Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha"— Transkript prezentace:

1 Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Kvalita školy

2 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Děláme to, co máme dělat? Děláme to dobře?

3 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Jsou s naší prací spokojeni žáci? Jsou s naší prací spokojeni rodiče?

4 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Je s naší prací spokojený zřizovatel? Je s naší prací spokojena inspekce?

5 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Jsou s naší prací spokojeni zaměstnavatelé?

6 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Jsme my sami se sebou spokojeni?

7 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Jaké pracovníky požadují firmy? Adaptabilní Komunikativní Učící se Ovládající moderní technologie Přirozeně komunikující v anglickém jazyce Spolehlivé Schopné pracovat v týmu Zdravé

8 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Existuje něco, co signalizuje, že naše práce a její výsledky jsou špatné jsou průměrné jsou vynikající

9 Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy
Sociální přístup Podpora komunikace, spolupráce

10 Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy
Personalistický a humanistický přístup Vychází z potřeb žáků (Gardnerova teorie inteligencí) Žáci se učí

11 Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy
Technologizovaná pedagogika Je nutné udržet krok (kdo chvíli stál, stojí opodál)

12 Kvalita školy Současné pedagogické směry a trendy
Zužitkování potenciálu žáka Vysoká míra samostatné práce Příklad – žák základní školy absolvuje cca 800 hodin výuky cizího jazyka – jaký je výsledek? Co má vykonat žák, nemá dělat učitel

13 Kvalita školy Kvalitní podnik
Každá vynaložená koruna musí v kratší či delší době přinést koruny dvě, tři… čím více, tím lépe.

14 Kvalita školy Kvalitní vzdělání Škola základ života
Každá koruna vložená do vzdělávání musí v budoucnu přinést koruny dvě, tři - čím více, tím lépe.

15 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
1 Nabízí vlastní programovou vizi směřující k získávání potřebných sociálních, rozumových, emočních a pohybových dovedností

16 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
2 Rozvíjí příznivé klima školy, podporuje ohleduplnou komunikaci a multikulturní orientaci.

17 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
3 Zaměstnanci jsou si vědomi svého servisního postavení vůči dětem a plně respektují specifické rysy osobnosti dítěte

18 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
4 Učitelé přemýšlí o své práci a nabízejí co možná nejefektivnější metody a formy práce

19 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
5 Ve škole funguje pozitivní motivace širokou nabídkou různých aktivit, které vedou k osvojování a procvičování si řady sociálních a profesních dovedností.

20 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
6 Dobrá škola se snaží získávat doplňkové finanční a materiální zdroje a efektivně je využívat.

21 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
7 Dobrá škola disponuje vysoce odborně a lidsky kvalifikovanými učiteli a nepedagogickými zaměstnanci, kteří jsou spoluodpovědnosti za chod celé školy.

22 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
8 Dobrá škola nemá důvod zatajovat a zamlčovat sociálně patologické jevy, ale nabízí jejich odborné řešení.

23 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
9 Dobrá škola je učící se dynamickou institucí, která se sama vyvíjí tak, aby odpovídala co možná nejvíce představě rodičů a dětí. !?!?

24 Kvalita školy Desatero znaků kvalitní školy prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
10 Dobrá škola k sobě přitahuje další aktivní partnery, je efektivním komunitním centrem hodnotné kultury a vzdělanosti ve smyslu celoživotního vzdělávání.

25 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Existuje něco, co signalizuje, že naše škola vykazuje znaky dobré školy?

26 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Musíme se zabývat evaluací školy? Existuje centrální reálná vize rozvoje škol? Je vnější prostředí škol bezpečné, můžeme si dovolit upřímné hodnocení? Řídí vývoj škol koncepční odborníci?

27 Kvalita školy Máme zájem hledat odpovědi na zásadní otázky?
Je cílem školy zajištění skutečné kvality? Je cílem školy maximální naplněnost s částečnou rezignací na kvalitu? Mají ředitelé škol zájem se podílet na hledání odpovědí na tyto a podobné otázky? Má hledání odpovědí na tyto otázky nějaký smysl?

28 Kvalita školy „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, které pouze ukazují, kam jít, ale sami nejdou“ J. A. Komenský

29 Kvalita školy Děkuji za pozornost
Mgr. Pavel Říha ředitel ZŠ Otokara Březiny Jihlava, Demlova 34


Stáhnout ppt "Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha"

Podobné prezentace


Reklamy Google