Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHelena Vacková
1
Seminář pro žadatele 1. a 3. března 2011 Jiří Suchánek Dana Diváková František Brückner Pomůcka pro žadatele
2
Seznámení s Nadaci OKD Martin Olša - ředitel Karolína Drozdová – zástupkyně ředitele Zuzana Macháčková – Veronika Kusá - Nikola Vavrous –
3
Seznámení s administrátory programů pro žadatele Program Pro budoucnost a Pro Evropu Zuzana Kyjovská Andrea Krupová zuzana.kyjovska@nap.cz Program Pro zdraví a Pro radost Dana Diváková Pavla Šimoňáková Kateřina Jurczková granty@ikor.cz
4
Úspěšnost žadatelů o grant v roce 2013
5
Grantový finanční rámec Pro zdraví4,5 mil. Kč Pro radost3,3 mil. Kč Pro budoucnost3,7 mil. Kč Pro Evropu0,3 mil. Kč Celkem 11,8 mil. Kč V roce 2013 byl finanční rámec 19,1 mil. Kč
6
Finanční prostředky budou rozděleny na podporu projektů realizovaných v okresech Ostrava-město, Karviná a Frýdek- Místek.
7
Termín výzev 7. 1. – 14. 2. 2014
8
Programy Nadace OKD Pro zdraví Pro radost Pro budoucnost Pro Evropu
9
Základní dokumenty ke grantům 2014 Výzva k jednotlivým programům Příručka pro žadatele Manuál k systému Grantys Přílohy k žádosti Žádost podávána přes systém Grantys DOKUMENTY NALEZNETE NA WWW.NADACEOKD.CZWWW.NADACEOKD.CZ
10
Oprávnění žadatelé Spolky (dle Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.) Obecně prospěšné společnosti Ústavy (dle Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.) Církevní organizace Příspěvkové organizace Obce Sdružení a spolky obcí
11
Pro zdraví Zlepšení vybavenosti zařízení sociální péče a organizací působících v sociální sféře; Odstraňování sociálního vyloučení či diskriminace osob; Bezbariérové úpravy a zlepšení služeb organizací zajišťujících veřejnou péči; Projekty zvyšující diagnostické a terapeutické možnosti zdravotnických zařízení; Sociální a pracovní terapie zdravotně postižených; Pracovní rehabilitace. Projekty podporující zaměstnávání na chráněném trhu práce Maximální výše grantu: 500 000,- Kč
12
Pro radost Tradice, vzájemnost a komunitní činnost Kulturní vyžití Přeshraniční spolupráce Zážitky bez bariér Maximální výše grantu: 250 000,- Kč
13
Administrátoři programů Pro radost a Pro zdraví Institut komunitního rozvoje Purkyňova 6 702 00 Ostrava tel.: 595 136 342 www.ikor.cz granty@ikor.cz
14
Pro budoucnost Životní prostředí Ekologický styl života Obnovitelné zdroje energie Rozvoj regionu Kulturní dědictví Veřejný prostor Maximální výše grantu: 500 000,- Kč
15
Zajištění konzultanta pro přípravu žádosti do EU. Vypracování podkladových dokumentů k žádosti o finanční prostředky EU. Vzdělávání zaměstnanců žadatele vždy ovšem zaměřené na přípravu a řízení daného projektu EU. Maximální výše grantu: 100 000,- Kč Pro Evropu
16
Výše uznatelných nákladů * poradenské služby = zpracování žádosti o dotaci EU včetně všech příloh a vyplnění v Benefitu/Benefillu Položka Maximální míra podpory Mzdové náklady100 % Poradenské služby *75 % Vzdělávání (vždy související s aktuálně předkládanou žádostí EU) 90 % Cestovné50 % Materiálové náklady100 %
17
Pro Evropu Rozdíly v žádosti Pro sjednocení pojmů používaných v žádosti byl vytvořen „slovníček“, který je k dispozici na stránkách Nadace OKD. Název programu, dotačního titulu nebo fondu EU, z kterého budou čerpány finanční prostředky, název prioritní osy a oblasti podpory. Uveďte finální částku, kterou budete požadovat ze strukturálních fondů. Jak bude naloženo s projektem v případě uzavření / nevyhlášení plánované výzvy? Rozpočet v žádosti se týká pouze části projektu, na kterou je žádáno z Nadace OKD. Aktivity a časový plán zahrnuje celý projektový záměr včetně popisu projektu, na který je žádáno z Nadace OKD.
18
Pro Evropu Projekty zaměřené na zpracování projektových záměrů do dotačních řízení musí být podány stejnou organizací, která získala nadační příspěvek z programu Pro Evropu! Součástí závěrečné zprávy je doklad o předložení žádosti do výzvy v rámci strukturálních fondů EU, případně jiného vhodného fondu.
19
Nadace Partnerství Údolní 33 602 00 Brno tel.: 515 903 115 zuzana.kyjovska@nap.cz Administrátoři programů Pro budoucnost a Pro Evropu
20
POZOR !!!! Projekty, které současně uvedou chybné datum realizace a není přiložené Čestné prohlášení budou z hodnoceni vyřazeny.
21
Příprava projektu od A do Z, Grantys – samostatné dokumenty ke stažení na stránkách Nadace OKD
22
Neuznatelné náklady
23
Společné pro všechny programy DPH v případě, že je příjemcem příspěvku žadatel, který je plátcem DPH a není osvobozena; Odpisy dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku; Poskytování záloh, jejichž termín zúčtování přesáhne termín realizace projektu; Auditorské služby; Celní, správní a soudní poplatky; Ceniny (poštovní, dálniční známky, kolky, stravenky, telefonní a PHM karty); Občerstvení realizačního týmu a účastníků, pokud nemá jasnou vazbu na projekt;
24
Neuznatelné náklady Společné pro všechny programy Akontace leasingu, leasingové splátky a nájem věcí s následným odkupem, splácení bankovních úvěrů, bankovních poplatků, úroků z bankovního úvěru a ostatních přijatých výpomocí. Alkoholické nápoje; Poskytování finančních i nefinančních darů; V případě nefinančních odměn nad 500,- Kč /např. účastníci soutěží/ se může o uznatelný náklad jednat pouze v případě, že součástí vyúčtování budou předávací protokoly o předání odměny vítězi (vzor předávacího protokolu je k dispozici na webu nadace v sekci Pro žadatele – Dokumenty ke stažení); Výdaje na pořízení dlouhodobého a krátkodobého finančního majetku.
25
Neuznatelné náklady Společné pro všechny programy Právní služby; Pohonné hmoty (PHM) mimo PHM do služebních vozidel, strojů a zařízení v návaznosti na aktivity projektu;
26
Neuznatelné náklady Program Pro zdraví Výdaje na pořízení pozemků, staveb včetně budov, bytů a nebytových prostor; Cestovní náhrady spojené s realizací zahraniční pracovní cesty; Rekonstrukce nebo zařízení budov/prostor je možno podpořit pouze v případě, že je jasně specifikována nezbytnost rekonstrukce ve vztahu k poskytování služeb klientů či pacientů v dlouhodobém horizontu; Rekonstrukce budov/prostor je možná pouze u vlastních budov/prostor nebo s písemným souhlasem majitele. Vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách.
27
Neuznatelné náklady Program Pro radost Výdaje na pořízení pozemků, staveb včetně budov, bytů a nebytových prostor, uměleckých děl a sbírek; Náklady na rekonstrukci, zařízení budov, pokud není jasně prokázána přímá vazba na projekt; Nákup výpočetní techniky a dalšího vybavení, pokud není jasně prokázána přímá vazba na projekt; Cestovní náhrady spojené s realizací zahraniční pracovní cesty.
28
Neuznatelné náklady Program Pro Evropu Success-fee agenturám zpracujícím žádost EU; Realizační dokumentace (prováděcí projekt stavby, dokumentace pro zadání stavby). Náklad je ve fázi zpracování žádosti EU zbytečný. Prováděcí dokumentaci lze hradit v některých případech ze získané dotace (zpětně například v rámci ROP, někdy dokonce i dokumentace ke SP); Tvorba strategického plánu obce, případně územního plánu není z programu podporovaná. (Jedná se o běžnou obecní agendu).
29
Nejčastější chyby při přípravě projektů
30
Žádost není úplná, např. Není doložena příloha „Čestné prohlášení“ s podpisem statutárního zástupce, (případně jiné povinné přílohy) Není vyplněn rozpočet; Chybí popis aktivit; Chybí správně určené místo realizace projektu. Projekt začíná dříve, než je uvedeno ve výzvě Nejdříve od 22. 4. 2014 a nejpozději do 31. 12. 2014 Není správně uvedena doba realizace Doba realizace projektu je stanovena na max. 12 měsíců (18 měsíců u projektů v programu Pro Evropu).
31
Nejčastější chyby při přípravě projektů Vyplnění rozpočtu včetně nebo bez DPH Organizace, které jsou plátcem DPH, vyplňují rozpočet bez DPH – DPH v tomto případě není uznatelným nákladem projektu (DPH nelze z grantu Nadace OKD proplatit). Organizace, které nejsou plátcem DPH nebo jsou osvobozeny, vyplňují rozpočet včetně DPH. DPH je v tomto případě uznatelným nákladem, který lze z grantu Nadace OKD proplatit. Změna sloupců „celkem“ a „požadováno“ Je třeba vždy vyplnit oba sloupce rozpočtu. Sloupec „celkem“ zahrnuje všechny nákladové položky, které v rámci projektu vzniknou. Ve sloupci „požadováno“ vyčíslíte znovu pouze ty položky nebo jejich část, kterou požadujete uhradit z grantu Nadace OKD.
32
Nejčastější chyby při přípravě projektů Rozpočet projektu neodpovídá aktivitám Aktivity uvedené v projektu musí jasně navazovat na položky rozpočtu a naopak. Rozpočet jako samostatná kapitola Osobní náklady Vycházejte z reálných částek v organizaci. Uvádějte sociální a zdravotní odvody společně se mzdou. Jedná se pouze o DPP, DPČ a Pracovní smlouva. Investice DHM jehož ocenění je vyšší než 40 000 a doba použitelnosti je delší než jeden rok. DNM jehož ocenění je vyšší než 60 000 a doba použitelnosti je delší než rok. Úhrada materiálových nákladů Předměty hmotného charakteru. Žadatel se musí pohybovat v částkách v místě obvyklých, což znamená, že musíte provést analýzu trhu u jednotlivých poskytovatelů techniky či zařízení.
33
Nejčastější chyby při přípravě projektů Cestovné Cestovné se prokazuje cestovním příkazem a cestovními doklady. Stravné je možno proplatit z grantu Nadace OKD pouze jako součást uplatňovaných cestovních nákladů. Služby Služby zajištěné externím dodavatelem. Typem závazku či potvrzení je obvykle smlouva o dílo, smlouva o autorském honoráři, dodavatelské faktury. Nelze přesouvat poskytnuté finanční prostředky na třetí subjekt
34
Nezapomeňte !!! Nedílnou přílohou každé žádosti je „Čestné prohlášení“. (Přikládá se při podání žádosti jako naskenovaný dokument) Přílohy v programu Pro budoucnost/Pro zdraví: Doložení souhlasu majitele pozemku/objektu s realizací projektu (v případě výsadeb či stavebních úprav nebo instalací zařízení na pozemku/objektu). Pokud není žadatel majitelem. Doložení vlastnictví pozemku či objektu (v případě výsadeb či stavebních úprav nebo instalací zařízení na pozemku/objektu) u katastru nemovitosti nebo list vlastnictví. Je-li žadatel majitel. Závazek následné péče (v případě výsadeb). Realizaci projektu nelze zahájit dříve než 22. 4. 2014 a nejpozději do 31. 12. 2014. Maximální doba realizace projektu je 12 měsíců (Pro Evropu 18 měsíců)
35
Rámcové smluvní podmínky V případě schválení nadačního příspěvku správní radou Nadace OKD je nadační příspěvek poskytován na základě smlouvy o poskytnutí nadačního příspěvku uzavřené mezi Nadací OKD a žadatelem. doklad o registraci žadatele, doklad ustavující statutárního zástupce žadatele, doklad o vlastnictví bankovního účtu žadatele, potvrzení finančního úřadu o bezdlužnosti žadatele (ne starší 3 měsíců ode dne schválení podpory projektu správní radou a prokazující neexistenci daňových nedoplatků), v opačném případě může nadace od rozhodnutí o poskytnutí nadačního příspěvku odstoupit.
36
Rámcové smluvní podmínky Vzhledem k novému Občanskému zákoníku (zákona č. 89/2012) s účinnosti od 1. 1. 2014, respektuje Nadace OKD výše uvedené dokumenty vystavené na původní právní formu žadatele. V případě, že žadatel zvažuje a zahájí transformaci na novou právní formu, je povinen neprodleně o této skutečnosti nadaci informovat. Relevance dodaných podkladů na původní/novou právní formu bude posuzována individuálně.
37
Rámcové smluvní podmínky Příjemci grantů budou dle smlouvy o poskytnutí nadačního příspěvku povinni podat závěrečnou a popř. průběžnou zprávu o projektu a jeho vyúčtování a poskytnout informace pro zveřejňování výsledků projektu. Nadační příspěvek je zpravidla rozdělen do 2-3 splátek dle charakteru projektu. Pokud vznikne příjemci povinnost předkládat průběžnou zprávu, je při jejím podání povinen prokázat čerpání minimálně 30 % z první poskytnuté splátky. Poslední splátka grantu je vyplácena po schválení závěrečné zprávy. Pamatujte prosím na nezbytnost předfinancovat tuto část projektu.
38
Konzultace k vašim žádostem Pro zdraví a Pro radost –Dana Diváková –Pavla Šimoňáková Pro budoucnost a Pro Evropu, Grantys –Zuzana Kyjovská
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.