Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí
2
Připravíme si sůl, misku nebo zavařovací sklenici a vařící se vodu.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
3
Do misky nalijeme asi 10 polévkových lžic vařící se vody a 5 polévkových lžic soli, mícháme, dokud se sůl nerozpustí. Misku s roztokem postavíme na teplé místo. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
4
Při odpařování vody se začínají ze soli tvořit krystalky.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
5
Po vyklepnutí z misky jsou krystalky krásně pozorovatelné.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
6
Po pokusu se vydáme s dětmi do solné jeskyně
Po pokusu se vydáme s dětmi do solné jeskyně. Děti si s krystalky soli můžou krásně hrát, omakat je. Jedlou sůl můžeme dát dětem k ochutnání. Relaxaci dětí v jeskyni můžeme podbarvit příběhem „Sůl nad zlato“ na motivy Boženy Němcové. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
7
Použité odkazy Vlastní fotografie
8
Metodický pokyn Integrovaný blok:
Popis Materiál slouží jako návod „krok za krokem“, jak na pokus se solí. Děti podle obrazového materiálu mohou samy, jen s pomocí paní učitelky, pracovat. Poslední obrázek slouží jako námět, jak je možné s tématem sůl dále pracovat. Očekávání a cíle Seznámení se s jednoduchým pokusem Seznámení se s výrobou soli, s jejím dalším využitím. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
9
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení
zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
10
Práce s interaktivním výukovým materiálem
Dle obrazového materiálu provádíme pokus a hodnotíme, porovnáváme výsledek – krystalizaci. Dětem na základě materiálu vysvětlujeme proces krystalizace, odpařování vody. Celý pokus můžeme podbarvit pohádkou „Sůl nad zlato.“ S dětmi si povídáme, k čemu sůl využíváme, jak hodně je pro nás potřebná – sypání silnic, zdroj jodu pro lidi i zvířata. Celý projekt můžeme zakončit návštěvou solné jeskyně. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
11
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ
Cílem práce je seznámit děti s možností pokusu – vytvoření si vlastních krystalů soli. Potřebnými pomůckami doplníme kufřík – miska, sklenice, sůl, lžíce, voda, popř. bavlnka, lupa. Postupujeme dle přiloženého obrazového materiálu či slovních pokynů. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
12
Prvky polytechnické výchovy
Provádět jednoduché úkony s pracovním materiálem. Spontánně vyprávět zážitky z pokusu. Pojmenovat věci a jevy při pokusu. Všimnout si a rozpoznat, co se změnilo. Rozlišit hmatem vlastnosti předmětu. Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
13
Cíle polytechnické výchovy
Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.