Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadim Novák
1
Získávání a výběr zaměstnanců
2
Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou
3
Získávání pracovníků identifikace potřeby získávání, popis pracovního místa, zvážení alternativ k získání nového pracovníka, výběr charakteristik pro získávání a výběr, identifikace potenciálních zdrojů pracovníků, volba metod získávání, volba informací, které budou požadované, formulace a uveřejnění nabídky zaměstnání, jednání s uchazeči a jejich předvýběr, sestavení seznamu pozvaných k pohovoru.
4
Aktivity před výběrem požadavky pracovního místa, kritéria, žádoucí rysy osobnosti pracovníka, faktory k předvídání těchto charakteristik, vyřešit problém, jak získávat objektivní a dostatečně podrobná data
5
Faktory získávání pracovníků Neovlivnitelné podnikem Ovlivnitelné podnikem demografickéchar. prac. místa ekonomickéchar. firmy sociálníforma, obsah inzerátu technologickénasměrování signálu sídelníaktivní nábor politicko-legislativní
6
Jak získat lidí vnitřní a vnější zdroje pasivní a aktivní metody
7
Pasivní metody příchozí doporučení zaměstnanců, známých
8
Aktivní metody vývěsky inzeráty Úřad práce Headhunting vysoké a střední školy, job&workshopy půjčování lidí
9
Problematičtí pracovníci lidé nad 50 let osoby se zdravotním handicapem příslušníci menšin
10
Výběr zaměstnanců objektivní – Rodgerův model (1952), Munro-Frazerův model (1954), nyní pragmatické hodnocení podle kompetencí, nediskriminující –ZTP, –matky s dětmi, –starší uchazeči, –cizinci. Může uchazeč práci vykonávat? Chce danou práci vykonávat? Zapadne do pracovní skupiny?
11
Výběrový proces zkoumání předložených dokumentů, předběžný pohovor, pokud některé požadované informace chybí, testování uchazečů, výběrový pohovor, zkoumání referencí, lékařské vyšetření, rozhodnutí o výběru uchazeče, informování uchazeče o rozhodnutí.
12
Před pohovorem informace z veřejných zdrojů informace zevnitř podniku
13
Druhy pohovorů strukturované nestrukturované skupinové screeningové stresující
14
Při pohovoru sugestivní otázky, uzavřené otázky, otevřené otázky, situační otázky, nepřímé otázky. https://www.youtube.com/watch?v=95lhtBc53f8 https://www.youtube.com/watch?v=Oyj2PCWHPHc https://www.youtube.com/watch?v=u_VdMHGQnZU
15
Chyby při pohovoru nepřipravenost, sugestivní otázky, nezaznamenávání odpovědí, posuzování osobnosti, nadměrné mluvení, přehnaný důraz na některé oblasti. https://www.youtube.com/watch?v=y_bsMGsBjWc (Python)https://www.youtube.com/watch?v=y_bsMGsBjWc
16
Zásady vedení pohovoru představení se, navázání kontaktu, kladení otázek záznam pohovoru, závěr.
17
Průvodní dopis význam, obsah: –oslovení, –několik málo odstavců, –závěr.
18
Psychodiagnostické testy vyhodnocované odborníky, výhody a nevýhody, –testy odborné způsobilosti –testy psychické způsobilost –doplňkové metody.
19
reference, Manažerská vize, Assessment centre.
20
Přesnost vybraných metod Ideální předpověď 1 0,5 0 0,4 0,3 0,2 0,6 0,7 0,8 0,9 Assessment centre (pro povýšení) Grafologie, astrologie, věštění nestrukturované pohovory reference strukturované pohovory testy osobnosti; assessment centre (pro výkon) testy schopností
21
Hodnocení úspěšnosti výběru Kritéria: nákladová, poměrová.
22
Nástup nového zaměstnance vypracování pracovní smlouvy, obdržení pracovní náplně, první den v práci.
23
Pracovní smlouva druh práce, místo práce, den nástupu do práce. zkušební doba poměr na dobu neurčitou povinnosti zaměstnance ve smlouvě.
24
Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.