Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Müllerová
1
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek
2
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Důvod vydání vyhlášky: elektronizace procesu zadávání veřejných zakázek, která je jedním z hlavních principů nového zákona o veřejných zakázkách zmocnění ustanovením § 159 odst. 5 k vydání vyhlášky k provedení § 149 odst. 2 zákona o veřejných zakázkách (dále jen „zákon“) elektronické nástroje mohou být podle zákona v zadávacím řízení použity pouze tehdy, jsou–li atestovány v atestačním řízení, prováděném Ministerstvem informatiky
3
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Vztah vyhlášky č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje k zákonu a k vyhlášce č. 329/2006 Sb., kterou se stanoví bližší požadavky na el. prostředky, el. nástroje a el. úkony při zadávání veřejných zakázek Zákon upravuje obecné požadavky na nástroje v § 149 odst. 2 zákona a obecné technické požadavky kladené na elektronické nástroje v § 149 odst. 6 Vyhláška 329/2006 Sb. upravuje bližší požadavky týkající se elektronických prostředků, elektronických nástrojů a elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje upravuje atestační řízení, jehož předmětem je ověření, že elektronické nástroje jsou plně v souladu s požadavky kladenými na nástroje zákonem a vyhláškou MMR Vyhláška upravuje způsob doložení splnění požadavků stanovených zákonem a vyhláškou MMR
4
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „elektronické nástroje“ pojem definován v zákoně v § 149 odst. 2 elektronickými nástroji se rozumí technické zařízení nebo programové vybavení, případně jejich součásti, které jsou spojeny se sítí nebo službou elektronických komunikací a umožňují prostřednictvím této sítě nebo služby provádění úkonů v elektronické podobě podle zákona o veřejných zakázkách,včetně zpracování zahrnující digitální kompresi, a uchovávání dat
5
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Vyhláška rozlišuje dva druhy elektronických nástrojů elektronické nástroje, které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém, které musí splňovat požadavky upravené v § 149 odst. 2 a v § 149 odst. 6 zákona a provozovatel má povinnost tyto požadavky prokázat způsobem, který stanoví § 4 vyhlášky - tyto nástroje naplňují jak znaky definice upravené v § 149 odst. 2, ale také znaky v § 149 odst. 6 všechny ostatní elektronické nástroje, které spadají pouze pod definici v § 149 odst. 2 zákona, tzn. při výkladu může jít o veškerý software - tyto nástroje musí splňovat pouze požadavky stanovené v § 149 odst. 2 zákona a provozovatel je prokazuje dokumentací elektronického nástroje
6
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „atestační řízení“ postup, v jehož rámci jsou zkoumány požadavky shody elektronického nástroje s požadavky zákona a prováděcích právních předpisů k tomuto zákonu požadavky na nástroje upravuje zákon v § 149 odst. 2 zákona a v § 149 odst. 6, které blíže specifikuje vyhláška č. 329/2006 Sb., na které se vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje ve svých ustanoveních odkazuje cílem je ověření a stvrzení, že atestované elektronické nástroje žadatele jsou plně v souladu s požadavky kladenými na nástroj zákonem o veřejných zakázkách a vyhláškou 329/2006 Sb.
7
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Pojem „provozovatel“, „výrobce“ elektronického nástroje a „zadavatel“ provozovatelem fyzická nebo právnická osoba, která zajišťuje provoz elektronického nástroje za účelem zadávání veřejných zakázek podle zákona výrobcem fyzická nebo právnická osoba, která elektronický nástroj vyrobila zadavatelem osoba definovaná v § 2 zákona o veřejných zakázkách, která zajišťuje provoz nástroje nebo používá elektronický nástroj jiného provozovatele na základě určitého právního titulu
8
Vyhláška o atestačním řízení pro elektronické nástroje Předmět úpravy vyhlášky náležitosti žádosti o atest výše poplatku za podání žádosti o atest podrobnosti atestačního řízení
9
Náležitosti žádosti o atest Žádost o atest podle § 2 vyhlášky musí obsahovat: identifikaci provozovatele identifikaci výrobce, pokud není totožný s osobou provozovatele obchodní označení a verzi elektronického nástroje výčet všech druhů (popř. elektronických úkonů v rámci jednoho druhu) zadávacích řízení nebo zvláštních postupů, které elektronický nástroj zajišťuje údaje, z nichž plyne, že elektronický nástroj umožňuje provádět soutěž o návrh
10
Náležitosti žádosti o atest jaké elektronické úkony určeného druhu zadávacího řízení či jaký druh nebo více druhů zadávacího řízení elektronický nástroj zajišťuje a které jsou ze strany provozovatele, který zajišťuje provoz elektronického nástroje, předmětem žádosti o atest uvedení zvláštních postupů v zadávacím řízení či soutěže o návrh, pokud je elektronický nástroj umožňuje, a které jsou předmětem žádosti o atest prohlášení provozovatele nebo výrobce nástroje, pokud provozuje elektronický nástroj, že zajišťuje provoz nástroje ve shodě s požadavky kladenými na elektronický nástroj zákonem a vyhláškou 329/2006 Sb. doklad o zaplacení poplatku
11
Výše poplatku za podání žádosti o atest Způsoby stanovení poplatku podle § 3 vyhlášky 1.podle toho zda se jedná o nástroje které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém se stanoví poplatky takto: pokud elektronický nástroj umožňuje provádět jednotlivé druhy zadávacího řízení, činí poplatek za každý druh zadávacího řízení, který nástroj zajišťuje, 10 000 Kč pokud elektronický nástroj umožňuje provádět pouze jednotlivý elektronické úkon činí poplatek 10 000 Kč.
12
Výše poplatku za podání žádosti o atest pokud elektronický nástroj umožňuje provádět zvláštní postupy v zadávacím řízení, činí poplatek za každý zvláštní postup 10 000 Kč pokud nástroj umožňuje provádět soutěž o návrh, činí poplatek 10 000 Kč Maximální výše poplatku u těchto nástrojů činí 50 000 Kč. 2.U nástrojů, které nesplňují podmínky stanovené v bodě 1, činí poplatek 100 Kč
13
Výše poplatku za podání žádosti o atest Varianty, které mohou nastat u nástrojů, které zajišťují elektronický přenos a příjem nabídek, případně elektronický příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh, nebo elektronickou aukci či dynamický nákupní systém: nástroj bude umožňovat provádět 2 druhy zadávacích řízení a jeden zvláštní postup, poplatek bude tedy činit 30 000 Kč nástroj bude zajišťovat 3 druhy zadávacích řízení a jeden zvláštní postup, poplatek bude činit 40 000 Kč nástroj umožňuje provádět 5 druhů zadávacích řízení a 2 zvláštní postupy, poplatek činí 50 000 Kč nástroj bude umožňovat provádět všechny druhy zadávacích řízení, či kombinaci druhů, zvláštních postupů a soutěže o návrh, které překročí počet 5, bude poplatek činit 50 000 Kč
14
Podrobnosti atestačního řízení Účelem ustanovení § 4 odst. 1 vyhlášky je rozlišení osoby „zadavatele“ a „provozovatele“. Vyhláška stanoví způsob prokázání zajištění splnění těchto požadavků: atestem pro elektronický nástroj, v případě, že zadavatel fakticky zajišťuje provoz elektronického nástroje nebo použitím již atestovaného elektronického nástroje, pokud je zadavatel osobou odlišnou od osoby provozovatele, tzn. používá elektronický nástroj na základě určitého právního titulu
15
Podrobnosti atestačního řízení Způsoby doložení splnění požadavků kladených na elektronický nástroj upravených v § 4 odst. 2 požadavky, které musí tyto nástroj splňovat jsou stanoveny v § 149 odst. 2 zákona – použitím těchto nástrojů nesmí docházet k zákazu diskriminace, nástroje musí být obecně dostupné a slučitelné s běžně užívanými informačními a komunikačními technologiemi požadavky dokládá provozovatel prostřednictvím dokumentace o elektronickém nástroji tyto požadavky musí splňovat všechny el. nástroje, tzn. nástroje, které zajišťují el. přenos a příjem nabídek, případně el. příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh nebo el. aukci či dynamický nákupní systém a i ty, které toto nezajišťují a spadají pouze pod všeobecnou definici nástroje upravenou v § 149 odst. 2 zákona
16
Podrobnosti atestačního řízení Způsoby doložení splnění požadavků kladených na nástroj upravených v § 4 odst. 3 vyhlášky tyto požadavky se musí splnit a prokázat tímto způsobem u el. nástrojů, které zajišťují el. přenos a příjem nabídek, případně el. příjem žádostí o účast a návrhů v soutěži o návrh nebo el. aukci či dynamický nákupní systém požadavky upravené v § 149 odst. 6 písm. c) až i) provozovatel doloží platnou certifikací zavedení systému managementu bezpečnosti informací v oblasti provozování elektronického nástroje na shodu s ČSN 7799 – 2, z certifikátu musí být zřejmé, pro jaký účel se certifikát vydává splnění požadavků podle § 149 odst. 6 písm. b) zákona je provozovatel povinen doložit kalibračním listem měřidla času nebo dokumentací měřidla času, podle toho, jakým způsobem zajišťuje tento požadavek
17
Podrobnosti atestačního řízení požadavky upravené v písm. a) zákona a upřesněné v § 4 až § 7 vyhlášky provozovatel dokládá dokumentací elektronického nástroje požadavky upravené písmenem j) dokumentací elektronického nástroje splnění požadavků na pořizování záznamů podle § 8 vyhlášky 329/2006 Sb. doloží provozovatel dokumentací elektronického nástroje
18
Udělení atestu Udělení atestu podle § 4 odst. 4 vyhlášky shoda elektronického nástroje s požadavky stanovenými zákonem a vyhláškou č. 329/2006 Sb., kterou se stanoví bližší požadavky na elektronické prostředky, elektronické nástroje a elektronické úkony při zadávání veřejných zakázek doložení splnění těchto požadavků způsobem, který je stanoven v § 4 této vyhlášky
19
Účinnost vyhlášky Vyhláška nabyla účinnosti 1. července 2006 v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
20
Informace www.micr.cz martin.plisek@micr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.