Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominik Král
1
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov
2
Školská právnická osoba působící ve třech obcích Sadov, Otovice, Hájek (okr.Karlovy Vary) Spojené zařízení mateřské a základní školy Komunitní škola s inkluzívním vzděláváním žáků se SVP Od r.2005 výuka podle ŠVP ZV „Naše cesta k úspěchu“
3
Proč hodnotit výsledky vzdělávání? Zákon č. 561/2004 Sb.- školský zákon RVP ZV Mapování vývoje školy (1x za 3 roky) Mapování vývoje žáka (3., 5., 7. a 9.ročník)
4
Jak hodnotit? Sumativní hodnocení žáka na vysvědčení Znalosti a studijní dovednosti -testy, zkoušení -referáty -domácí úkoly -informace nad rámec požadavků Aktivní práce a odpovědnost -vedení sešitů a portfólií -nošení pomůcek -aktivita ve výuce -příprava činností -účast na akcích pro veřejnost Postoje a chování žáka ve výuce -spolupráce -pomoc spolužákům a učiteli -nezesměšňování práce druhých -ochota vyhovět oprávněným požadavkům učitele -schopnost objektivně hodnotit vlastní práci
5
Potřebné nástroje Srovnávací testy (ČJ, AJ, M, OSP) Testování dovedností činnostního charakteru Dotazníkové šetření zaměřené na klima školy
6
Dostupnost a využitelnost nástrojů Nástroje doposud použité školou Srovnávací testy -CERMAT -SCIO -COMDI (neosvědčily se) Testování dovedností činnostního charakteru (KK) -kromě „papírové“ podoby nejsou žádné Dotazníkové šetření klimatu školy -SCIO „Mapa školy“ (osvědčilo se) -Kalibro pro MŠ (vyhovující)
7
Nevýhody současných srovnávacích testů-žáci se SVP Ne vždy poskytují více času na vypracování Ne vždy mají přizpůsobenu velikost písma a typ zadání (nestačí jen v ČJ) Pravidla testování neumožňují použití pomůcek doporučených poradenským zařízením Riziko „dvojího záporu“ v zadání (nebyli nehodnoceni)
8
Současná situace školy Inkluzivní škola začleňuje: Žáky se SVP Žáky nadané nebo s akcelerovaným vývojem Žáky „průměrné“ Přidaná hodnota v klimatu školy a v důrazu na činnostní rozvoj dovedností (KK) Celkový počet žáků ZŠ 225, z toho: 46 žáků se SVP -Žáci s tělesným handicapem -Žáci s kombinovaným handicapem (zrak. + těles.) -Žáci s LMP -Žáci se sluchovým handicapem -Žáci s SPU -Žáci s SPCH -PAS (autismus)
9
Rizika interpretace výsledků srovnávacích testů Nezohledňují sociokulturní pozadí žáků školy Nezohledňují inkluzívní vzdělávání žáků se SVP (zvýhodňují školy, které se těchto žáků „zbavují“) Nezohledňují přidanou hodnotu školy
10
Výsledky „Mapy školy“ 2009
11
Využití výsledků testů a dotazníků Žáci a rodiče -žákovské portfólio -průběžné informace o vývoje žáka/školy -snazší rozhodování při volbě SŠ Škola -objektivnější pohled -podklad AE -tvorba strategického plánu rozvoje školy Zřizovatel -objektivnější pohled -ochota spolufinancovat testování -podklady pro jednání školské rady
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.