Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TUL ICT panel při Národním ústavu pro vzdělávání Jednota školských informatiků
2
Téma do škol? 24. 4. 2017 GRAMOTNOST POZNÁVÁNÍ SVĚTA ROZVOJ odborník
technik uživatel
3
Je se od koho učit? SLOVENSKO 2008, 2010 a 2013
kontinuální příprava (výchova → obor) věková adekvátnost podpora DVUI ANGLIE (+ SKOTSKO) zlom 2013 ICT → Computing podpora vzdělávání, mentoring, komunita
4
Jaký je v tom rozdíl? ! různé modely, pojmy a definice (počítačová/informační/ICT gramotnost, informatika, počítačová věda, informační technologie) DIGITÁLNÍ GRAMOTNOST (uživatelské dovednosti) INFORMATICKÉ MYŠLENÍ (algoritmizace)
5
Jak je to tedy nyní? v klíčových kompetencích spíše skryto
vzdělávací obor Informační a komunikační technologie nebo ICT a Informatika (min. dotace hodina, ! předmět informatika) v ostatních oborech různě, spíše poskrovnu průřezové téma Mediální výchova
6
O čem se tedy uvažuje? kontinuita specifika průřezovost
na všech stupních ! Od kdy začít? Jak intenzivně? informatických témat ! Učit programování? V čem? Budou to učitelé umět? Co z konceptů zařadit? digitální gramotnosti ! Jak by se měla promítnout do všech oborů? Budou to učitelé chtít a umět?
7
Kdo na tom pracuje? Národní ústav pro vzdělávání – ICT panel
didaktik a koordinátor NÚV oboroví didaktici z univerzit učitelé ze střední školy učitelé ze základní školy členové Jednoty školských informatiků zaměstnanec České školní inspekce
8
? 2020 Jak to dopadne na školy? opilotované ve vybraných školách
s připravenými učebními materiály zakomponované do pregraduální přípravy budoucích učitelů na pedagogických fakultách s nabídkou vzdělávání učitelů z praxe zafinancované 2020
9
Děkuji za pozornost a těším se na diskusi.
Jan Berki, KAP FP TUL
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.