Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výběrové dotační řízení OMA v oblasti kinematografie a médií

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výběrové dotační řízení OMA v oblasti kinematografie a médií"— Transkript prezentace:

1 Výběrové dotační řízení OMA v oblasti kinematografie a médií
5. října 2016 Nostický palác

2 PROGRAM Cíle a priority dotačního řízení OMA
Cíle a priority dotačního řízení OMA Okruhy podpory, jejich priority a hodnocení Průběh hodnocení projektů Žádost -formulář Dotazy

3 PRIORITY PODPORY zajištění pestrosti a kvality kinematografické a mediální nabídky podpora přístupu k této nabídce zejména pro děti a mládež, sociálně ohrožené skupiny a obyvatele regionů zvyšování úrovně profesionálního prostředí v oboru

4 ROČNĚ… ( ) PODPOŘENO 72 žádostí ROZDĚLENO 13 mil. Kč PRŮMĚRNÁ DOTACE Kč ÚSPĚŠNOST 54, 6 %

5 PODÍL OKRUHŮ NA PODPOŘE (%)

6 ODBORNÁ KOMISE Jindřiška Bláhová Pavel Bednařík Jaroslav Černý Pavel Mandys Přemysl Martínek Jaroslav Sedláček Barbora Struss Daniela Staníková Martin Štoll….

7 NOVÉ OKRUHY PODPORY Filmové festivaly a přehlídky
Popularizace mediální tvorby a profesionalizace médií Profesní vzdělávání v kinematografii a audiovizi Odborné konference a semináře v kinematografii a audiovizi Odborné publikace Filmová, audiovizuální a mediální výchova Propagace kinematografie a audiovize Diverzifikace programu kin a práce s publikem

8 DŮLEŽITÉ…!!! zařazení projektu do okruhu – administrativní
posouzení projektu podle relevantních kritérií, srovnání s podobnými projekty chybné zařazení - Komise si vyhrazuje právo projekt přesunout přesun nemá vliv na rozhodnutí o podpoře ani její výši jeden okruh – více projektů

9 JAKÉ PROJEKTY ?? originalita „jak doplňuje současnou nabídku“ / odpovídá prioritám podpory kvalita obsahu a přínos pro cílovou skupinu/ pro obor kinematografie odpovídající úroveň realizace kvalita ekonomické stránky - přiměřenost a účelnost vynaložených nákladů, struktura financování dlouhodobá udržitelnost a perspektiva rozvoje koordinace více aktivit -zvýšení dosahu

10 1. Filmové festivaly a přehlídky
veřejně prospěšný charakter akce kvalita filmového programu /přístupnost divákům přínos - rozvoj české (evropské) kinematografie, kulturní nabídka v daném regionu přínos pro diváky - šíření filmové kultury a rozvoj filmové gramotnosti publika, zpřístupnění filmů, které chybí v klasické distribuci, specifické zaměření práce s diváky, zejména mladými úroveň programu pro profesionály /doprovodného programu

11 2. Popularizace mediální tvorby a profesionalizace médií
propagace významných počinů v oblasti vzájemná výměna zkušeností a informací mezi profesionály/ kritická reflexe oboru / zvyšování dovedností profesionálů kvalita programu přínos pro obor/ cílovou skupinu /kulturní nabídku v daném regionu dosah –propagace, cílová skupina, přesah do širší veřejnosti

12 3. Profesní vzdělávání v kinematografii a audiovizi
studijní plán, rozvrh, témata, studijní materiály složení pedagogů, výběr účastníků dosah – šíření výsledků i mimo skupinu účastníků – veřejné přednášky, publikace /napojení na praxi (tvorba, průmysl) vývoj, distribuce, management, nové technologie, práva duševního vlastnictví a další vzdělávání pedagogů a lektorů v oboru „jak učit“

13 4. Odborné konference a semináře v kinematografii a audiovizi
jaké nové poznatky/informace a témata projekt vnáší do české kinematografie volba témat, kvalita obsahu a příspěvků, dramaturgie (u filmových seminářů) úroveň přednášejících, výběr účastníků přínos pro navazování kontaktů, vzájemné sdílení a předávání znalostí a informací, dosah na širší zainteresovanou veřejnost

14 5. Odborné publikace Odborná periodika Neperiodické publikace
originalitu a odbornou úroveň obsahu /tématu výtvarné a technické provedení publikace náklad/ počet předplatitelů kvalitu propagace a distribuce stadium zavedenosti /rozpracovanosti publikace kredit žadatele a kvalita tvůrčího týmu (autor, editor, redakce) Informace z oblasti kinematografie a médií on-line odbornou úroveň obsahu a kvalitu jeho zpracování design /technické provedení - interaktivita, navigace a responsibilita, vstřícnost k vyhledávačům rozsah nabízených služeb návštěvnost/ počet unikátních návštěvníků kvalita propagace a její dosah stadium zavedenosti/rozpracovanosti kredit žadatele//editora/kvalita /realizačního týmu

15 6. Filmová, audiovizuální a mediální výchova
Výchova k mediální gramotnosti Filmová výchova učební/studijní plán, rozvrh, metodika, výukové materiály kvalita vyučujících, výběr účastníků dosah a výstupy projektu - šíření výstupů projektu mimo cílovou skupinu – veřejné přednášky, publikace a materiály

16 7. Propagace kinematografie a audiovize
přínos pro zvýšení povědomí o kinematografii, o nových projektech kvalita obsahu – předmět propagace, způsob provedení oblasti pokrytí (u souborů projektů) dosah projektu

17 8. Diverzifikace programu kin a práce s publikem
volba cílové skupiny a strategie na její oslovení dramaturgie, program akce, obsah kontinuita akce nové aktivity - dramaturgické východisko pravidelnost akce způsob práce s cílovou skupinou

18 HODNOCENÍ PROJEKTŮ Obsah/význam – CO DĚLÁTE? 50
1. originalita a inovativnost akce - jak doplňuje stávající nabídku, co přináší nového /kontinuita a další rozvoj 2. kvalita obsahu x2 3. přínos - pro další rozvoj kinematografie a/nebo pro cílovou skupinu, širší zainteresovanou veřejnosti/ pro region/ 10x2 Realizace – KDO, JAK A KDE? 4. kvalita realizace – cílová skupina, propagace, tech.zajištění 10 5. kredit žadatele, kvalita týmu

19 HODNOCENÍ PROJEKTŮ Ekonomika – ZA KOLIK? 30 6.rozpočet - přiměřenost nákladů, struktura rozpočtu (proporce nákladů), kvalita rozpočtu – popis, zdůvodnění a výpočet nákladových položek 10x2 7.finanční plán - struktura financování - podíl veř. podpory, další zdroje financování, zafinancování projektu v okamžiku podání žádosti, vlastní finanční vklad žadatele, podíl požadované podpory vzhledem k celkovému rozpočtu 10

20 VÝSLEDKY každý člen subkomise projekt oboduje podle kritérií
součet průměrů hodnotících kritérií - celkový výsledek projektu projekty jsou seřazeny podle celkového výsledku hranice pro podporu - podle pořadí projektu a rozpočtové alokace v daném roce

21 PRŮBĚH DOTAČNÍHO ŘÍZENÍ
začátek prosince vyřazeny nevyhovující projekty Zbývající projekty rozděleny do subkomisí, případně přeřazeny do odpovídajících okruhů. Zveřejnění výsledků - do na 2.  únor rozhodování o podpoře a její výši na základě bodového hodnocení projektů subkomisemi  Zveřejnění výsledků neprodleně po jejich schválení ministrem kultury. Rozhodnutí Komise má doporučující charakter.

22 KREDIT projekty s celkovým průměrem nad 85 po dobu min. 3 let a bezproblémovou historií není zárukou automatické podpory ani její výše orientační funkce – „známka kvality“

23 DOPORUČENÍ výrazné snížení nebo neposkytnutí podpory oproti minulému období Komise může přijmout doporučení, ve kterém formuluje své výhrady k projektu v žádosti na následující kalendářní rok má žadatel možnost uvést, jak toto doporučení zohlednil

24 FORMULÁŘ ŽÁDOSTI - NOVĚ
Popis projektu Povinná příloha – vlastní rozpočet

25 POPIS PROJEKTU 1.NÁZEV 2. ANOTACE
Nejvýznamnější rysy projektu – co chcete, aby si čtenář zapamatoval, podle čeho váš projekt pozná? MAX 700 znaků ! 3. OBSAH- PODLE TYPU PROJEKTU a. OBSAH - obsah projektu (dramaturgický plán, studijní plán, ediční plán - cíle projektu - výstupy projektu (např. festivalový deník, publikace) - rámcový popište i tento projekt. b.POZICE - pozice projektu vzhledem k podobným akcím v ČR/Evropě (tradice,jak doplňuje stávající nabídku, co přináší nového) - plánované inovace/změny pro nadcházející ročník, strategie a možnosti rozvoje projektu

26 POPIS PROJEKTU c. PŘÍNOS
- pro další rozvoj kinematografie a audiovize v ČR/Evropě - k různorodosti v dané oblasti - jaký je jeho význam pro širší veřejnost 4. REALIZACE a.CÍLOVÁ SKUPINA - cílová skupina projektu, výběr účastníků - propagace a komunikační strategie projektu - stručný harmonogram realizace, technické a organizační zajištění b. KREDIT ŽADATELE - dosavadní činnost žadatele v oboru, její hlavní výsledky - hlavní členové tvůrčího/realizačního týmu (pozice, pracovní náplň, stručný životopis)

27 DOBRÉ INFORMACE – PŘEDPOKLAD VAŠEHO ÚSPĚCHU
Jasné cíle a cesta k jejich realizaci – VÍM CO DĚLÁM A JAK NA TO Ucelené a detailní - POPIS PROJEKTU BY NEMĚL VZBUZOVAT OTÁZKY JAK A PROČ Konzistentní – ROZPOČET SOUHLASÍ S POPISEM PROJEKTU, JEDNOTLIVÉ ČÁSTI POPISU SI NEODPORUJÍ Realistické – PROJEKT A JEHO REALIZACE V RÁMCI VAŠICH MOŽNOSTÍ

28 DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST RADOST Z VAŠICH PROJEKTŮ
PŘEJEME HODNĚ ÚSPĚCHŮ A RADOST Z VAŠICH PROJEKTŮ


Stáhnout ppt "Výběrové dotační řízení OMA v oblasti kinematografie a médií"

Podobné prezentace


Reklamy Google