Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavel Navrátil
1
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář
2
Záměry výzkumu Provést deskripci podmínek pro výkon státní a veřejné správy Provést vyhodnocení efektivnosti fungování veřejné správy Provést zhodnocení a najít rezervy pro zlepšení
3
Hypotézy pro ověření veřejná správa je otevřený, proklientsky orientovaný systém formalizovaných vazeb a výstupů s formální hierarchií, který se takto i chová; úředníkům ve veřejné správě jsou zaměstnavateli vytvořeny takové hmotné a vědomostní předpoklady, že mohou rozhodovat odpovědně s plnou znalostí problémů a potřeb klientů; zaměstnanci vykonávající veřejnou správu mají legislativní, technické i odborné předpoklady k výkonu kvalitní správy; zaměstnanci jsou vhodně motivováni a spravedlivě za svůj výkon hodnoceni; spotřebitelé služeb veřejné správy ji přijímají a hodnotí jako adekvátní a potřebnou co do objemu a kvality.
4
Metodika výzkumu 3 etapy, každá etapa má 2 fáze : I. Etapa – Výzkum Magistrát města Jihlavy 1. fáze – výzkum podmínek pro výkon veřejné správy na podkladě hodnocení zaměstnanců 2. fáze – anketní šetření mezi klienty úřadu Závěr etapy – vyhodnocení výsledků, zapracování změn do zvoleného postupu II. Etapa – Výzkum Krajský úřad, fáze stejné III. Etapa – Výzkum ve vybraných organizacích veřejné správy v regionu, fáze stejné
5
Realizace výzkumu I. Etapa I.a II. Fáze - Magistrát města Jihlavy Zaměstnanci 98 respondentů (72,6 %) Klienti 609 respondentů II. Etapa I. a II. Fáze - Krajský úřad Zaměstnanci 120 respondentů (88,9 %) Klienti 33 respondentů III. Etapa I. a II. Fáze – ostatní organizace státní správy a samosprávy Zaměstnanci 153 respondentů (61,2 %) Klienti 158 respondentů Celkem 1171 respondentů, z toho 371 zaměstnanců, 800 klientů
6
Prezentace výsledků výzkumu na konferenci Veřejná správa 31.5.2012 Vyhodnocení hodnocení zaměstnanců v organizacích veřejné správy Magistrátu, Krajském úřadě a ostatních organizacích Podle jednotlivých okruhů Zjištění silných stránek a rezerv podle okruhů Vyhodnocení hypotéz Vyhodnocení klientského šetření Podle okruhů Zjištění silných stránek a rezerv Vyhodnocení hypotéz
7
Obrázek 1: Ideový model pro podmínky fungování veřejné správy
8
Lidské zdroje – organizace I Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace
9
Lidské zdroje – organizace II Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace
10
Lidské zdroje – organizace III Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace Pořadí organizací: II, III, I
11
Organizační kapitál – organizace I Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie
12
Organizační kapitál – organizace II Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie
13
Organizační kapitál – organizace III Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie Pořadí organizací: II, I, III
14
Informační kapitál – organizace I 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů
15
Informační kapitál – organizace II 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů
16
Informační kapitál – organizace III 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů Pořadí organizací: II, III, I
17
Zákaznický kapitál – organizace I 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů
18
Zákaznický kapitál – organizace II 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů
19
Zákaznický kapitál – organizace III 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů Pořadí organizací: III, na stejné úrovni I a II
20
Výkonnost – organizace I 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy
21
Výkonnost – organizace II 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy
22
Výkonnost – organizace III 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy Pořadí organizací: I,III, II
23
Inovační kapitál – organizace I 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti
24
Inovační kapitál – organizace II 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti
25
Inovační kapitál – organizace III 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti Pořadí organizací: II, III, I
26
Odpovědi klientů – organizace I Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál
27
Odpovědi klientů – organizace II Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál
28
Odpovědi klientů – organizace III Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál
29
Závěr Splnění hypotéz: Hodnocení zaměstnanců: Organizace I 68,9 % Organizace II 74,4 % Organizace III 72,2 % Hodnocení klientů: Organizace I 84,8 % Organizace II 84,6 % Organizace III 84,6 %
30
Rezervy v činnosti organizací LZ – posilování loajality, komunikace, sdílení hodnot Organizační kapitál – informovanost o strategii, vizi, misi Informační kap.- možnost změny IS, včasné reakce na požadavky uživatelů IS Zákaz. kap. – reklamní a MK akce, zjišťování zpětné vazby od klientů, seznamování s výsledky, průzkum trhu Výkonnost – registr klientů, vyvolávací zařízení,výkonová kritéria, zavádění kvantifikace operací a výkonů, úspory času Inovační kapitál – větší možnost kreativity zaměstnanců v oblasti zavádění nových metod a postupů a zpětná reakce, vyhodnocování inovačních změn, mimořádné odměny za nové postupy
31
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.