Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
„KVALITNÍ A EFEKTIVNÍ VÝUKA ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉHO ŽÁKA
„KVALITNÍ A EFEKTIVNÍ VÝUKA ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉHO ŽÁKA - základní krok do života“ Projekt EU - OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2
Základní škola praktická, Základní škola speciální, Mateřská škola speciální Kladno, Pařížská 2199
realizátor projektu
3
Souhrnné informace o projektu
Číslo operačního programu: CZ. 1.07 Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo globálního grantu: CZ .1.07/1.2.33 Název globálního grantu: Rovné příležitosti dětí a žáků ve vzdělávání ve Středočeském kraji Číslo prioritní osy: Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Číslo oblasti podpory: Název oblasti podpory: Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními potřebami Číslo výzvy: Název výzvy: Středočeský kraj – Výzva č.1 pro GP – oblast podpory 1.2 Typ projektu: Grantový Kód prioritního tématu: Název prioritního tématu: Navrhování, zavádění a provádění reforem systémů vzdělávání a odborné přípravy s cílem rozvíjet zaměstnatelnost, zvyšování významu základního a odborného vzdělávání a odborné přípravy na trhu práce a neustálé zvyšování dovedností vzdělávacích pracovníků s ohledem na inovace a znalostní ekonomiku Typ území: Město
4
Cíl projektu Zavedení nových vyučovacích metod a forem práce u zdravotně postižených žáků strukturované učení projektové vyučování činnostní a prožitkové učení ICT výuka praktické vyučování v přírodě
5
Cílová skupina Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami /se zdravotním postižením/ - se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami, žáci s autismem, syndromem ADHD, s komunikačními obtížemi. Žáci se vzdělávají podle ŠvP „Učíme se pro život“ pro Základní školu speciální – díl I. a díl II. Pedagogičtí pracovníci – speciální pedagogové, vychovatelé a asistenti pedagoga - DVPP
6
Pedagogičtí pracovníci
Realizační tým Mgr. Taťána Semančíková Vedoucí manažer Mgr. Lenka Šípková Výkonný manažer Eva HÜblová Finanční manažer Mgr.Lenka Havlíková Manažer aktivity Mgr.Eva Rousová Manažer aktivity Mgr.Jana Vykouková Manažer aktivity Účastníci projektu Pedagogičtí pracovníci Žáci ZŠS
7
Manažer aktivity - Mgr. Lenka Havlíková
Klíčové aktivity 1. STRUKTUROVANÉ UČENÍ Manažer aktivity - Mgr. Lenka Havlíková CÍL: Vyučovat žáky metodou strukturovaného učení, která využívá strukturovaného prostoru, časového plánu, vizualizace, pravidelnosti, odměny. Speciálně upravené prostředí - pracovní a klidový prostor - pracovní místa pro individuální výuku - registry na pomůcky - strukturované krabice - didaktické, kompenzační a ICT pomůcky
8
Výstupy z aktivity 1. STRUKTUROVANÉ UČENÍ
2 sady vzdělávacích materiálů – 200 strukturovaných krabic vybavených didaktickými pomůckami /fotky piktogramy, makety různých předmětů, komponenty po rozvoj jemné motoriky, obrázky,…./ Komunikační knihy a tabulky Databáze obrázkového systému /metodika po učitele/ pro jednotlivé činnosti z oblasti smyslové a rozumové výchovy Edukační profily žáků Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Vzdělávání žáků s autismem a žáků se zdravotním postižením“ Workshop a analýza z něj na téma „Zavádění metody strukturovaného učení“ Fotodokumentace z výuky Archivace na CD
9
Manažer aktivity - Mgr. Eva Rousová
Klíčové aktivity 2. ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VYUŽÍVÁNÍ ICT Manažer aktivity - Mgr. Eva Rousová CÍL: Naučit žáky ovládat PC pomocí dotykového monitoru, speciální klávesnice a speciální myši – tím otevřít žákům přístup k informačním technologiím, podpořit možnost získávat informace a dovednosti v praktických aktivitách. Využívat při výuce, v ŠD a zájmové činnosti – k ovládání výukových programů, speciálních a samostatně vytvořených programů, her, …
10
Výstupy z aktivity 2. ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VYUŽÍVÁNÍ ICT
10 vlastních prací od každého žáka školy – různé úrovně práce na PC 40 DUMů /Digitálních učebních materiálů/ od pedagogů 10 jednoduchých DUMů vytvořených samotnými žáky 40 vyučovacích hodin proškolování pedagogů na používání a využívání IT /interaktivní tabule/ ve výuce a na tvorbu DUMů – 1x za 14dní lektorka Mgr. Eva Rousová Studijní materiál pro učitele – „Metodika postupů práce s PC“ a „Metodika /průvodce / postupů při vytváření vlastních programů Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „ICT“ Workshop a analýza z něj na téma „Využívání ICT ve výuce“ Fotodokumentace z výuky Archivace na CD
11
Manažer aktivity - Mgr. Jana Vykouková
Klíčové aktivity 3. ČLOVĚK A PŘÍRODA Manažer aktivity - Mgr. Jana Vykouková CÍL: Realizovat moderní vyučování v prostředí přírody – podporovat přirozenou zvídavost žáků, získávat nové vědomosti a znalosti o přírodě, dokázat přírodu chránit Žáci projdou 10 tematicky zaměřenými okruhy /každý měsíc jeden/ - např. Jaro v přírodě, Příroda a já, Školní zahrada, Ekohraní,… Žáci se budou s přírodou prakticky seznamovat - poznávat ji, pozorovat, a uvědomovat si změny v přírodě Účast na 4 přírodovědných pobytových výjezdech
12
Výstupy z aktivity 3. ČLOVĚK A PŘÍRODA
Z každého tematicky zaměřeného okruhu vzniknou za každou třídu výstupy žáků – kalendáře, ptačí budky krmítka pro ptáky, fotky, obrázky, koláže, výrobky z keramiky,…. Portfólia pedagogická - inspirativní materiál /přípravy, činnosti, aktivity, pracovní listy, obrázky, …../ Portfólia žákovská /jedno za každou třídu/ - archivace učebních materiálů z předešlých výstupů Besedy – výukové programy z oblasti Environmentální výchovy Tematické návštěvy AVESu a Vodního parku Čabárna 4 pětidenní přírodovědné výjezdové pobyty Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Člověk a příroda“, „Environmentální výchova“ Workshop a analýza z něj na téma „Moderní vyučování v přírodě“ Fotodokumentace z výuky Archivace na CD
13
Harmonogram projektu 24 měsíců Únor 2012 Prosinec 2013
Doba trvání projektu: 24 měsíců Zahájení projektu Únor 2012 Ukončení projektu Prosinec 2013
14
Výběrová řízení Interaktivní tabule – 2 IT
ICT vybavení - PC s dotykovým monitorem, klávesnice, roler joystick, notenbooky, software, operační systém, Mentio multilicence, komunikátor, vizualizér Výroba speciálního nábytku – speciální regály - registry na pomůcky, školní lavice a židle,…
15
Publicita Informovat - žáky, rodiče, pedagogy, zřizovatele, školy a školská zařízení se stejnou specializací na stejnou cílovou skupinu žáků,… Zveřejnění v seznamu příjemců na MŠMT - souhlas školy Informační a komunikační materiál – plakáty, letáky, brožury, skládačky, informační sdělení, nástěnky, zpravodaj, studie, prezenční listiny, certifikáty,… Logolink OPVK - /Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost/ na všech akcích spojených s realizací projektu a na všech vzdělávacích materiálech školy – prezentace projektu pod samostatnou záložkou, zpracování projektu v programu PowerPoint, popsán ve výroční zprávě Vyvěšení vlajky EU a ČR na místě realizace projektu – v týdnu, na který připadá 9.5. Propagační předměty – propisovací tužky, samolepky s logem školy a názvem projektu,….
16
ZÁVĚR 4. 147 850,74Kč Částka na realizaci projektu
Projekt je realizován z Evropského sociálního Fondu a státního rozpočtu ČR ZÁVĚR
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.