Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
2
RYSY VZDĚLÁVACÍ SLUŽBY:
Nehmatatelnost Neostrost Nedělitelnost Proměnlivost Pomíjivost
3
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Posouzení kvality práce školy – velmi obtížná záležitost Kvalita vyjadřuje skutečnost, že některé věci jsou lepší než jiné
4
KDO SE KVALITOU ZABÝVÁ? Jednotlivé subjekty vzdělávací soustavy: školy, zřizovatelé, inspekce Veřejnost
5
PROČ SE KVALITOU ZABÝVAJÍ?
- Otázka přerozdělování omezených finančních prostředků a efektivita jejich vynaložení - Opodstatněnost přidělení akreditace vzdělávacímu programu - Růst konkurence – přesvědčit zákazníka o vyšší kvalitě - Multikulturní vlivy – mezinárodní mobility studentů, učitelů, rodin
6
Čeho si všímá vedení školy?
VNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá vedení školy? - kvality vzdělávacích programů - vybavení školy - personálního zajištění výuky - dalšího vzdělávání učitelů - kontroly - výstupů
7
VNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá zákazník? (žáci, studenti, rodiče, potenciální zaměstnavatelé, veřejnost – odborná, laická) Kvalita = vnímání kvality - očekávání Kde Kdo Jak
8
JAK POSÍLIT POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ ZÁKAZNÍKA:
- vyšší informovaností – po celou dobu studia - péčí o stálost úrovně vzdělávání na škole - přidanou hodnotou – přednášky odborníků, exkurze, stáže, sportovní, kulturní, společenské aktivity - kvalitou vnitřního prostředí školy – estetika, zajištění studijních služeb – knihovna (kopírka, odborná literatura i beletrie, anotační služby)
9
VNÍMÁNÍ KVALITY Marketingový pohled na kvalitu vzdělávacích služeb musí zahrnovat vždy zejména pohled a vnímání kvality žákem, studentem Postoje žáků a studentů se velmi liší od potřeb a postojů veřejnosti (! neúspěšní žáci a studenti)
10
Růst kvality školy – dlouhodobý proces
zdroje kvality ve vzdělávání: profesionální učitelský sbor vysoké morální hodnoty vynikající výsledky žáků specializace podpora rodičů využívání moderních technologií silné a cílevědomé vedení vyvážené kurikulum dobré klima školy velmi dobře udržované budovy
11
Kdy? - když mají vhodné pracovní prostředí
KDO VYTVÁŘÍ KVALITU? Lidé Kdy? - když mají vhodné pracovní prostředí - když mají podporu a uznání jejich úspěchů a výsledků
12
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Jak pečovat o kvalitu? Naslouchat svým zákazníkům Odpovídat na jejich potřeby a požadavky
13
HODNOCENÍ KVALITY Tradiční metody hodnocení dle úrovně výstupů školy – závěrečné zkoušky – neobjektivní a nepostihují komplexní práci školy, proto byly vytvořeny nové procedury a mechanismy (evaluace kvality škol)
14
Oblasti kvality školy (NUOV)
1. Podmínky ke vzdělávání 2. Obsah a průběh vzdělávání 3. Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání 4. Výsledky vzdělávání žáků 5. Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků 6. Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům
15
ZDROJE SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: EKKA, ISBN
16
DĚKUJI ZA POZORNOST KRÁSNÉ JARO!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.