Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNaděžda Kolářová
2
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ
3
PŘÍJEM ZBOŽÍ - zahrnuje tyto dvě hlavní operace: 1.odběr zboží od dodavatele 2.přejímku zboží - kontrolu množství a jakosti odebraného zboží Podstatou je zachytit stav zásilky po příchodu do prodejny nebo skladu a zajistit právní podklady pro hmotnou odpovědnost za dodané zboží.
4
PŘÍJEM ZBOŽÍ Příjem zboží bude optimální a zároveň bude usnadňovat pohyb zboží v prodejně nebo ve skladu, jestliže budou splněny tyto podmínky: a)koncentrace příjmu do jednoho místa - dodávka poblíž skladové plochy a neměla by se křížit s cestami zákazníků ( nejčastěji rampa) b)vybavení vhodnými mechanizačními a věcnými prostředky - pohyb zboží by měl být jednosměrný a usnadňoval tak manipulaci se zbožím
5
PŘÍJEM ZBOŽÍ c)organizační zajištění - za příjem zboží je odpovědný konkrétní zaměstnanec Ke správnému organizačnímu zajištění příjmu zboží patří i plán příjmu dodávek. Aby bylo možno sladit celý provoz a zajistit rovnováhu pracovníků, je nutné příjem a jeho návazné činnosti plánovat.
6
ODBĚR ZBOŽÍ - provádí se ihned při dodávce zboží do prodejny nebo skladu - při něm se má odběratel přesvědčit : 1. zda dostává takovou zásilku, která je uvedena v dodacím listu 2. zda je zásilka zevně neporušena a zda souhlasí počet manipulačních jednotek
7
PODMÍNKY ODBĚRU -místo odběru: rampa, sklad nebo stanice určení, např. železniční stanice, pošta -účast při odběru: dopravce zboží nebo dodavatel (řidič, závozník) a vedoucí prodejny nebo pověřený pracovník, -doklad, podle kterého se uskutečňuje odběr - větš. přepravní list (dodací list, nákladní list, faktura apod.)
9
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ V LÉKÁRNĚ
10
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ - je to druhá fáze příjmu zboží - následuje po odběru zboží a vedoucí prodejny ji má uskutečnit ihned hlavně u potravinářského a rychle se kazícího zboží - u ostatního sortimentu nejpozději však do 15 dní po odběru
11
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ PŘEJÍMKA ZBOŽÍ - zahrnuje : 1.Kvantitativní (množstevní) přejímku - porovnává se skutečně dodané množství s účtovaným (přepočítáním, měřením, vážením) 2.Kvalitativní (jakostní) přejímku - srovnání jakosti přejímaných výrobků s jakostí standardu nická norma. Jakostní přejímku provádíme zásadně u každé dodávky. Jakostním standardem bývá nejčastěji technická norma. Jakostní přejímku provádíme zásadně u každé dodávky.
12
JAKOSTNÍ PŘEJÍMKA ZBOŽÍ - podle rozsahu ji můžeme dělit na : úplnou (stoprocentní) - kontrola každého jednotlivého výrobku v dodávce ( auta, klenoty, kožichy,...) a)úplnou (stoprocentní) - kontrola každého jednotlivého výrobku v dodávce ( auta, klenoty, kožichy,...) neúplnou (výběrovou) – může být namátková, procentní a statistická. b)neúplnou (výběrovou) – může být namátková, procentní a statistická. Neúplná (výběrová) jakostní přejímka spočívá v tom, že z celé dodávky vybereme určitou část výrobků (výběr neboli vzorek). Překontrolujeme výběr (vzorek) a výsledky vztáhneme na celou dodávku.
13
UKÁZKA OBJEDNÁVKY
14
Odkazy : www.fk-kornice.tym.cz/img/vtipy/8.jpg www.tretivek.cz/images/smlouva.jpg www.skolatextilu.cz/moo/img/imgmoo09.gif www.souobelgicka.cz/pohoda_soubory/image045.jpg www.lekarnateplice.cz/images/galerie/10.jpg www.ordoz.com/.../n_TiskDodaciList-nahled.png img.directindustry.com/images_di/photo-g/load... prahamhd.vhd.cz/Jinamesta/Liberec/cl_zst.jpg
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.