Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
BENEFIT7 Věra Chládková Oddělení řízení grantových schémat
2
www.eu-zadost.cz registrace přihlášení
K podání žádosti v OP VK nutno vyplnit elektronickou žádost, která je k dispozici na webových stránkách Úvodní okno: Již fungují aktuální provozní informace portálu, kde se dovíte o blížících se odstávkách systému a novinkách v instalacích…důležití sledovat a případně svou žádost upravit, aby seděla na aktuální verzi systému Pokud ještě nemáme vytvořený účet, musíme se nejprve zaregistrovat Pokud už jste zaregistrovaní stačí se přihlásit
3
Registrační formulář Pokud jsme zvolili tlačítko REGISTRACE, nabídne se k vyplnění formulář ( slouží jako přihlašovací jméno do systému Benefit) Po vyplnění údajů ve formuláři – odešleme registrační údaje pomocí příslušného tlačítka
4
Potvrzení registrace, aktivace
Během několika minut vám na ovou adresu vyplněnou v registračním formuláři přijde s potvrzením registrace Tu musíte ještě dokončit otevřením odkazu uvedeném v mailu, do uvedené doby…
5
Přihlášení do systému Rozevřením odkazu se dostanete do Benefitu k vyplnění přihlašovacích údajů
6
Založení nové žádosti založení nové žádosti Založení nové žádosti
V tabulce vpravo se budou objevovat již založené žádosti
7
Seznam formulářů Vyberu správný operační program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost
8
Výběr konkrétní výzvy Dále se zobrazí seznam vyhlášených výzev v rámci OP VK – musím vybrat grantové projekty, II. Výzvy LK, a správnou oblast podpory – 1.1, 1.2, 1.3
9
Vyplňování webové žádosti
Typy záložek Navigace Operace se žádostí Datová oblast žádosti (slouží k vyplňování vlastního textu žádosti) Záložky vyplňujte postupně, některé jsou provázané a data se mezi nimi načítají Jednotlivé záložky se dají rozdělit do třech skupin –Navigace, Operace se žádostí a Datová oblast žádosti Konto žádostí – přepne na úvodní okno, kde jsou zobrazeny všechny založené nebo nasdílené žádosti Nápověda- zobrazí nápovědu pro aktivní záložku Pokyny řídícího orgánu - ??? Nefunguje Přístup k žádosti – pokud chci někomu žádost nasdílet – udělit mu přístup do žádosti – můžu vybrat ze dvou typů – s možností editace nebo pouze náhled, pokud mi někdo žádost nasdílí a z nějakého důvodu chci přístup zrušit, nemusím již čekat až to udělá, mohu sdílení zrušit tlačítkem, které se zobrazuje pouze pokud mám nějakou žádost nasdílenou – zrušení sdílení Kontrola – v jakékoliv fázi vyplňování žádosti – zkontroluje zda jsou všechna pole vyplněná, zda se schodují částky v jednotlivých záložkách apod., Pozor, Benefit nehlídá povolená % v rozpočtu Finalizace – používá se po vyplnění žádosti, uzavře žádost pro další přepis a přidělí jí tzv. unikátní kód hash, pomocí kterého bude načtena do našeho systému Monit. Čas finalizace nesmí být po čase uvedeném ve výzvě. Pozdě finalizovanou žádost nejde v žádném případě zaregistrovat jako odevzdanou. Tisk – načte žádost do formátu pdf., tato se vytiskne a uloží v elektronickém formátu, pozor je nutno vytisknout skutečně zfinalizovanou žádost, v záhlaví se ukazuje hash, který musí být schodný s elektronickou verzí. Finalizaci lze stornovat a žádost znovu opravit…zvláště v tomto případě pozor na platný hash v tištěné verzi !!! Datová oblast žádosti – obsahuje několik záložek, které se musí všechny vyplnit. Jedná se o vlastní text žádosti. Záložky se mají vyplňovat postupně, některé jsou spolu provázané a data se mezi nimi vzájemně načítají.
10
Přístup k žádosti
11
Vyplňování webové žádosti
Barevné rozlišení polí Žlutá – povinná Šedá bez orámování – vyplňují se automaticky Šedá s orámováním – nepovinná Rozevírací seznam = nabídka/číselník Nápověda k oknu Žlutá pole – povinná, Šedá bez orámování – přetahují se sama z jiných záložek, nevyplňujíse, Šedá s orámováním – nepovinná Modrý čtvereček – rozevírací seznam, ze kterého se vybírá údaj pro doplnění Nápověda daného okna – pokud najedu na okno myší
12
Datová oblast žádosti Data na záložkách je nutné ukládat průběžně u
jednotlivých záložek
13
Identifikace žádosti Vyplňuje se pouze název – orientační pro nás jako uživatele, nemusí být shodný s názvem žádosti – pokud nevyplním, zůstane zde číselná řada… Po vyplnění každé záložky musím stisknout ULOŽIT
14
Projekt max 30.3.2015 Prioritní osa 7.1
Oblast podpory 7.1.1…7.1.2…7.1.3
15
Žadatel projektu Seznam subjektů oprávněných k předkládání žádostí o finanční podporu uveden vždy v konkrétní výzvě (bod 7) Tyto subjekty musí splnit kritéria oprávněnosti stanovená Příručkou pro žadatele, verze 7 (kap Kritéria oprávněnosti) V Příručce jsou dále uvedeny podmínky, které vedou k nesplnění kritéria oprávněnosti žadatele
16
Žadatel projektu 1 2 Validace ARES - načtení základních údajů z administrativního registru ekonomických subjektů Ministerstva financí ČR, po správném zvalidování dojde k automatickému vyplnění dalších kolonek záložky Chybná validace ARES – v případě že automaticky vyplněná data neodpovídají skutečnosti, je nutné zařídit si opravu dat v Registru ekonomických subjektů….to nějakou dobu trvá…v průběhu 1. výzvy ŘO nastavil následující postup – validace ARES lze obejít individuálně pomocí zadání speciálního kódu v Benefit7 a následně ručního potvrzení, že je organizace na ARES validní. Postup: Žadatel kontaktuje ŘO, ŘO požádá o nasdílení projektové žádosti, provede ručně kontrolu validace a provede validaci pomocí kódu nebo zašle kód žadateli a ten zvaliduje sám…. Je plátcem DPH vzhledem k aktivitám projektu – v 1 platí že pokud nevybíraám peníze, projekt negeneruje příjem, nejedná se tedy o ekonomickou činnost a tudíž žadatelé vystupují ve vztahu projektu jako neplátci DPH, více Finanční manažer Počet zaměstnanců - průměrný přepočtený počet zaměstnanců za poslední za poslední uzavřené účetní období Typ žadatele – výběr z číselníku Podíl na nákladech - Pokud projekt nemá partnera, musí se rovnat celkovým nákladům projektu, pokud má projekt partnera/y s finančním příspěvkem, musí se součet za všechny partnery spolu s žadatelem rovnat celkovým nákladům projektu Příjemce veřejné podpory, podpory de minimis v posledních třech letech (roky včetně roku podání žádosti) Zkušenosti žadatele s realizací a řízením projektů v oblasti RLZ – jaké projekty jste v minulosti realizovali v oblasti RLZ? Napište cíle projektu, aktivity a program, z něhož je byl projekt podpořen Zkušenosti s prací s cílovou skupinou – vypsané zkušenosti musí být ověřitelné ULOŽIT
17
Žadatel projektu
18
Adresa žadatele Zadávají se dvě adresy – oficiální adresa se načítá automaticky, nutno zadat ještě kontaktní adresu, i pokud jsou shodné: pomocí tlačítka Kopírovat záznam (změním pouze typ adresy) nebo Nový záznam (zadám jinou adresu pro doručení) Zadávám typ adresy, obec a psč vyberu ze seznamu a adresa se doplní sama z registru UIR-ADR
19
Osoby žadatele Statutární zástupce/i – pokud mají společné podpisové právo, uvádí se všichni a zaškrtne se společné podpisové právo Kontaktní osoba Musí se uvést obě funkce, pokud je to jeden člověk, mohu zaškrtnout současně obě funkce.
20
Partner projektu Upraveno: ve Výzvě k předkládání žádostí, bod 8;
podrobnější informace v Příručce pro žadatele, verze 7, kap Oprávněnost partnera projektu a pojem partnerství; a dále v Příručce pro příjemce, verze 5, kapitola 4 Typy partnerství při realizaci projektu a vzájemné vztahy příjemce dotace a partnera.
21
Partner projektu Princip partnerství Kritéria oprávněnosti partnera
Typy partnerství: partner s finančním příspěvkem partner bez finančního příspěvku
22
Partner projektu Při uzavírání partnerství v případě škol a školských zařízení nutné postupovat v souladu se zákonem č. 49/2009 Sb. Pokud uzavře příjemce pracovně právní vztah se zaměstnancem partnera na totožnou činnost, jakou má partner v projektu, nemůže stejnou činnost vykazovat v rámci partnerství, tzn. že náplň činnosti tohoto pracovně právního vztahu není partnerstvím. Pokud by totožná činnost byla vykazována jak partnerem, tak daným pracovníkem, jednalo by se o porušení pravidel partnerství = nezpůsobilé výdaje
23
Partner projektu v Benefit7
Partner projektu, Adresa partnera, Osoby partnera – podobné jako u žadatele Zdůvodnění zapojení partnera do projektu (jaký má toto partnerství přínos, proč konkrétně tento partner, proč nelze realizovat formou dodávky od dodavatele) Popis zapojení partnera (způsob jeho zapojení v příslušných aktivitách, podrobněji rozepsat na záložce Popis realizace klíčové aktivity) Zkušenosti partnera s řízením a realizací projektů RLZ Zkušenosti s prací s cílovou skupinou
24
Popis projektu Vyplňuje se: Cíle projektu Zdůvodnění potřebnosti
Popis cílové skupiny Zapojení a motivace cílové skupiny Přínos pro cílovou skupinu Rizika projektu Popis opatření na eliminaci rizik Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní Vazby na jiné projekty Vnitřní postupy řízení a organizace Podporované aktivity Základní nástroj hodnotitele při hodnocení Vaší žádosti Cíle projektu – jakých cílů chcete v projektu dosáhnout, vyjádřit změnu, kterou vynaložené prostředky přinesou Zdůvodnění potřebnosti projektu – proč je vhodné projekt realizovat vzhledem k nedostatkům zjištěným v příslušné oblasti – jaká je aktuální situace v této oblasti, co chcete změnit, proč právě pro tuto cílovou skupinu, proč s vybraným partnerem, proč by měl být realizován z veřejných zdrojů, v čem je projekt inovativní, jaký posun nastane v řešené problematice v dané oblasti po skončení projektu, na základě jakých zdrojů (analýz, dokumentů) dokládáte potřebnost projektu Popis cílové skupiny – jaké jsou potřeby této cílové skupiny, které její potřeby bude projekt řešit, jaká je velikost cílové skupiny, kolik osob plánujete do projektu zapojit? Zapojení a motivace cílové skupiny – pokud je několik cílových skupin, pro každou se popíše zvlášť – jak je budu motivovat ke vstoupení do projektu, jak konkrétně je zapojíte, jak je budete motivovat, aby úspěšně dokončili účast v projektu? Přínos pro cílovou skupinu – popsat přínos v širším kontextu, jaké výhody bude mít cílová skupina a co přinese účast projektu příslušníkům cílové skupiny? Rizika projektu – situace. Události, činnosti, které mohou ohrozit úspěšné dokončení realizace projektu Popis na eliminaci rizik – způsoby, jak lze uvedeným rizikům předcházet, případně pokud nastanou, jak je napravit Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF – jak budete naplňovat cíle a výstupy projektu v době udržitelnosti, což je pět let ode dne ukončení projektu – budou aktivity realizovány po ukončení projektu? V jakém rozsahu? Jaké zajistíte financování?V jakém rozsahu bude zachována spolupráce s partnery? Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní Vazby na jiné projekty – je-li projekt provázán s jiným předkládaným projektem a jakým způsobem Vnitřní postupy řízení a organizace – jak jsou nastaveny mechanismy a postupy pro řízení realizace projektu, popíše činnosti související s administrací projektu, které nemohou být popsány v klíčových aktivitách projektu (realizační tým projektu, povinná publicita,audit, kancelář projektového týmu, bankovní poplatky atd.) a vyčíslí související náklady. Název podporované aktivity – vybrat z číselníku
25
Území dopadu a realizace
filtr Dopad – územní působnost, tj. záměrné působení projektu na určité cílové území (územní jednotky musí být stejné úrovně) Území dopadu nemusí být stejné s adresou sídla žadatele, ale musí být součástí definovaného prostoru pro OP VK – Liberecký kraj Pokud je to možné, vymezím i okres a obec Pokud je dopad do více okresů, nemusím se zabývat výběrem obcí, pokud jich je hodně Jedná–li např. se o výuku pro více škol, jako území dopadu vyberu místo, kde výuka probíhá Územní dopad musí být znát z celého popisu projektu, proto nemusím řešit konkrétní obce Šipky přidat a odebrat NUTS 3 - kraje
26
Území dopadu a realizace
Realizace – místo, kde je projekt fyzicky realizován Realizované investice NUTS 3 – podíl plánovaných výdajů projektu v % vztahujících se k NUTS 3 = Liberecký kraj = 100 %
27
Klíčové aktivity Název klíčové aktivity – v přímé vazbě na podporované aktivity uvedené v příslušné výzvě (aktivity týkající se projektového řízení jsou pouze doplněním v rámci popisu a nikoliv samostatné aktivity – na záložce Popis projektu, pole Vnitřní postupy a řízení organizace) ESF způsobilé výdaje Křížové financování (z ERDF) Podrobný popis realizace klíčové aktivity - Popište podrobně jednotlivé fáze projektu a jejich konkrétní výstupy v klíčových/podporovaných aktivitách V případě, že pole pro popis klíčové aktivity není dostatečné, pokračujete v popisu prostřednictvím zadání opětovné klíčové aktivity, kde se doplní další dílčí body ke klíčové aktivitě Výdaje doplňujte na základě příslušných kolonek na záložce rozpočet projektu Součet celkem způsobilé výdaje za všechny aktivity ba mělo být minimálně ve výši 70 % celkových způsobilých výdajů na projekt, uvedených v rozpočtu Podrobný popis realizace klíčové aktivity – jaké činnosti se budou v rámci této aktivity realizovat Kteří členové realizačního týmu se budou na realizaci aktivity podílet, bude vyhlášeno výběrové řízení, bude se část aktivity realizovat formou dodávky? Jak se bude v rámci aktivity pracovat s cílovou skupinou? Jedná se o jednorázovou či průběžnou aktivitu? Popis nákladů vztahujících se na danou aktivitu (náklady na lektora) nevypisovat náklady, které se týkají projektu jako celku (publicita, účetnictví, projektové řízení atd.)
28
Klíčové aktivity Výstup klíčové aktivity
Organizace zajišťující klíčovou aktivitu – Vybere se z číselníku (zde je žadatel a partneři) Výstup klíčové aktivity – co vznikne nového – bylo něco vytvořeno, inovováno? Bylo-li inovováno, popište posun, jak doložíte inovaci Např. Počet proškolených osob, vytvořený x inovovaný studijní materiál, publikace, interaktivní webové sstránky projektu
29
Harmonogram aktivit Vyplňuje se pro jednotlivé aktivity a jednotlivé roky Postup: Rok Výběr klíčové aktivity Zaškrtnout příslušné měsíce Uložit záznam Opakovat pro všechny aktivity
30
Realizační tým Výběr typu pozice (manažerské či administrativní x odborné) Název Pozice Název subjektu (ten, kdo pracovníka zaměstná) Forma (pracovní smlouva/DPP/ DPČ) Úvazek (pracovní smlouva např. 100 nebo 50%; DPČ či DPP počet hodin za měsíc) Jednotka (počet hodin nebo %) Sazba (výše hrubé mzdy, u pracovní smlouvy měsíční, u DPČ/DPP hodinová) Jednotka (za hodinu x za měsíc) Pracovní náplň Manažerské či administrativní pozice – řídí nebo administrují projekt Odborné pozice – odborně zajišťují náplň projektu Název subjektu – ze seznamu, vybrat který subjekt pozici zajišťuje Pracovní náplň – nejčastější typ činnosti daného pracovníka, na jakých klíčových aktivitách se bude podílet a jakým způsobem, budou se k dané pozici vázat jiné než osobní náklady a režie?
31
Rozpočet projektu V jednotlivých kapitolách lze přidávat libovolný počet řádků V této záložce podrobně rozepíše finanční náležitosti jednotlivých položek Název nákladu a kód – přednastavené typy nákladů/výdajů…zde jen výřez Jednotka – Počet jednotek Jednotková cena DPH Celkem Procento Žadatel nevyplňuje přímo do velké tabulky, ale musí využít kolonky pod tabulkou Řádky ve kterých není nic uvedeno jsou součtové, vyplňují se automaticky Postup – označí se řádek, který chci vyplnit a ten se načte do kolonek pod tabulkou…ty vyplním a dám uložit Pokud použiji tlačítko nový záznam, u označeného řádku vytvořím další podkolonku Pokud chci zadané údaje odstranit, použiji Smazat záznam Plátce DPH (nárok na odpočet daně) – vybere příslušnou sazbu dle zákona o DPH č. 235/2004 Sb. Neplátce DPH – pole DPH je nepovinné
32
Rozpočet projektu – editace
1 2
33
Rozpočet projektu – nepřímé náklady
Zadáte procento NN (16/18 %) stanové na základě částky připadající na přímé náklady bez křížového financování (položka rozpočtu 09.01) Položky spadající do nepřímých nákladů jsou neaktivní, nelze do nich vyplňovat, ale v rozpočtu zůstávají viditelné. Při následujících změnách rozpočtu kontrolovat položku 09.01!
34
Přehled financování Příjmy projektu – příjmy, které vznikají v době realizace projektu a odečítají se od způsobilých výdajů projektu (snižují celkovou výši realizace podpory); nevznikají-li příjmy, vyplňte 0,- Soukromé spolufinancování – zde vyplňte 0,- Rozpad financí – přepočítá podíly jednotlivých zdrojů a doplní další kolonky na této záložce
35
Harmonogram čerpání Předpokládaný plán žádostí o platbu (předpokládaná částka a datum předložení žádosti o platbu) Postup: První ŽoP = záloha ve výši 25 % z celkových způsobilých výdajů projektu – první měsíc realizace projektu Druhá ŽoP – tři měsíce od podpisu smlouvy (následný interval by měl být tříměsíční) Poslední ŽOP – maximálně do dvou měsíců po termínu data ukončení projektu na záložce Projekt Součet všech plateb se musí rovnat celkovým způsobilým výdajům projektu V této záložce se uvádí částky předpokládaných způsobilých výdajů prokázaných žadatelem za každé monitorovací období realizace, a to souhrnně za žadatele i partnery. Přehled představuje plán jednotlivých požadavků na čerpání dotace, který slouží žadateli k rozvržení předpokládaných žádostí o platbu v určitém časovém období. V PPŽ opomíjí zálohu
36
Horizontální témata Vybrat vliv na rovné příležitosti a udržitelný rozvoj z číselníku Popsat a zdůvodnit vliv – např. konkrétně jaká aktivita podpoří rovné příležitosti, o kterou aktivitu udržitelného rozvoje se jedná.
37
Kategorizace pomoci Výběr hospodářské činnosti – č. 18 Vzdělávání
Výběr typu území – město x vesnice (města podle zákona č. 182/2000 Sb., o obcích) Výběr prioritního tématu Prostředky z EU v Kč – musí se rovnat částce v poli Strukturální fond na záložce Přehled financování (85% CZVP) Prostředky z EU v Kč – vyberu-li jedno prioritní téma, dám tam 85%, když více prioritních témat, součet všech 85%
38
Monitorovací indikátory
Vybírají se z rozevíracího seznamu, kam se automaticky načítají podle oblasti podpory Vyplňuje se plánovaná hodnota, kterou plánujete dosáhnout během realizace projektu a datum, kdy předpokládáte její dosažení a komentář Vyplněním se žadatel zavazuje k jejich splnění
39
Výběrová řízení Upraveno Příručkou pro příjemce, verze 5, kapitola 7 Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb…. Další záložky: Dodavatelé výběrového řízení - Zadejte pouze dodavatele, kteří vyhráli některé z ukončených nebo nenaplněných výběrových řízení. Detaily výběrového řízení – zadává se pouze v případě, že se vyplnila záložka Dodavatelé výběrového řízení Zákon č. 137/2006 Sb. Zakázky – Kč bez DPH…jsou veřejné zakázky malého rozsahu Upozornění na 2 stránkový seznam u postupu při VŘ, musí se klikat na šipku, aby se zobrazila další strana
40
Publicita Dodržovat pravidla publicity uvedená v PPŽ a PPP
relevantní Způsob zajištění publicity se vybere z rozevíracího seznamu (Zvláštní tiskové a mediální zprávy, Propagační předměty, Internetové stránky projektu, Informační a komunikační materiál atd.) Popíší se konkrétní opatření pro zajištění publicity Jaké aktivity v publicitě budete dělat, jak budete oznamovat veřejnosti, že čerpáte ze strukturálních fondů, případně ze státního rozpočtu
41
Synergické projekty Synergická vazba
Věcná vazba mezi dvěma projekty předloženými ve dvou OP stejným žadatelem, jejichž současné působení má potenciál přinést větší efekt ve srovnání se součtem efektů každého z projektů realizovaného odděleně Počáteční projekt Projekt podpořený z prostředků EU v programovém období Musí být ve stavu Projekt s vydaným rozhodnutím/podepsanou Smlouvou, Projekt v realizaci, Realizace ukončena…
42
Další projekty Projekty, které realizuje žadatel a které jsou financované z veřejných zdrojů (rozpočty obcí, krajů, státní rozpočet, fondy EU) Realizované nebo připravované v době podání žádosti Hodnocení projektů – synergie s ostatními OP = 1 bod
43
Přílohy projektu Číslo přílohy Název přílohy
Požadovaná příloha – pouze u povinných příloh, které jsou přednastavené, jinak nelze editovat Počet listů – listy tištěné verze Počet kopií – 1 Doložena – zaškrtnout Nerelevantní Datum schválení Popis Elektronická příloha Vkládat scany listinných příloh (tj. i s podpisy apod.) ! Velikost jedné přílohy max 4 MB Celková velikost max 20 MB (*pdf) Počet listů – v případě, že se k jedné příloze vztahuje více dokumentů, uvádí se souhrnně počet listů všech částí (v případě, že je dokument jako přílohu nutné rozdělit kvůli omezené velikosti souboru v Benefit7) Doložena – potvrzení, že jste skutečně přílohu přiložili elektronicky a předložili písemně Nerelevantní – pokud je doložení přílohy nerelevantní vzhledem k povaze projektu, např. u IPRM Datum schválení – u dokumentů, které podléhají schvalovacímu řízení (třeba u dokladu právní subjektivity ? ) Popis – žadatel stručně popíše obsah Elektronická příloha – přidat…načtu přílohu…nevytiskne se automaticky při tisku celé žádosti, odsud se natáhne pouze do našeho systému Monit 7 Povinné přílohy Doklad o právní subjektivitě Prohlášení o partnerství Doklad o IPRM
44
Kontrola, finalizace, tisk
Kontrola (proběhne automaticky při finalizaci) Finalizace (klíč žádosti + klíč verze = unikátní kód „hash“) = shoda s tištěnou verzí - bez finalizace nelze žádost odevzdat - lze stornovat (a poté znovu fin.) Tisk – žádost se vygeneruje ve formátu *pdf (+ Čestné prohlášení)
45
Termín výzvy Uveden ve výzvách. Vyhlášení 8. 2. 2012
Žádosti lze vyplňovat a finalizovat v aplikaci Benefit7 od do , do 16.00 Příjem listinných verzí žádosti od do , do 17.00
46
Kontaktní e-mail: opvk@kraj-lbc.cz
Další informace Kontaktní
47
Benefit7, administrativní stránka:
Prioriní osa 1 OŘGS Benefit7, administrativní stránka: Finanční stránka: OŠMTS Věcná stránka:
48
Benefit7, administrativní stránka:
Oblast podpory 3.2 OŘGS Benefit7, administrativní stránka: Finanční stránka: OŠMTS Věcná stránka:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.