skupiny
10
Možnosti jak ve skupině uspět
skupině se podřídím – skupinový konformismus změna mých norem a postojů ponechám si odchylné chování – skupinový tlak – podřízení odchod ze skupiny /sám nebo vyloučení/
11
KONTROLNÍ OTÁZKY 1/ Popiš jak se vyvíjejí a formují soc. skupiny
2/ Definuj pojem sociální skupina 3/ Co značí pojem skupinový konformismus
12
Děkuji za pozornost
13
Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, s ISBN Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, s ISBN Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.